Ik ben dom geweest

Started by Astrid97, Aug 31, 2016, 10:46 PM

Previous topic - Next topic

Astrid97

Hoi,

Ik ben een student van 19 jaar oud, met financiele problemen. Deze zijn nog erger geworden doordat ik een vakantie huis wou huren en deze heb ik afgezegd i.v.m. mijn school vroeger is begonnen. Introductieweek.

Ik moet een aanbetaling doen en deze heb ik niet gedaan.  De degene die het verhuurder deed het via marktplaats, zonder dat hij mij vertelde dat er aan annulering kosten aan verbonden waren. De kosten zijn â,¬ 185. Ook vind ik geen algemene voorwaarden. Ik moest een gedeelte via de giro overmaken en bij aankomst de rest in contanten.

Wat moet ik doen, ik kan dit bedrag niet missen? Ik vind het heel vervelend dat ik moest afzeggen. Als ik geweten had, dat ik mijn aanbetaling niet zou terugkrijgen zou ik niet hebben geboekt.

Deze meneer reageert heel erg onaardig op vragen die ik stel en kan mij niet de gevraagde gegevens geven. (Ik had hier al eerder op de website gekeken) Hij suggereert zaken die niet waar zij. Kan iemand mij advies geven hoe nu verder.

Ik heb nu een brief gehad van de advocaat en ik weet niet met wie ik te maken heb. Moet ik nu betalen of hoe zit het nu?

Astrid

Date: Mon, 1 Aug 2016 21:12:30 +0200
To:
From:
Geachte mevrouw,

U bent kennelijk zo op de hoogte van alles dat als u googled naar 1 van mijn bedrijven vind u de benodigde info.

mvrgr,
John 
Date: Mon, 1 Aug 2016 11:21:30 +0200
To: b-9c
From: a-df
Geachte heer,

Nogmaals verzoek ik per omgaande aan mij te vestrekken

Kvk nummer
BTW nummer
Vestingsplaats en contact gegevens

Ik stel vast dat u geen algemene voorwaarden heeft, waarin opgenomen de annuleringskosten

Mvgr

Astrid
Date: Mon, 1 Aug 2016 09:40:29 +0200
To: a-
From: b-
Hallo Astrid,

Het lijkt wel alsof je nog maar net op deze aardbol bent.
Als je had geweten dat er een vooruitbetaling ter zekerheidstelling zou zijn zou je nimmer geboekt hebben,
Ik vrees dat je nimmer op vakantie zal kunnen gaan, het stond duidelijk vermeld op de overeenkomst.
En is in de gehele wereld te doen gebruikelijk,
De onbetrouwbaarheid van mensen noodzaken dit, mijn coulance heb je misbruikt,
Overigens bij het kopen van een brood vereis je ook geen 12 pagina's , betreffende de algemene leveringsvoorwaarden,

Nogmaals wijs ik je op de nadrukkelijke sommatie het bedrag  per omgaande over te maken. â,¬ 182.50
anders zal ik het ter invordering aanbieden bij de deurwaarder en de juridische procedure voorbereiden.
we houden ons al 35 jaar bezig met verhuur,
Dit soort grapjes tolereer ik niet. ook niet van je vriendin.

Om je te plezieren hier enige gegevens.

..................n.nl

John .

Date: Sat, 30 Jul 2016 23:19:46 +0200
To: b
From:
Beste John,

Nogmaals wijs ik uw vordering van de hand.

Kunt u aan mij per omgaande verstrekken de algemene voorwaarden, KVK, contact gegevens, BTW nummer en het vestigingsadres van de onderneming. Tevens moet ik opmerken dat u zich niet houdt aan de wetgeving.

Ik beschouw deze kwestie als afgedaan.

Ik wens u verder veel succes met de verhuur van vakantiehuisje.

Mvgr

Astrid
Date: Sat, 30 Jul 2016 11:34:13 +0200
To: a
From:
Hallo Astrid,

Buitengewoon vervelend dat je in de vakantie periode naar school moet.
De annulering heb ik in goede orde ontvangen.

