LAVG Eindhoven.

Started by sacredfour, Aug 03, 2016, 01:39 PM

Previous topic - Next topic

jan

Ik ben benieuwd naar de afloop van deze discussie. Het spreekt voorzich dat dit geen goede reclame is voor de LAVG, welke wel een gerespecteerd bedrijf is en zich aan de regels houdt.

Wat ik wel raar vind is de volgende uitschrijving van de KvK

Kuik&Partners
KVK 34284089 Vestigingsnr. 000032638450 Beukenlaan 42 A5651CD Eindhoven Nevenvestiging
Kuik&Partners, Gerechtsdeurwaarders&Incassobureau Landelijke associatie van gerechtsdeurwaarders, LAVG Zuid Holding BV. ...
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Incasso_deskundige

@sacrefour

Ik vind nergens een goede juridische onderbouwing van deze "mening" van de auteur die jij als bron aanhaalt. Aan de hand van wat ik tot op heden voorbij heb zien komen, lijkt deze "mening" mij ook onjuist.

--------------------

@jan

Wat vind je raar aan die uitschrijving?
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

jan

QuoteKuik&Partners
KVK 34284089 Vestigingsnr. 000032638450 Beukenlaan 42 A5651CD Eindhoven Nevenvestiging
Kuik&Partners, Gerechtsdeurwaarders&Incassobureau Landelijke associatie van gerechtsdeurwaarders, LAVG Zuid Holding BV. ...

Wat ik raar vind, dat dit een nevenvestiging was van LAVG, conform de gegevens van de KvK, met de naam Kuik&Partners. Je kan je niet zomaar inschrijven als nevenvestiging, zonder de toestemming van de LAVG.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Incasso_deskundige

Het gaat hier om een handelsnaam.

Het ging blijkbaar dus gewoon om (een B.V. van) LAVG die als handelsnaam "Kuik & Partners" gebruikte, waarschijnlijk voor de betreffende vestiging in Eindhoven. Hier wordt vaak voor gekozen, om bijvoorbeeld na een overname de oorspronkelijke "vertrouwde" naam te laten voortduren.

jan

Quote from: Incasso_deskundige on Aug 16, 2016, 05:32 PM
Het gaat hier om een handelsnaam.

Het ging blijkbaar dus gewoon om (een B.V. van) LAVG die als handelsnaam "Kuik & Partners" gebruikte, waarschijnlijk voor de betreffende vestiging in Eindhoven. Hier wordt vaak voor gekozen, om bijvoorbeeld na een overname de oorspronkelijke "vertrouwde" naam te laten voortduren.

Dit vermoed ik ook, maar een bedrijf als LAVG brengt zichzelf hierdoor wel in de problemen, door zich te koppelen aan personen die veroordeeld zijn voor een misdrijf en zijn ontheven uit het ambt.

Vroeg of laat komt dit uit, mensen zoeken op google en in de KvK.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Incasso_deskundige

@jan

Juridisch is er niets mis mee, maar of het ook handig/verstandig/slim is...

En je wilt daarnaast niet weten hoe weinig mensen werkelijk verder kijken dan hun neus lang is en dit soort zaken daarom nooit op zullen merken. Daar is niets mis mee, maar wel een gegeven.

jan

Je zou verwachten, dat ze hier naar hebben gekeken. Ik vermoed, dat ze de samenwerking willens en wetens zijn aangegaan. Ik vermoed dat de heren elkaar kennen. Ik vind het ondoordacht, een samenwerking aangaan, met vetoordeelde collega's. Zover ik hierover de feiten weet en hierover kan oordelen.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Incasso_deskundige

Ik denk dat ze wellicht het kantoor hebben overgenomen nadat de heren uit functie zijn gezet. Dat ze de heren nadien in dienst hebben gehouden is wellicht "dubieus", maar wellicht zijn ze op andere vlakken wel bekwaam.

jan

Ze waren ingeschreven in de KvK als ondernemer, als nevenvestiging. Waarschijnlijk hadden ze een klantenkring en hadden succes met hun werkwijze.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator