''Last minute'' boedelbeslag

Started by Marie-Louise, Jul 27, 2016, 07:52 PM

Previous topic - Next topic

Marie-Louise

Een goedenavond,

Het wachten is op 1 schuldeiser, dan is mijn totale schuld in kaart gebracht voor het minnelijke traject en kunnen de betaalvoorstellen gedaan worden. GGN wil a.s. vrijdag boedelbeslag komen leggen.  Echter heb ik niks van waarde in huis. Het bedrag waarvoor beslag gelegd moet worden is â,¬5200.

Wat mogen deurwaarders alles noteren voor de verkoop? Hierbij te denken aan koelkast, kookplaat en bed?

Groetjes

sacredfour

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Marie-Louise

Dank voor de link! Heeft niet mogen baten.
Afgelopen vrijdag kwam ze langs om het beslag te leggen.
Zoals ik al schreef, heb ik weinig van waarde. Wel had ik de tv elders ondergebracht, maar zo dom als ik was de afstandsbediening laten liggen. Dat zag ze dus  :'(.

Ze zei dat ze mij wilde aanklagen, omdat ik dus goederen aan het beslag heb onttrokken.
En ik heb eerlijk gezegd dat ik hem elders had ondergebracht, nadat ik dit gevraagd had aan de Stadsbank (hetgeen wat ik zwart op wit heb) en ook aan haar heb laten zien.
Ik moest beloven dat ik niets zou verwijderen uit mijn huis, anders zou ze a'la minute een verhuiswagen laten komen en mijn woning leeghalen.

Ze is van plan contact op te nemen met mijn bewindvoerder en vertelde dat dit voor mij niet goed zal uitpakken en ik een regeling haast wel kon vergeten  :'(

sacredfour

Heb je de deurwaardersbrief wel verstuurd? Je had deze ook aan de deurwaarder af kunnen geven. Zo te horen heb je je laten intimideren door de deurwaarder. Dat is foute boel. De deurwaarder moet zich ook aan de wet houden. Stuur alsnog de brief als je dit nog niet gedaan hebt en met het verzoek om het beslag op je inboedel op te heffen en mee te doen/beslag leggen op je inkomen..
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Marie-Louise

Een goedemorgen,

Nee, heb de brief niet verstuurd. Ik werk, maar verdien â,¬26 minder dan de bijstandsnorm. Voor aanvulling kom ik niet in aanmerking omdat ik kennelijk veel belastingvoordeel ontvang. Dus ik denk niet dat ze veel zullen hebben aan loonbeslag.

Toen ik mijn bewindvoerder vertelde over de gebeurtenis, reageerde hij nogal laconiek. Ik slaap er slecht van. Ik weet niet precies wat ze opgeschreven heeft, ik neem aan wel mijn koelkast, kookplaat en wasmachine, aangezien ze wel erg lang in de keuken bleef hangen.  :'(. Hoe moet ik dan invredesnaam koken en wassen. Heb ook een zeven jarige zoon.

sacredfour

IK vraag mij af of de deurwaarder überhaupt een lijst heeft gemaakt van de in beslag genomen goederen. normaal gesproken laat de deurwaarder een kopie achter van de lijst.

Als beslag op je inkomen niks oplevert dan is dat pech voor de beslaglegger. Het is nog stede geen reden om beslag te leggen op de inboedel als dit niks opbrengt.  Maar ik vermoed dat de deurwaarder alleen heeft gekeken of de inboedel de moeite waard was.

Marie-Louise

Er is weer wat gebeurd.
Ik ben aan paar dagen weggeweest en trof een papier bij het trapportaal aan: Verkoop bij executie.
Alles wat ik bezit wordt verkocht, behalve bedden:
- 1 eettafel
- 4 gestoffeerde stoelen
- 1 gestoffeerde fauteuil
- 1 lederen zitbank
- 1 vloerkleed
- 2 butlertrays
- 1 flatscreen kleurentelevisie Philips
- 1 ladenkast met 3 laden
- 1 kastje op pootjes
- 1 dvdspeler
- 1 wasmachine
- 1 koel/vriescombinatie
- 1 gasfornuis

Ik heb een zoon van 7
Dan hebben we helemaal niets meer.
Er kan geen eten gekoeld en gekookt worden
Morgen direct mijn bewindvoerder bellen

Marjan12

Ik heb er niet zo veel verstand van, vind dat je een zeer vervelende situatie zit, ik leef met je mee. Sterkte alvast!

Xdewit

het spijt me om te horen dat dit allemaal zo ver doorgezet wordt. Ik heb hetzelfde meegemaakt maar heb de brief verstuurd om het beslag ongedaan te maken op grond dat het beslag buitenproportioneel zou zijn (waarde van de spullen te laag om de hoge kosten van beslag en verkoop en deurwaarderskosten te rechtvaardigen). Dit heeft bij mij geholpen en hebben ze af gezien van het beslag.
Vooral ook belangrijk om te bedenken dat de deurwaarder het proces van sanering aan het frusteren is.
Ik zou echt even wat brieven gaan versturen. Laat je vooral niet intimideren!

ollie bollie

De deurwaarder mag het beslag op uw spullen alleen aankondigen als hij het beslag ook uit gaat voeren. Zet de deurwaarder het beslag niet door? Dan kan dit in strijd zijn met de gedragsregels.