Deze contractuele overeenkomst is Uwerzijds niet nagekomen.
Derhalve stel ik U in de gelegenheid alsnog het bedrag  binnen 7 dagen aan ons over te maken.
Zijnde:   â,¬ 182.50  ( is 50%  van het exclusief bedrag) op het bankrekeningnummer vermeld op de overeenkomst.

Er op vertrouwend  op correcte afwikkeling ter voorkoming van invordering door incasso bureau.

John van den

Date: Sat, 30 Jul 2016 00:42:15 +0200
From: a
Goedeavond John,

Hierbij moet ik ons helaas afmelden voor de vakantie. Wij hadden graag gewild maar helaas kunnen we achteraf toch niet i.v.b met school. Het spijt ons heel erg dat we niet kunnen.  Sorry!!

Onze excuses en fijne avond,
Astrid
Date: Fri, 8 Jul 2016 22:20:39 +0200
To:
From:
Hallo Astrid,

Bij deze laat ik weten ,de reservering in goede orde te hebben ingeplant,
t.w: de periode:
Aankomst  : Maandag 22 augustus. 2016, 16.00 uur, /vertrek: Maandag 29 augustus.    2016, 10.00 uur.  ( 1 week  )
De boeking is op de agenda geplaatst'
De betaling eind Juli is oke.

Met hartelijke 'groet,
John.

Date: Fri, 8 Jul 2016 20:40:41 +0200
To: b-9
From: a-dfl
Hallo John,

Sorry! Ik wil graag 1 week boeken en dit zijn mijn gegevens:
Astrid

Is het mogelijk dat ik de 1ste helft rond 28 juni betaal?

Alvast bedankt,
Astrid

Date: Fri, 8 Jul 2016 19:09:16 +0200
From:
Hallo Astrid,

Om de reservering of te ronden moet U aangeven of U kiest voor 1 of 2 weken, en voldoen aan de onder de aanbieding beschreven
wijze. en ik zal U daarna bevestigen.

boeking aanvraag:  1 week of   2 weken
Aankomst  : Maandag 22 augustus. 2016, 16.00 uur, /vertrek: Maandag 29 augustus.    2016, 10.00 uur.  ( 1 week  ) of
                      Maandag 22 augustus. 2016, 16.00 uur,/ vertrek: Maandag   5 Septembur. 2016, 10.00 uur.  ( 2 weken )

Met 2 volwassenen     
slaapgelegenheid inclusief beddengoed:
1 slaapkamer met  een 2 persoon's bed;              [2]  voormalige zonnen studio

Volledig ,in Prive  beschikbaar:
zwembad: 24 uur per dag verwarmd.
sauna:          2 uur per dag van 20.00 uur tot 22.00 uur.

Er is aanwezig:  senseo ,waterkoker, magnetron, oven. koelkast. gasstel, afzuigkap , bestek, potten, pannen, borden , glazen.
stofzuiger, t.v.., dvd. cd. wifi, enz. enz.

Huisdieren zijn niet toegestaan.

Prijs: 365.- euro   [1 week]     incl. borg 465.- euro
Prijs: 655.- euro   [2 week]     incl. borg 755.- euro

inclusief:   btw,/ toeristenbelasting,/ zwembadtoeslag.

exclusief:  borg  100,- euro; [bij correcte oplevering retour].

Aanbetaling bij boeking  50 %  d.m.v. overmaking op rekening NL 65ABNA
Betaling bij aankomst : contant, de overige 50%,

Hopende  U een passende aanbieding te hebben gedaan, 

Om een week  /2 weken te reserveren, is het belangrijk aan te geven, te willen reserveren, in combinatie met
het kenbaar maken van al Uw gegevens, [ naam ,adres. woonplaats ,telefoonnummer en email adres,]
waarna ik U een bevestiging doe toekomen, van de reservering.

Met vriendelijke groet,

John.

