vraag betreft frauderen bewindvoerder

Started by Smile, Oct 20, 2016, 03:43 PM

Previous topic - Next topic

Smile

Hallo ik weet niet of ik mijn vraag op de goede plek is maar toch.. als men zegt dat hun bewindvoerder gefraudeerd heeft , klopt het dan dat de client van vandaag op morgen zonder geld en eten komt te zitten ,niemand hun helpt ? kan men dan nergens terecht om bijv. minstens eten te krijgen voor hun gezinnetje ? Groet Smile 

ollie bollie

Als je in de buurt woont (Limburg), kan ik je wel wat eten brengen als je niks meer hebt...
Carpe diem!

Smile

Ollie  Bollie   bedankt  voor t  aanbod  maar dat  was de vraag niet  , groet Smile  :)

Schuldregeling

Dat klopt wel Smile want van wie zouden ze dan geld moeten krijgen. Je moet dan zo snel mogelijk aangifte doen en langs het juridische loket voor een advocaat. Je zult dan een tijdje van je reserves of giften van vrienden/familie moeten zien te overleven tot je langs de voedselbank kan gaan.

Een erkende bewindvoerder zal niet snel frauderen op een manier dat je helemaal geen weekgeld zult ontvangen want dan lopen ze natuurlijk snel tegen de lamp.

burningspirit

Wat ik me afvroeg, Smile....
Wat is het precies dat je wilt weten?
Heb je het idee dat je voorgelogen wordt?
Of is de grondslag van je vraag een andere?

Het kan inderdaad zo zijn, zoals mijn voorganger zegt. Maar dan is er wel iets extreems aan de hand volgens mij.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Smile

Burningspirit  :) Ja  de grondslag  van mijn vraag is  deze :  ik zit  zelf  in de  wsnp dus  weet  hoe  het is  om  het  niet  breed te hebben maar ben heel blij dat er een oplossing gaat  komen over  nog  1,5 jr  te gaan... Ik ontving n berichtje  van  mensen ( onbekend )  die   levensmiddelen of n gift  vroegen omdat hun bewindvoerder  de boel  had  geflest en hun nu  niets  meer hadden. Ik was  bereid om n kleine  bijdrage te  leveren  bijv  n paar boodschapjes ... maar wilde eerst  weten of hun verhaal kan kloppen. Ik ben niet te beroerd  anderen in nood te  helpen als ik kan... maar  wil weten of ik niet  aan "de  verkeerde "geef .Want  ik kijk  nergens  meer van op . Groet, Smile

chapter

Bij die oproepen heb ik ook wel twijfels. Er gebeuren vage dingen. Collecteren voor ziek kind dat niet bestaat. Is het fraude of geven ze geld uit aan roken. Als je bv mobiel hebt van bwv en maakt rekening van 200 tegen 30 Euro normaal en je inkomen is bv bijstand. Kan het best zo zijn dat je weekgeld daarheen moet. Ik geloof best dat er geen nette bwv zijn maar ken ook veel mensen die bwv hebben vanuit mijn werk maar zien het vaak als iets waar altijd geld gevraagd kan worden. Willen vakanties van 1500 dan kan vaak omdat georganiseerd moet met begeleiding maar dat betekent wel minder op de andere maanden. 

Schuldregeling

Vraag een kopie van de aangifte. Als er geen aangifte is gedaan zal de fraude ook niet zo erg zijn.

burningspirit

Volgens mij gaat dit niet over iemand die rechtstreeks aan Smile om ondersteuning heeft gevraagd, of wel Smile? Volgens mij wordt hier gesproken over mensen die zogezegd 'bedelen' en hun situatie daarvoor als aanleiding gebruiken. Het is nogal ongepast als je zulke mensen om de aangifte vraagt, want dan zeg je eigenlijk gelijk ook, dat je ze niet vertrouwd. Ik denk dat de keus eerder is : wél of niet ondersteunen? Je hoeft zo'n besluit niet uit te leggen, als je dat niet wil. Maar je zou ook nog kunnen zeggen dat je er gewoon geen ruimte voor hebt voor die ondersteuning, of dat het bedrag of de spullen die je wél geeft het maximale is dat je kunt doen.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)