Mijn verhaal

Started by Katie, Oct 25, 2016, 07:25 PM

Previous topic - Next topic

Katie

Ik ben echt blij dat ik hier terecht ben gekomen en heb ook het gevoel dat mij geholpen word.
Na de dood van mijn eerste man heb ik een nieuwe man leren kennen en wij zijn 2 jaar geleden getrouwd hij was al wat ziek maar dit viel mee en wij hoopten op nog velen jaren samen maar helaas werd zijn ziekte opeens veel erger en hij overleed begin van dit jaar.
Het werd mij duidelijk dat hij geen uitvaart verzekering had en ik alles moest betalen daarbij kwam een verhuizing mijn spaargeld raakte helemaal op en ik heb een lening aangevraagd en ook gekregen die ben ik nu aan het afbetalen dit lukt ook aardig.
Maar als zo vaak gaat gebeuren nog meer dingen en als je dan geen extra's meer hebt kom je toch in de problemen en dan doe je dingen waarvan je daarna denkt hoe kon ik zo dom zijn.
Ik leende bij F 200  euro en dacht  volgende maand kan ik die weer weg werken maar dat gebeurde dus niet door die hoge kosten die GG vragen als garant steller liep het zo verder op eind deze maand moet ik dus 600 plus 196 euro terug betalen.
Ik wist mij niet meer te redden en had slapeloze nachten van hoe kom ik hier  weer uit ik wist dit lukt mij niet het loopt steeds verder op en dan kan ik niets meer betalen.
Zo ben ik op internet gaan zoeken en kwam dus hier terecht ik zag dat velen met mij in dezelfde problemen zitten met F  het is echt niet normaal dat zij zulke hoge bedragen vragen voor 1 maand lenen als je bij hun de eerste keer leent heb je dat niet in de gaten dat er zulke hoge kosten bij komen dat merk je als het te laat is.
Ik zal ook aan het eind van de maand niets betalen en die brief sturen die ik gevonden heb in het forum en dan maar afwachten wat er gebeurt.
Ik voel mij nu in ieder geval al een stuk lichter dankzij jullie.

Groeten Katie

Katniss

Hoi Katie,

Welkom op dit forum, al is de aanleiding voor een aanmelding hier altijd erg vervelend. Voor jou gecondoleerd met het verlies van je partner.

Ik hoop dat de brief je helpt, het heeft gelukkig al vele mensen voor jou geholpen.

Heb je verder al een plan hoe je ervoor gaat zorgen dat je er weer bovenop komt?

Sterkte!
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Katie

Dank je wel Katniss,

Mijn grootste zorg was de lening bij firma X als je daaraan begint kom je er bijna nooit meer vanaf door die hoge kosten voor garant stelling.
Ik dacht ook eerst alles langzaam afbouwen maar dat ging dus niet want je hebt maar een maand en zo ga je dan maanden door met steeds hetzelfde bedrag lenen.
Ik heb ook inmiddels de brief gestuurd dat is nu dus afwachten.
Mijn plan is nu dus eerst zorgen dat ik die andere lening ga afbouwen en dan weer wat extra ga sparen voor als er onvoorziene uitgaven komen.
In het moment is het nog even moeilijk maar daar kom ik ook weer doorheen.

Katniss

Probeer niet eerst te kiezen voor alleen aflossen van de lening, maar meteen ook een potje aan te leggen voor onvoorziene zaken en de niet maandelijkse rekeningen. Helaas blijkt vaak dat mensen dieper in de problemen komen als ze zich volledig gaan toeleggen op het afbetalen en niet ook kiezen voor een beetje sparen.
Rekenen de zaken die je moet betalen om naar maandbedragen. Bijvoorbeeld een lidmaatschap van de ANWB, die is eens per jaar. Per maand daar een bedrag voor opzij zetten dus. Ik maak tegenwoordig gebruik van het feit dat je bij de ING 10 spaardoelen per rekening kunt instellen. Heerlijk vind ik dat. Een potje voor abonnementen, eentje voor de gemeentebelasting, voor de dierenarts, voor onvoorziene uitgaven, voor kleding enz.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Katie

Dat is een goede tip Katniss,
Ik was al aan het denken die 200 euro die ik nu bespaar van de garant steller van feratum, als extra aflossing te doen van mijn lening op die lening betaal ik nu 83 euro per maand dus dat laat ik dan even zo.
Maar ik denk nu na jou tip dit geld apart te houden voor de dierenarts in januari moet ik de ANWB en de apk voor de auto betalen en in december komt de afrekening voor gas water licht dus heb ik nu even wat extra voor deze  uitgave.
Ik heb ook een rekening bij de ING ga ik dat ook doen extra potjes maken.
Voor mijn vaste lasten huur levensmiddelen enz. heb ik voor november nu genoeg om te betalen het is wel al een veel beter gevoel zo.
Ben zo blij dat ik dit forum gevonden heb.
Ik dank jullie allemaal.