Het beslag op uw spullen kan onredelijk zijn. Bijvoorbeeld als uw spullen minder waard zijn dan de kosten van het beslag.
Carpe diem!

Marie-Louise

Quote from: Xdewit on Sep 22, 2016, 02:21 AM
het spijt me om te horen dat dit allemaal zo ver doorgezet wordt. Ik heb hetzelfde meegemaakt maar heb de brief verstuurd om het beslag ongedaan te maken op grond dat het beslag buitenproportioneel zou zijn (waarde van de spullen te laag om de hoge kosten van beslag en verkoop en deurwaarderskosten te rechtvaardigen). Dit heeft bij mij geholpen en hebben ze af gezien van het beslag.
Vooral ook belangrijk om te bedenken dat de deurwaarder het proces van sanering aan het frusteren is.
Ik zou echt even wat brieven gaan versturen. Laat je vooral niet intimideren!

Een goedemorgen,

Zou u mij kunnen vertellen wat u in die brief gezet heeft?
Het is ook zo flauw, mijn aanvraag voor de schuldregeling is bijna af, mijn bewindvoerder had ik alleen nog 3 loonstroken nodig,welke nu opgestuurd zijn. En dan kunnen ze voorstellen doen.
Deurwaarder heeft gezegd mij het moeilijk te maken (door niet mee te werken aan regeling etc), aangezien ik aan de bewindvoerder vroeg of ik mijn tv ergens kon stallen. Als antwoord kreeg ik JA en dat heb ik ook gedaan. Maar dat is strafbaar, dat wist ik niet.

Vanochtend gelijk bewindvoerder proberen te bellen, maar die is weer eens niet aanspreekbaar. Telefoniste duidelijk aangegeven dat het dringend en zeer belangrijk is.

En ook brengt mijn inboedel niks of. Het oorspronkelijke bedrag was iets in de vijfduizend, ineens is het zevenduizend!

Marie-Louise

Quote from: ollie bollie on Sep 22, 2016, 09:22 AM
De deurwaarder mag het beslag op uw spullen alleen aankondigen als hij het beslag ook uit gaat voeren. Zet de deurwaarder het beslag niet door? Dan kan dit in strijd zijn met de gedragsregels.

Het beslag op uw spullen kan onredelijk zijn. Bijvoorbeeld als uw spullen minder waard zijn dan de kosten van het beslag.

Het bedrag bedraagt iets van zevenduizend euro. Dat heb ik niet in mijn huis staan. En dat gaat er al helemaal niet op geboden worden.

sacredfour

Marie- Louise',
waarom heb je nooit de deurwaarders brief verstuurd? Dit had je een hoop ellende kunnen besparen.
Ik word er een beetje moe van, mensen die om advies vragen en het dan niet opvolgen. Ga in gesprek met de deurwaarder en vraag of ze de executieverkoop willen afblazen en beslag leggen op je inkomen.
Heeft deze deurwaarder ooit jouw een inkomen en uitgaven formulier opgestuurd? Laat de bewindvoerder ook in gesprek gaan met de deurwaarder. Doet hij dit niet ontsla hem dan. Er zal zeker nog wel een oplossing te bedenken zijn. het is alleen jammer omdat de deurwaarder wel kosten in rekening zal brengen voor het beslag.

Xdewit

Quote from: Marie-Louise on Sep 22, 2016, 10:51 AM

Een goedemorgen,

Zou u mij kunnen vertellen wat u in die brief gezet heeft?
Het is ook zo flauw, mijn aanvraag voor de schuldregeling is bijna af, mijn bewindvoerder had ik alleen nog 3 loonstroken nodig,welke nu opgestuurd zijn. En dan kunnen ze voorstellen doen.
Deurwaarder heeft gezegd mij het moeilijk te maken (door niet mee te werken aan regeling etc), aangezien ik aan de bewindvoerder vroeg of ik mijn tv ergens kon stallen. Als antwoord kreeg ik JA en dat heb ik ook gedaan. Maar dat is strafbaar, dat wist ik niet.

Vanochtend gelijk bewindvoerder proberen te bellen, maar die is weer eens niet aanspreekbaar. Telefoniste duidelijk aangegeven dat het dringend en zeer belangrijk is.

En ook brengt mijn inboedel niks of. Het oorspronkelijke bedrag was iets in de vijfduizend, ineens is het zevenduizend!

Ik heb ongeveer de brief gestuurd met de inhoud waar SF een link heeft geplaatst, alleen niet zo scherp geformuleerd. Ik zou als de wiedeweerga deze brief versturen. Wat heb je te verliezen?