''Last minute'' boedelbeslag

Started by Marie-Louise, Jul 27, 2016, 07:52 PM

Previous topic - Next topic

Marie-Louise

Quote from: sacredfour on Sep 22, 2016, 12:42 PM
Marie- Louise',
waarom heb je nooit de deurwaarders brief verstuurd? Dit had je een hoop ellende kunnen besparen.
Ik word er een beetje moe van, mensen die om advies vragen en het dan niet opvolgen. Ga in gesprek met de deurwaarder en vraag of ze de executieverkoop willen afblazen en beslag leggen op je inkomen.
Heeft deze deurwaarder ooit jouw een inkomen en uitgaven formulier opgestuurd? Laat de bewindvoerder ook in gesprek gaan met de deurwaarder. Doet hij dit niet ontsla hem dan. Er zal zeker nog wel een oplossing te bedenken zijn. het is alleen jammer omdat de deurwaarder wel kosten in rekening zal brengen voor het beslag.

Bewindvoerder heeft er een brief uit gedaan om het niet te laten doorgaan, nadat ik contact had gezocht met mijn vroegere Wijkcoach en zij erachter heeft gebeld.

gewoon

Ha Marie Louise

Die brief in het portaal van,  verkoop bij executie werd daar nog een datum bij vermeld wanneer dit gaat gebeuren ?

Zo niet,  dan lijkt dit meer op treiteren,  immers weten ze ook wel dat dit verder weinig opleveren zal.

Treiteren,  is volgen mij een mooie uitleg van, onredelijk druk zetten tot betalen.

Die TV !!!! staat gewoon op de lijst omdat je goud eerlijk ben,  en direct verteld heb dat je die ook hebt en dat die  elders staat !!!

( dat zo een deurwaarder nog al wat tijd nodig had voor zichzelf,  in de keuken zal als reden hebben zich dood te schamen voor je,  en niet omdat er nagedacht werd over hoe schrijf je koel/vries combinatie eigenlijk )

Hou het netjes en beleeft,  en sta er beslist boven,  je bent er bijna uit.

Lieve mensen, kan ik dit berichtje aangetekend verzenden aan Marie Louise ?

Marie-Louise

Quote from: gewoon on Sep 22, 2016, 07:37 PM
Ha Marie Louise

Die brief in het portaal van,  verkoop bij executie werd daar nog een datum bij vermeld wanneer dit gaat gebeuren ?

Zo niet,  dan lijkt dit meer op treiteren,  immers weten ze ook wel dat dit verder weinig opleveren zal.

Treiteren,  is volgen mij een mooie uitleg van, onredelijk druk zetten tot betalen.

Die TV !!!! staat gewoon op de lijst omdat je goud eerlijk ben,  en direct verteld heb dat je die ook hebt en dat die  elders staat !!!

( dat zo een deurwaarder nog al wat tijd nodig had voor zichzelf,  in de keuken zal als reden hebben zich dood te schamen voor je,  en niet omdat er nagedacht werd over hoe schrijf je koel/vries combinatie eigenlijk )

Hou het netjes en beleeft,  en sta er beslist boven,  je bent er bijna uit.

Lieve mensen, kan ik dit berichtje aangetekend verzenden aan Marie Louise ?

Er staat een datum en tijdstip op het biljet.
Wat betreft de TV, ik had vergeten de afstandbediening weg te werken. Oplettend als ze was, zag ze die liggen.
Ik kreeg de keus, ik moest alles laten staan of ze zou direct een verhuiswagen bellen om de spullen veilig te stellen.

Het vervelende is inderdaad dat ik er bijna ben. Ik heb 2,5 jaar maandelijks E150 afgelost en heb al heel lang niets van ze vernomen. Mijn bewindvoerder heeft dit begin dit jaar stopgezet, omdat dit de schuldregeling in de weg zou zitten. Heeft een brief met uitleg gestuurd en nav zijn ze weer gekomen.

Waar ik ook mee zit is mijn zoon, als dit doorgezet wordt heb ik niks meer. Straks komt jeugdzorg om de hoek oid.

Incasso_deskundige

Graag wil ik ook even mijn visie geven over deze kwestie:

Het is absoluut toegestaan voor een schuldeiser (met een geldige titel) om beslag te laten leggen (of daar op het moment van het beslag alsnog vanaf te zien), ondanks het feit dat je aangeeft dat je geen roerende zaken van waarde hebt. Dit kan de deurwaarder immers pas goed beoordelen als hij/zij het beslag legt en daarbij de roerende zaken in de woning inventariseert.

