vordering incassobureau uit Duitsland

Started by RM, Nov 12, 2016, 01:15 PM

Previous topic - Next topic

RM

Beste,
Vandaag ontving ik een vordering van een incassobureau uit Duitsland (in het Duits).
De vordering op zich is terecht, want ik was niet in staat de rekening op tijd te betalen.
Echter de brief die ik nu heb ontvangen is volledig in het Duits en er wordt gerefereerd aan allerlei Duitse wetsparagrafen.

Wat zijn mijn rechten hier? Naar mijn mening zou ik op zijn minst in het Nederlands aangeschreven moeten worden, toch?
Ook de kosten die het incassobedrijf oplegt zijn niet conform de Nederlandse incassowet:
de eerder in rekening gebrachte aanmaningskosten staan er nog steeds op en daarbovenop wordt nog eens 15% incassokosten gerekend en daarbovenop nog eens een rentebedrag.
Mag dit allemaal wel?

graag advies.

alvast bedankt,
mvg,
RM.

peter

Als je iets in Duitsland koopt, dan is het Duitse recht van toepassing. Deze hebben andere spelregels dan Nederland.
Peter
Administrator Forum

RM

geldt dat dan ook voor bedrijven die zich volledig op de NL markt richten. Eerdere correspondentie verliep in het Nederlands, klantenservice is een 020 nummber. en nu ineens krijg ik een Duitse incassobrief.

peter

Dit bedrijf is gevestigd in Duitsland, zodat de Duitse wet en regelgeving geldt.
Peter
Administrator Forum