Durf jij jouw verhaal te vertellen?

Started by Veruschka, Oct 06, 2016, 06:12 PM

Previous topic - Next topic

Veruschka

Beste bezoekers van dit forum,

Mijn naam is Veruschka en ik ben bezig met een serie portretten waar ik jullie hulp bij kan gebruiken. Voor een bekend nederlands tijdschrift ben ik bezig met een artikel waarvoor wij een portretserie willen maken van een aantal jongeren (tot dertig jaar ongeveer) met een schuld. Deze portrettenseries willen wij vaker maken, telkens met een ander onderwerp waar soms een taboe op rust, om zo gezichten te plaatsen bij verhalen en taboes te doorbreken. Zo laten wij zien dat het hebben van een schuld iemand niet definieert.

Ik ben hiervoor dus op zoek naar mensen die bereid zijn om hiervoor kort ge?interviewd te worden. Daarnaast regelen wij een fotoshoot in een studio met een professionele fotograaf.

Als je geinteresseerd bent of misschien iemand kent die hieraan voldoet, zou ik dat graag horen. Je kunt me mailen of op dit topic reageren als je nog vragen hebt. Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Veruschka

jan

Beste Veruschka,

Ik zou niemand die weten, die op dit forum schulden heeft. Wacht eens, misschien weet ik er twee Dhr anoniem of mevr Anoniem.

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Als iedereen een advies mag geven reageer niet op deze oproep, het is geen aapjes kijken. En het taboe is hier anoniem!
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Ik sluit mij aan bij Jan. Ik wil dit niet, ik wil graag onbekend blijven.

burningspirit

Mij staat het ook totaal niet aan. Een fotoshoot waarbij je er op de best mogelijke manier uitziet en dan ernaast jouw verhaal over je schulden? Ik denk het toch niet! Dank je feestelijk  ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Xdewit

Ik zou eigenlijk de journalisten eens voor willen stellen zich op te stellen als een onderzoeksjournalist i.p.v. een goedkoop, lekker makkelijk te scoren verhaal zoals hier boven in opzet uiteengezet.
Ik stel voor zelf behoorlijk wat schulden te maken, deurwaarders op te stoep te krijgen, een beslag legginkje, een openbare verkoop, het hele traject schuldhulp aanvraag, een bewindvoerder, een jaartje je post en email niet te zelf te ontvangen en dan 3 jaar de schaamte in. Niet mee kunnen doen op sociaal vlak, je kinderen niet mee kunnen doen met alles wat de moderne maatschappij van hen vraagt (denk tweedehandskleding, geen mobiel, oude fietsen) altijd het onderwerp van spot. Na een jaar of 4 heb je dan een prachtig empatisch te vertellen verhaal. Foto mag, maar hoeft niet hoor, als je teveel door de schaamte bent beschadigd.
Een taboe doorbreken over de rug van anderen, tis toch wat.

Katniss

Ik snap dat je taboes wil doorbreken, maar dat gaat je op deze manier niet lukken. Het heet niet voor niets een taboe. Niet veel mensen zullen graag hun verhaal vertellen zonder anoniem te blijven. Daarnaast zijn er in mijn ogen heel veel andere zaken die aangepakt moeten worden door het verhaal te vertellen. Het lijkt mij bijzonder zinvol om te onderzoeken naar de reden van schulden van veel mensen en deze oorzaak aan te pakken. 
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Chrissie

Waarom mensen er voor vragen? je kan genoeg van deze forum en andere forums halen je kan wel dikke boeken mee vullen dan haal je het taboe er ook wel uit.
Maar wat nog beter is , het oplossen van de schulden! alleen aan het verhaal heb je niets geef mensen handvatten voorzie ze van steun dat is wat schuldenaren nodig hebben oordeel en veroordeel niet over deze mensen vele mensen doe toch hartstikke hard hun best en hebben die veroordeling niet verdiend!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

gewoon

Ha Veruschka

Er komen wat stevige meningen op je oproep,  het probleem is dat het maken van schulden zeker taboe is en dit ook mag blijven.

En helaas de grote meerderheid die deze niet maken,  maar krijgen die komen niet in beeld of blad.

Veruschka

hoi,

Ik merk dat niet iedereen enthousiast is om mij te helpen voor het artikel. Dat kan uiteraard, niemand hoeft hieraan mee te doen. Ik wil graag wel duidelijk maken dat het niet de bedoeling is om te oordelen over mensen. Het doel van dit artikel is juist het tegendeel, namelijk iemand die schulden heeft de kans geven zijn of haar verhaal te doen en te laten zien dat financiële problemen niet een persoon definiëren. Het artikel wordt dan ook niet geprint zonder goedkeuring van de ge?interviewde.

Overigens waardeer ik ook alle feedback die ik tot nu toe gekregen heb. Nogmaals, mocht je vragen hebben over het artikel, stel die dan gerust.

jan

Zou het niet handiger zijn om dit vooraf te vragen aan een moderator. Waar het om gaat is dat wij schuldenaren, geen verdienmodel zijn. Je bent even in beeld, het gaat om sensatie, kijk eens hoeveel schuld hij of zij heeft. Jullie verdienen aan de sensatie, dus over de rug van de schuldenaar. Zijn of haar positie wordt niet beter, alleen slechter, door de aandacht. Dragen jullie een gedeelte van de winst over.

Ok ik begrijp het verkeerd.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

nooitmeer

Ja,

Het hoeft niet per se om sensatie te gaan maar wellicht om bewust wording. Waarom hier een gezicht en naam aan geplakt moet worden is voor mij ook onduidelijk. Wellicht om het "taboe" een gezicht te geven?

Het zou beter zijn dat personen anoniem hun verhaal zouden kunnen doen, een gezicht hoeft er niet aan vast te zitten.
Ik ben wel een voorstander om schuldenproblematiek breder onder de aandacht te brengen. En dan vooral; wat moet je doen, wat zijn de paden die bewandeld moeten worden en wat kan je allemaal verwachten. Ook wat je kan verwachten als je niets of nauwelijks iets aan je schulden zou doen.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Stil-verdriet

Je hebt problemen en je wordt zo niet geholpen. Veruschka zoekt mensen, die haar helpen, zodat zij geld kan verdienen. Ik vind het eigenlijk best wel smakeloos om zo je geld te verdienen. Na het artikel zijn ze je vergeten.

Smile

Veruschka,  schaamteloos jouw  verzoek ,  dit maakt mij heel boos !  Wij    schamen  ons en  hebben niet eerder   om  eerder hulp  durven te vragen ,je probeert steeds  opnieuw om jezelf te  "redden" dit is een enorme stap , althans voor ons .  Zelfs  zo n  schaamte  dat onze  familie en vrienden dit niet eens  weten van ons , denk je dan  nou echt dat  we dit aan jou gaan uitleggen omdat jij daar je  brood mee wilt  verdienen ?  Waardoor  schulden ontstaan  ?  het zou je sieren je af te  vragen HOE  mensen die  in schulden  zitten geholpen kunnen worden ! want niet iedereen heeft om deze  situatie  gevraagd en we staan  niet op  zulk onnozele vraag van jou te  wachten, verdien je geld  over je  eigen rug en niet  die van deze  mensen die  het al moeilijk  zat hebben !  :'(      Smile

gewoon

Vraag mij af of Veruschka iets begrijpt, van deze reactie,s.