Date: Fri, 8 Jul 2016 18:38:01 +0200
To: b-
From: a-
Hallo John,

Dan wil ik die graag reserveren!

Groeten,
Kristel
Date: Thu, 7 Jul 2016 05:56:54 +0200
To: a-
From: b-
Hallo Astrid,

Het Plekje. is op het moment nog beschikbaar.

Met groet,
John.
Date: Thu, 7 Jul 2016 00:18:56 +0200
To:
From:
Goedeavond,

Is dat plekje nog vrij?

Vriendelijke groet,
Astrid
Date: Sun, 3 Jul 2016 23:20:59 +0200
From: b
Hallo Astrid,

De hele maand augustus zit tot 22 augustus  10.00 uur vol. en in deze maand is de laatst gereserveerde boeking
vrijdag 19 augustus tot maandag 22 augustus
vanaf maandag 22 augustus 16.00 uur zijn er mogelijkheden.

De volgende optie's:

Aankomst  : maandag 22 augustus 2016, 16.00 uur, /vertrek: maandag 29 augustus    2016, 10.00 uur.  - 1 week-
Aankomst  : maandag 22 augustus 2016, 16.00 uur, /vertrek: maandag   5 september 2016, 10.00 uur.  - 2 weken-

Met groet
John

Date: Sun, 3 Jul 2016 20:36:41 +0200
From: a
Goedeavond John,

Bedankt! Heeft u misschien plek midden augustus?

Groeten,
Astrid
Date: Sun, 3 Jul 2016 08:17:58 +0200
From: b
Hallo  Astrid,

Geheel alleen jullie met zijn tweetjes
Geheel privé dus!

groet,
John.
Date: Sun, 3 Jul 2016 00:13:32 +0200
To:
From:
Goedeavond,

Heel erg bedankt! Zitten we dan met meerdere personen of alleen met zijn tweeen in de bungalow?

Alvast bedankt!
Astrid
Date: Sat, 2 Jul 2016 21:58:02 +0200
To: l
From:
Hallo Astrid,

Dank voor Uw prijsaanvraag,

boeking aanvraag:  1 week / 2 weken
Aankomst  : vrijdag  ........... 2016, 16.00 uur, /vertrek: vrijdag ............ 2016, 10.00 uur. 

Met 2 volwassenen     
slaapgelegenheid inclusief beddengoed:
1 slaapkamer met  een 2 persoon's bed;              [2]  voormalige zonnen studio

Volledig ,in Prive  beschikbaar:
zwembad: 24 uur per dag verwarmd.
sauna:          2 uur per dag van 20.00 uur tot 22.00 uur.

Er is aanwezig:  senseo ,waterkoker, magnetron, oven. koelkast. gasstel, afzuigkap , bestek, potten, pannen, borden , glazen.
stofzuiger, t.v.., dvd. cd. wifi, enz. enz.

Huisdieren zijn niet toegestaan.

Prijs: 365.- euro   [1 week]   binnen de landelijke schoolvakanties
Prijs: 655.- euro   [2 week]   binnen de landelijke schoolvakanties

Prijs: 285.- euro   [1 week]   buiten de landelijke schoolvakanties
Prijs: 515.- euro   [2 week]   buiten de landelijke schoolvakanties

inclusief:   btw,/ toeristenbelasting,/ zwembadtoeslag.

exclusief:  borg  100,- euro; [bij correcte oplevering retour].

Aanbetaling bij boeking  50 %  d.m.v. overmaking op rekening NL
Betaling bij aankomst : contant, de overige 50%,

Hopende  U een passende aanbieding te hebben gedaan, 

Om een week/2 weken te reserveren, is het belangrijk aan te geven, te willen reserveren, in combinatie met
het kenbaar maken van al Uw gegevens, [ naam ,adres. woonplaats ,telefoonnummer en email adres,]
waarna ik U een bevestiging doe toekomen, van de reservering.

Met vriendelijke groet,

John.

