Forum > Belasting

Toeslagen

(1/2) > >>

Katniss:
Gisteren kreeg ik een definitieve berekening van mijn toeslagen van 2015. Tot mijn grote schrik staat er dat ik mijn ontvangen toeslagen van 2015 zou moeten terugbetalen.

Nu heb ik natuurlijk even verder gekeken hoe ze dat hebben bepaald. Zij geven aan dat mijn vermogen aanzienlijk hoger is dan de drempel. Nu heb ik geen vermogen, alleen negatief vermogen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken? Het is namelijk bijna niet mogelijk om te bewijzen dat je iets niet hebt. Ik snap ook niet hoe ze hieraan komen. Het lijkt er bijna op dat mijn ex wederom aan het treiteren is geslagen.

gewoon:
Gewoon even bellen, kan al zijn dat er een excuus brief klaar staat dat er een fout gemaakt is en je verder niets hoeft te doen.

Marjan12:
Ik bel met de belastingtelefoon en vertellen je wat je kan doen. Je kan bezwaar aantekenen, ik heb hulp gehad van een sociaal raadsman en dat heeft mij geholpen.

Katniss:
Ik heb de Belastingdienst gebeld. Zij hebben aangegeven waar het precies om ging. Ik heb het nagekeken, maar ik heb andere gegevens aan de Belastingdienst verstrekt dan waar zij naar verwezen. Vandaag kijken of ik nog maar een keer kan bellen maar.

Katniss:
Helaas is het verhaal nog niet over.

Ik had bezwaar ingediend, maar dat is ongegrond verklaart. Achteraf logisch want ik ben verkeerd ingelicht over de oorzaak van het terugbetalen van de toeslagen. Het feit is namelijk dat ik samen met mijn ex-partner in 2015 twee woningen had. Het huis in Nederland is immers pas in november 2015 verkocht. Ik heb in oktober 2014 de woning verlaten, nadat de rechter daartoe had bevolen.
Doordat wij dus die twee woningen hadden, was mijn vermogen voor de belastingdienst te hoog. Daardoor moet ik dus bijna 5.000,- aan de belastingdienst terugbetalen.
Nu kan ik nog wel opnieuw bezwaar indienen, maar dan moet ik mazzel hebben dat ze het nog willen behandelen, daarbij is het zo dat ik geen uitstel meer krijg. Dus ik moet wel betalen en wellicht gewoon het volledige bedrag, omdat zij mij verkeerd hebben ingelicht. Fijn die belastingdienst.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version
Mobile View