In tegenstelling tot belastingdeurwaarders (die vaak met zogenaamde doordrukvellen werken) werkt een "gewone" gerechtsdeurwaarder veelal anders. Hij/zij schrijft de roerende zaken op en werkt die later uit in een proces-verbaal en daar krijgt de schuldenaar vervolgens weer een kopie van uitgereikt.

Bij de beslaglegging kan/mag een deurwaarder uitsluitend beslag leggen op spullen die ook werkelijk op dat moment aanwezig zijn. Criterium is dat hij/zij die spullen moet waarnemen! Hiervoor hoeft de deurwaarder zich dus in beginsel ook niet in de woning te bevinden, maar hij/zij heeft wettelijk wel het recht om voor het leggen van beslag de woning te betreden. Een televisie die er (tijdelijk) niet is, kan dus op dat koment niet in beslag genomen worden. Wordt deze televisie desondanks in het proces-verbaal van de deurwaarder vermeld, dan is dit klachtwaardig (en valsheid in geschrifte). Let wel dat de bewijslast bij de schuldenaar ligt!

Als een beslaglegging (of daarna de verkoop) is aangekondigd, dan moet de deurwaarder ook echt op komen dagen voor de beslaglegging (of voor het houden van de verkoop) of je moet tijdig bericht van de deurwaarder krijgen dat de beslaglegging (of de verkoop) is/wordt opgeschort om "moverende redenen".

In beginsel is - volgens tuchtrechtspraak - een verkoop niet gerechtvaardigd als de verwachte opbrengst niet hoger zal zijn dan de kosten. Het "dreigen" met verkoop is in beginsel wel toegestaan. Let op dat het hierbij gaat om tuchtrechtspraak en dus niet om civiele rechtspraak, dus of je bij een civiele rechter ook voet aan de grond krijgt valt nog te bezien.

Ik las nog dat de deurwaarder het heeft gehad over "onttrekken aan het beslag". Dit is enkel van toepassing als er door de deurwaarder reeds beslag is gelegd op roerende zaken en deze roerende zaken op het moment van de verkoop niet aanwezig blijken. Dit is een misdrijf dus dit moet je niet doen! Het "verstoppen" van de televisie of andere waardenvolle objecten lijkt leuk, maar kan ook tegen je werken. De deurwaarder zou dan daarna op een later moment onverwachts langs kunnen komen (zelfs met politie en slotenmaker) en dan alsnog beslag op die waardevolle zaken kunnen leggen. En als de waarde genoeg is, dan zou hij ze zelfs gelijk mee kunnen nemen (ofwel zekerheidshalve in bewaring kunnen geven) in afwachting van de verkoop.

Ik hoop dat ik op alle relevante punten in ben gegaan.
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

Marie-Louise

Dank voor de heldere uitleg.

Zoals ik het lees heb ik niets onttrokken aan het beslag, er lag nog nergens beslag op.

De verkoop staat gepland voor dinsdag a.s.
Onderaan de brief staat een link waarop te zien is welke verkopen er gepland staan.
Die van mij staat er (nog) niet tussen.

Ik hoop morgen goed nieuws te ontvangen van mijn bewindvoerder.

gewoon

Dank je wel, Incasso deskundige voor een heldere kijk hierop.

Marie zal hier zeker wat aan hebben,  geeft steun hier boven te staan.

Marie-Louise

Even een update!

De verkoop is niet doorgegaan :-D
De berichten die mijn bewindvoerder al eerder dit jaar naar de deurwaarder heeft gestuurd, zijn niet bij de juiste persoon terecht gekomen waardoor dit allemaal is doorgezet.
Nu wachten ze tot een regeling is opgestart.

Xdewit

Pak van mijn hart! Gelukkig!! Goed dat je er toch steeds achter aan bent gegaan. Nu wachten op de regeling. Komt tijd... ;)

Marjan12

Wat fijn voor je,, nu heb je gelukkig weer rust.

Katniss

Pfff, dat is fijn nieuws voor je. Nu is het weer afwachten. Sterkte!
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Marie-Louise

Inderdaad, ik was en ben erg blij dat het van de baan is!  :D