Durf jij jouw verhaal te vertellen?

Started by Veruschka, Oct 06, 2016, 06:12 PM

Previous topic - Next topic

Abigail

Ik heb op zich geen problemen met oproepjes om mensen te mogen interviewen of om over te bloggen (zoals Sharon in een andere topic). Het staat ons, de forumleden met schulden, allemaal vrij om er op in te gaan of niet.

Wat ik, net als bij Sharon, vervelend vind, Veruschka, is dat je maar zo weinig openheid over jezelf geeft: geen achternaam, niet de naam van het tijdschrift waarvoor het artikel wilt schrijven... Dat geeft mij bij voorbaat al geen prettig gevoel. Misschien doe ik je hiermee erg tekort en ben jij heel integer maar ik neem liever geen risico.

Marjan12

Ik vind het respectloos! Het gaat het vullen van de portemonnee van deze mevrouw en dit gaat over onze rug.

Veruschka

Ik merk dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van mijn vraag. Ik verplicht niemand tot iets, en beweer ook zeker niet dat mensen met financiele problemen schuldig zijn. Daarnaast verdien ik geen geld aan sensatieverhalen, dat is niet waar ik voor betaald krijg. Het blad waar ik voor schrijf is dan ook zeker niet de Story of iets dergelijks.

Nogmaals, het artikel zal niet worden geplaatst zonder toestemming van de mensen die ik interview, zij krijgen de definitieve versie en kunnen dan aangeven of zij het ergens niet mee eens zijn.

Daarnaast nodig ik iedereen die interesse heeft (of juist bedenkingen) om mij een berichtje te sturen met alle denkbare vragen.

Ik schrik best van de negatieve reacties op mijn vraag, maar ben ervan overtuigd dat het uiteindelijke artikel niemand tegen de borst zal stuiten.

Veruschka

Chrissie

Veruschka ,

Dus als ik het goed begrijp ligt meer in de bedoeling van jou om anderen te helpen?
Door middel van je verhaal te vertellen dat je anderen kan stimuleren die ook in de shit zitten en dat ze er steun uit kunnen putten? Dat ze er zelfvertrouwen door krijgen en ook aan de slag gaan of als ze al bezig zijn leren dat het met vallen en opstaan gaat dat je geduld moeten hebben?
Zie ik het zo goed?

Groet Chrissie
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

jan

Heeft de schuldenaar baad bij zijn verhaal in de Viva of margriet of dergelijke ? Jij (en je tijdschrift) verdient hieraan, de schuldenaar niet. Waarom geef je de schuldenaar geen â,¬500 of â,¬1000 voor zijn of haar verhaal? (Als dit wordt geplaatst). 
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

burningspirit

Verhalen van lotgenoten lezen in een bekend Nederlands tijdschrift kan helpen om je minder rot te voelen en hoop geven dat je er uit kunt komen.  Het kan je stimuleren om zelf je problemen te gaan aanpakken. Dat klopt allemaal.
Wat ik echter vermoed is dat, als mensen op een anoniem forum hun verhalen met elkaar delen, ze nou niet echt genegen zijn om op deze manier (zoals Veruschka  aanreikt) in de openbaarheid te komen. En al helemaal niet via of vanuit het anonieme forum. Ik denk dat het idee prima is maar de aanpak om mensen ervoor te vinden, een heel stuk minder! Dus jah: even iets anders proberen misschien, Veruschka?
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Veruschka

@Chrissie: dat is inderdaad de bedoeling

Veruschka

@Burningspirit: ben ik het mee eens, ik ben ook via andere kanalen op zoek naar mensen die willen meewerken. Thanks voor je bijdrage ;)

Chrissie

@Veruschka

Dan heb je er dus goede bedoelingen mee.
Ik zette mijn vraag er heel uitgebreid neer. Heb het namelijk zo eens te horen gekregen bij de kredietbank in 2007 of ik het alsjeblieft op internet wilde schrijven mijn verhaal, kon er anderen mee helpen ( bereiken) het kan mensen stimuleren  en ze kunnen er kracht uit putten.

Op het moment dat deze meneer het tegen mij zei dacht ik zelf als schuldenaar wat heeft een ander nu aan mijn shit; je ziet dat zelf niet was toen zwaar overspannen want schulden eruit werken voelt als een overlevingstocht.

Misschien moet je verzoek iets anders neerzetten wil je je doel bereiken.

En dan kom ik bij Jan uit sluit me bij hem aan jij verdient er gewoon een boterham mee maar de schuldenaar verteld wel zijn of haar verhaal daar is zeer veel moed voor nodig je gaat uit je comfort zone je moet toch over een schaamtepunt heen. Krijgen deze mensen ook iets voor de energie die ze er in steken?

( Ergens in 2011 ben ik begonnen met schrijven hier op het forum en weet je wat mij heel goed heeft gedaan de steun, adviezen, tips van anderen en soms de zinnen van onze moderators met andere mede bewoners die je er weer bovenop trekken als je even niet meer ziet zitten in je overlevingstocht)
Weet dit hoort niet bij jou vraag maar wilde het toch even vermelden misschien kun je er toch wat mee.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.