Huurschuld, grosse van vonnis 2014, nu opnieuw huurschuld

Started by loved and beloved, Oct 31, 2016, 10:06 AM

Previous topic - Next topic

loved and beloved

Bedankt voor alle hulp en info!!!
We zijn naar de gemeente gegaan ivm crisis situatie nl huisuitzetting, alle documenten ingeleverd voor de aanvraag bijstand, en een afspraak gemaakt voor schuldhulpverlening op 09-11-2016.
Er is een meldcode gedaan ivm de uitzetting waar de gemeente gaat "onderhandelen" met de schuldeiser, deze persoon kunnen wij niet bereiken maar belt mijn buurman binnen 5 werkdagen, gister waren wij daar.

Vandaag heeft mijn buurman van de woningbouwvereniging een kort briefje gehad met de tekst: "in verband met een ( mogelijke ) dreigende huisuitzetting wordt u door ons aangemeld bij de gemeente Den Haag, afdeling MDT"

De laatste jaren heeft mijn buurman de huur dus gewoon naar de woningbouwvereniging overgemaakt, de laatste 3 maanden helaas niet.
Aan de deurwaarder heeft hij maandelijkse aflossingen gedaan ivm de gerechts, deurwaarder, en incasso kosten. Hier staat dus nog een bedrag van open, plus de 3 laatste maanden huur aan de woningbouwvereniging

Graag zou ik naast de mogelijke inzet van de gemeente ook actie ondernemen zodat er 2 lijnen lopen om de huisuitzetting te voorkomen, alleen weet ik niet hoe en vraag jullie nogmaals om hulp, wat te doen?

Groeten Loved en beloved

loved and beloved

Update: Mee geweest naar de gemeente, stukken voor bijstand ingeleverd, beroep gedaan op gemeente ivm hulp bij uitzetting woning een zgn casenummer werd aangemaakt, afspraak gemaakt voor schuldhulpverlening.De dame van de gemeente heeft 8 weken (planning uitzetting 09-01-2017)uitstel gekregen en zij zal zelf met mijn buurman morgen de schuldhulp aanvraag doorlopen.
Nogmaals grote dank voor alle tips en adviezen.

Stil-verdriet