schulden, niet ingschreven in een gemeente..

Started by Erase92, Aug 04, 2016, 08:42 PM

Previous topic - Next topic

Erase92

Hallo,

Ik zit in het volgende scenario.
In 2015 kocht ik een huis met mijn ex en in 2016 ging de relatie over.
Ik ben toen een kamer gaan huren van een collega, maar kon mij niet inschrijven hier omdat zij hier nog geregisteerd stond.

Mijn ex kreeg een nieuwe vriend en wou hem inschrijven in de woning.
Zij heeft mij toen laten uitschrijven en mij geprobeerd in te schrijven in mijn toenmalige adres.
Hier ging de gemeente niet mee akkoord omdat mijn collega daar stond ingeschreven.

In die periode kort nadat mijn relatie voorbij was, raakte ik mijn vaste baan kwijt vanwege dat ik niet goed meer functioneerde door de stress..
Een WW kreeg ik niet vanwege ontslag op staande voet.

Zo heb ik mij flink de schulden in gewerkt door spullen te bestellen via  wehkamp en telefoonabonnementen af te sluiten, zodat ik de telefoons kon verkopen..

Ik voel mezelf gelukkig weer goed, heb enigzins een stabiel inkomen maar doordat niemand wist waar ik woonde, ben ik bang dat ik aardig wat deurwaarders achter mij aan heb..

Sinds kort woon ik bij mijn nieuwe vriendin, die op de hoogte is van mijn situatie en gelukkig bij mij wilt blijven.

Maar ik wil mij graag inschrijven in de gemeente, zodat ik een VOG kan aanvragen voor airsoft.
Alleen nu ben ik bang dat de deurwaarders dan langs gaan komen.
mijn vraag is eigenlijk, kunnen zij dan beslag leggen op haar spullen? Er staat namelijk niks van mij, aangezien ik al mijn spullen verkocht heb om rond te komen..

Ik wil haar namelijk niet op die manier erbij betrekken..

Kan ik mij gewoon inschrijven zonder dat zij hier onder lijdt? Ik heb wel gewoon een BSN en krijg ook een WW uitkering op het moment.

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Erase92

Katniss

Je zult moeten bewijzen dat de spullen van je vriendin zijn. Het mooiste is natuurlijk als je vriendin aankoopbonnen heeft van alle spullen.

Als je weet waar je allemaal een schuld hebt lopen, dan zou ik contact opnemen met de schuldeisers. Als je het voorelkaar weet te krijgen dat je met allemaal een betalingsregeling hebt en die nakomt, dan zullen ze niet snel beslag gaan leggen.

Mijn vriend en ik hebben alles laten vastleggen bij een notaris. Dit betekend wel een hele administratie bijhouden. Daarnaast heb ik gelukkig betalingsregelingen met mijn schuldeisers. De kans dat er dus een deurwaarder voor de deur staat om beslag te komen leggen is klein.

Dus de eerste stap is zorgen dat je administratie op orde komt.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

nooitmeer

Als je een WW uitkering ontvangt dan heb je daar ook een adres opgegeven. Dit adres is automatisch bekend bij de deurwaarder als ze actief naar je opzoek zijn.

Maar eerst zullen er vonnissen moeten liggen. Ik zie dat je pas in 2016 in de problemen geraakt bent. Het kan zomaar zijn dat ze nog volop in de procedures zitten. Het kan dan lonen om toch maar contact op te nemen met de partijen waarvan je weet waar je schulden hebt.

Je loopt overigens ook nog een ander risico door niet ingeschreven te zijn. Als de deurwaarder beslag gaat leggen op je uitkering mag hij dit doen zonder rekening te houden met de beslagvrije voet. Hij mag dus op het gehele bedrag beslag leggen. Als je niet staat ingeschreven dan gaan ze er vanuit dat je in het buitenland woont en dan gelden er hele andere regels.
Het is sowieso beter dat je ingeschreven staat, je kan nu namelijk geen AOW opbouwen en dat heeft weer consequenties voor de toekomst en je pensioen.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Incasso_deskundige

@nooitmeer

Volgens mij is het niet toegestaan om de beslagvrije voet op nihil te stellen als iemand nergens ingeschreven staat. De wet stelt dat dit mag als iemand in het buitenland woonachtig is en je kan wn mag er niet (zomaar) vanuit gaan dat dit hetngeval is als iemand (tijdelijk) niet in Nederland ingeschreven staat. Daarnaast kan er altijd aan de kantonrechter worden gevraagd om - in het geval van een nihil beslagvrije voet bij wonen in het buitenland - een beslagvrije voet vast te stellen. Er zal dan wel bewezen moeten worden dat je geen andere inkomsten hebt.
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

nooitmeer

Ik weet het niet hoor. Maar als een deurwaarder dit tegen komt dan staat toch gewoon alles op groen om aan te nemen dat deze persoon nergens in Nederland woont? Natuurlijk zal er een artikel in de staatscourant geplaatst worden, maar die moet je maar bijhouden en lezen.

Dit komt uit mijn eigen "Mijn Overheid" omdat ik door een fout van de gemeente ooit 1 dag niet ingeschreven ben geweest (verhuizing tussen gemeentes).
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!