Author Topic: Schulden, bijna vrij, schulden en leugens, zo dichtbij !  (Read 3135 times)

Offline schuinaam

• Lid
  • *
Schulden, bijna vrij, schulden en leugens, zo dichtbij !
« on: August 04, 2016, 02:08:35 PM »
Hallo,

Ik zal gelijk to the point zijn, ik was erg jong en heb veel fouten gemaakt. Vanuit huis nooit geleert met geld om te gaan en opgegroeid met deurwaarders edg.

Zeker gooi ik niet al mijn problemen op mijn opvoeding maar geholpen heeft het dus niet, ook heb ik adhd waar ik nooit wat aan heb gedaan.

Ik woonde lang alleen en heb toen vaak telefoon abbonomenten afgesloten en niet betaalt, en zo ging het met de meeste rekeningen. Gewoon snel eraf pinnen, gellukig ging ik wel naar school ondanks dat ik hem niet betaalde.

Vervolgens kreeg ik een naar gevoel en na een depressie hulp van een vrijwilligster maar ik viel al snel terug in mijn oude patroon en zij gaf het op. Toen kreeg ik verkering met de liefde van mijn leven, langzaam maar zeker stukje voor stukje, deurwaarder na deurwaarder klom ik met hulp van haar en mijn schoonfammilie uit het diepe dal. Nu hebben we een dochter van 2, een huis gekocht, en was ik zo goed als schuld vrij.

Wat mijn vriendin tot begin deze maand niet wist is dat ik van onze financien weer een zooitje heb gemaakt, weer schulden. dit keer zon 3000 euro, en een creditcard van 4000 euro die gemaxed is.
Kortom schaamte, angst en leugens. begin deze maand opeens daar een brief lag, en toen begon het. Je zou denken dat ik het toen gelijk vertelde maar dat durfde ik weer eens niet(ontkennen is zoveel makkelijker).

Tot gister, ik ben begonnen met een traject (geen officieel iets maar zelf) om mezelf beter te maken. Er moet veel gedaan worden in huis en zelfs de simpelste dingen deed ik niet (opruimen, klussen edg) ik vondt (zelfs nu moet ik mij corrigeren terwijl ik typ) dat ik omdat ik een fulltime baan heb en zij naar school gaat ik niets hoef te doen als ik thuis kom. Voeten op tavel, spelen met dochter, relaxen en dan gaan slapen. Ondertussen wordt de zooi groter en groter.

Ik ben een programmeur en verdien genoeg om rondt te komen, mijn schulden zijn zinloos en allemaal mijn eigen fout. Ik besloot mijn adhd aan te pakken docter geweest wachten op verwijzing naar een ggz instantie, prima dat was stap 1. Stap 2 huis opgeruimd van top tot teen, iedere avond even bij houden ga nu al 3 dagen in een schoon huis naar bed, en wordt in een schoon huis wakker. Wat een effect ! stap 3 pak een klus op (er zijn er genoeg) varkenshok groter gemaakt.

Voldaan naar bed ik heb het goed gedaan zeg ik tegen mezelf, maar toch mijn onderbewust zijn wijst me er direct op, dit is toneel, leuk dat je dit doet maar je liegt dat verdient ze niet, dat is geen respect, geen basis geen niets.

Ik biecht het op, schat we moeten praten....

Ik heb er WEER een zooitje van gemaakt, en daar bovenop zijn er dingen waarvan ik WIST dat ze verkeerd waren maar het niet vertelt. Ik heb je bedrogen en gelogen. Ik weet het allemaal niet meer zijn we er bijna uit ? ik denk het maar ik weet niets meer ik heb de financien niet meer op een rijtje, eingelijk is het dat nooit geweest. Ja ik had het jou eerder moeten overgeven, ja ik had jou het allemaal moeten laten doen.

Er is woede, verdriet, rouwen, afspraken.

We laten het achter ons, we gaan verder. We pakken de toekomst vast, en daar heb je het. Zelfs nu blijft ze bij me en weet ik dat ik me in de handen moet knijpen. Zal er nog woede zijn ? ja zeker, zal er nog woede komen ? vast wel (ik ga ervan uit dat er nog zooi is ik weet het echt niet).

Ik vertel het mijn schoonmoeder en zij is boos, maar praktisch en pragmatisch.

Voor iedereen die denkt ik lieg maar het komt goed, ik los het wel op voor ze het weet, ik kan dit wel.

Doe het niet, geef het op. Biecht op, de waarheid zal je bevrijden. Het is oneerlijk voor je partner maar je zult je direct opgelucht voelen en dan kun jij aan het werk. Aan jezelf, aan je relatie.

Eens te meer, ben ik zo dichtbij. En met een ander aan het roer komt het goed !