Date: Sat, 2 Jul 2016 01:21:49 +0200
Subject: Ik heb interesse in 'vakantiebungalow met prive' zwembad en sauna' - Astrid
To:
From: l

Beste John van den

Ik heb een vraag over 'vakantiebungalow met prive' zwembad en sauna'. Hoeveel kost het als we daar 1 week of 2 weken zouden blijven? We zijn met zijn tweeen.

Met vriendelijke groet,

Astrid
5 maanden actief op Marktplaats

Beantwoorden

Deze knop brengt je naar je Marktplaats Berichten. Je kunt ook reageren door deze e-mail te beantwoorden.

Bekijk je advertentie

sacredfour

Ik heb het even snel doorgelezen, maar ik kan niks vinden over annuleringkosten. Je hoeft deze dan ook niet te betalen. Ook vind ik dat je ze ampel tijd hebt overgelaten om een nieuwe boeking te vinden.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Astrid97

Wat moet ik de advocaat schrijven? Moet ik verwijzen naar de annuleringkosten en de algemene voorwaarden?

chapter

Sf is het niet bizar dat bij advocaat loopt en niet bij incasso

Marjan12

Is dit geen standaardbrief, van de huisadvocaat van dit bedrijf? Zoek en vervang in Word?

sacredfour

Op het moment dat de boeking bevestigd is is er een overeenkomst. De verhurende partij kan dan een schadeclaim indienen wegens in gebreke huurder. Het doet er verder niet toe dat er geen alg. voorwaarden zijn. Wat wel in je voordeel is is dat de verhuurder nog genoeg tijd heeft gehad om het huis voor die periode opnieuw te verhuren. Heeft de verhuurder dit niet meer kunnen doen dan zou hij het gemiste inkomen kunnen claimen als schadeclaim. In dat geval is deze 185 euro niet onredelijk. Probeer er dus achter te komen of de verhuurder schade heeft geleden. Is het huis toch verhuurt, dan zal de schade beperkt zijn. Is het laatste het geval doe dan een bod van 50 euro voor de extra advertentiekosten die de verhuurder gemaakt heeft.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Astrid97

Hij adverteert op marktplaats zonder NAW. Hij wil niet zeggen of hij het al verhuurd heeft in deze periode. Het lijkt of hij het buiten de boeken om doet.

Wat kan ik nog doen?

sacredfour

Biedt hem 50 euro schadevergoeding voor de extra advertentiekosten die hij mogelijk heeft moeten maken. Is hij hier niet mee eens dan wil je bewijs zien van de wekelijke schade die hij heeft geleden door jouw afzegging.

Incasso_deskundige

Als er niets over annuleren is afgesproken en er ook geen algemene voorwaarden (van toepassing) zijn waar dit in is geregeld, geldt in beginsel dat je geheel niet kunt annuleren, althans dat de verhuurder je dan aan de overeenkomst kan houden en het huurbedrag van je kan eisen. Mocht dat tot een rechtszaak komen, dan zou je daar om vermindering van de vordering kunnen vragen omdat de verhuurder het object (mogelijk) alsnog heeft kunnen verhuren. (Mocht deze dat echter ontkennen, dan zou jij moeten vewijzen dat het anders is.)
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

Astrid97

Hij zegt alleen maar dat ik moet betalen, verder komt er geen zinnig wordt uit, want deze meneer verstopt zich op marktplaats.

sacredfour

Doe alles schriftelijk.
Laat hem weten dat je bereid bent hem de schadevergoeding van 185 euro te betalen als hij door jouw opzegging huur is misgelopen of andere extra kosten heeft gemaakt. 

erike

hoi Astrid,

Ik kan je waarschijnlijk helpen inzake de vorderingen goed.  Als je mij wilt mailen op verwijderd  het zal je niets kosten.

erike

Hallo,

Ik kan je waarschijnlijk helpen inzake deze vorderingen.  Zou je mij kunnen mailen op verwijderd en nee ik breng geen kosten in rekening meer uitleg krijg je via de mail  gr

Marjan12

Kun je ook aan ons vertellen hoe je dat gaat doen?