Toeslagen

Started by Katniss, Sep 23, 2016, 08:24 AM

Previous topic - Next topic

Katniss

Gisteren kreeg ik een definitieve berekening van mijn toeslagen van 2015. Tot mijn grote schrik staat er dat ik mijn ontvangen toeslagen van 2015 zou moeten terugbetalen.

Nu heb ik natuurlijk even verder gekeken hoe ze dat hebben bepaald. Zij geven aan dat mijn vermogen aanzienlijk hoger is dan de drempel. Nu heb ik geen vermogen, alleen negatief vermogen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken? Het is namelijk bijna niet mogelijk om te bewijzen dat je iets niet hebt. Ik snap ook niet hoe ze hieraan komen. Het lijkt er bijna op dat mijn ex wederom aan het treiteren is geslagen.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

gewoon

Gewoon even bellen, kan al zijn dat er een excuus brief klaar staat dat er een fout gemaakt is en je verder niets hoeft te doen.

Marjan12

Ik bel met de belastingtelefoon en vertellen je wat je kan doen. Je kan bezwaar aantekenen, ik heb hulp gehad van een sociaal raadsman en dat heeft mij geholpen.

Katniss

Ik heb de Belastingdienst gebeld. Zij hebben aangegeven waar het precies om ging. Ik heb het nagekeken, maar ik heb andere gegevens aan de Belastingdienst verstrekt dan waar zij naar verwezen. Vandaag kijken of ik nog maar een keer kan bellen maar.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Katniss

Helaas is het verhaal nog niet over.

Ik had bezwaar ingediend, maar dat is ongegrond verklaart. Achteraf logisch want ik ben verkeerd ingelicht over de oorzaak van het terugbetalen van de toeslagen. Het feit is namelijk dat ik samen met mijn ex-partner in 2015 twee woningen had. Het huis in Nederland is immers pas in november 2015 verkocht. Ik heb in oktober 2014 de woning verlaten, nadat de rechter daartoe had bevolen.
Doordat wij dus die twee woningen hadden, was mijn vermogen voor de belastingdienst te hoog. Daardoor moet ik dus bijna 5.000,- aan de belastingdienst terugbetalen.
Nu kan ik nog wel opnieuw bezwaar indienen, maar dan moet ik mazzel hebben dat ze het nog willen behandelen, daarbij is het zo dat ik geen uitstel meer krijg. Dus ik moet wel betalen en wellicht gewoon het volledige bedrag, omdat zij mij verkeerd hebben ingelicht. Fijn die belastingdienst.

sacredfour

heb je kwijtschelding geprobeerd?
Je kan ook een;

verzoek persoonlijke betalingsregeling

doen

Gebruik hier het formulier van de belastingdienst voor.
Kan je niet betalen dan zal de belastingdienst de vordering opschorten voor een aantal jaren.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Katniss

Helaas ben ik nog steeds mede-eigenaar van een woning met overwaarde. Ik kom dus niet in aanmerking voor een persoonlijke betalingsregeling.

Ik ga gewoon nog een keer bezwaar indienen, met de beschikking erbij en de hele geschiedenis. Misschien heb ik geluk.

jan

Niet gevraagd is altijd mis en misschien zit er iemand die een beetje empatie heeft.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

sacredfour

katniss, het ligt er een beetje aan hoe hoog de overwaarde is.
Je kan niet tweemaal bezwaar maken tegen de zelfde aanslag. Dit kan alleen als er belangrijke nieuwe feiten aan het licht gekomen zijn.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Katniss

Volgens de man van de belastingdienst wel en hij had het nog nagekeken. Ik maak wel bezwaar tegen dezelfde aanslag maar op een andere grond, vanwege de foutieve informatie die ik eerder van de belastingdienst had gekregen.
Het bezwaar is de deur uit, ik ga het wel beleven. Niet geschoten is altijd mis.