Zachte hand werkt beter bij schulden dan harde aanpak

Started by peter, Aug 03, 2016, 09:46 AM

Previous topic - Next topic

peter

Aanpak betalingsachterstand ziektekostenverzekeraar CZ

Ziektekostenverzekeraar CZ heeft de verliezen wegens wanbetalingen in vijf jaar tijd met de helft weten terug te brengen. Niet door klanten met betalingsachterstanden hard aan te pakken, maar juist door hun tegemoet te komen.

http://www.volkskrant.nl/4350618?utm_source=VK+avond+20160803&utm_medium=email&utm_campaign=Zachte%20hand%20bij%20schulden%20werkt%20beter%20dan%20harde%20aanpak&utm_userid=dddc261-978b-d5c4-7e04-400212814eec
Peter
Administrator Forum

Katniss

Fijn dat bedrijven gaan inzien dat de harde aanpak niet werkt. Ik hoop dat er meer bedrijven snel volgen.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

burningspirit

Zeker fijn! Alleen een beetje te laat voor ons helaas. Maar goed, wij hebben dan in elk geval die andere uniek oplossing: WSNP! En ondanks alles gun ik het iedereen van harte om op een meer ontspannen manier schulden op te kunnen lossen. 
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

nooitmeer

Dus het CZ levert maatwerk.
Ze doen dit heel slim door het bieden van een directe oplossing nadat er een regeling is getroffen en wordt nagekomen. Het afmelden bij het zorginstituut levert het CZ gewoon meer op en de "schuldenaar" heeft direct resultaat bij het aflossen.

Ik vind dit niet onder de noemer "zachte hand" vallen maar meer onder de noemer "oplossingsgericht" waarbij 2 partijen er beter van worden.

Je blijft altijd met mensen te maken houden die willens en wetens hun verzekeringen weigeren te betalen, ik denk dat het CZ hier niet zo begripvol mee omgaat.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

gewoon

Het is een goede eerste opzet dat CZ zijn nek uit steekt, en het  aantal wan betalingen fors ziet terug gaan.

Die zachte hand neem ik ook met een korrel zout, wel is het de eerste die dwars is gaan liggen en je afmeld als wan betaler bij een regeling.

Die  ( goede resultaten )  zullen denk ik heel aardig in de buurt komen van de cijfers voor dat de overheid opeens is gaan mee eten en na het aan schuiven,  met voorrang dertig procent naar binnen schrokt.

Er zullen er meer verzekering komen die de compleet uit de klauwen lopende toename van wanbetalers zat zijn en de situatie terug willen voor het CJIB.

Maar goed dat er geen woonverplichting is, in Nederland dan konden ze in het torentje  verzinnen dat je dertig procent naar het CJIB mag betalen bij een huurachterstand.

Maar ja gemiste kans,  voorlopig word je met zachte hand op straat gezet bij huurachterstand.

Een pluim voor CZ en reken ook eens door wat dit aan zorgkosten scheelt,  hier door heb je ook gezondere verzekerde