Schuldsanering

Started by Miss_Redheadzz, Jun 30, 2016, 10:18 PM

Previous topic - Next topic

Miss_Redheadzz

Vandaag alle benodigde formulieren gestuurd via mail naar de GKB.
Hopelijk kom ik er wel voor in aanmerking en kan ik gerust mijn NIET zelf veroorzaakte schulden hun laten afhandelen..
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden... Krijg je geen kleedgeld ? of vakantie geld?
Word alles ingehouden van je inkomen?

jan

Als je in de schuldsanering zit, moet je leven van 90% van de bijstandsnorm. Maar wat is jou situatie nu?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Miss_Redheadzz

Ik heb een wahjong uitkering met een inkomen van â,¬867 per maand.

Heb een eigen woning die van de zorginstelling waar ik begeleid woon. En woon samen met mn partner en een hond.

chapter

miss ga eerst achter zaken aan ook nu weer je moet nog uitzoeken of juridisch wel jouw schuld kan zijn en je meld je al aan bij gkb. laat je steunen en sturen want zo ga je van de wal de sloot in. Je komt op mij over als iemand met adhd die vroemmmm gaat zonder goed na te denken... oplossingen zoeken kost tijd maar doe het stap voor stap

Chrissie

Misschien een tip Miss

Schrijf op een briefje wat je moet regelen onder elkaar, streep bij elke ding wat je geregeld hebt het door, zo kan je overzicht houden het lijkt dat je aardig nog wat moet regelen zo houdt je het voor jezelf rustig en voorkom je dat je iets vergeet.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Miss_Redheadzz

bedankt voor jullie reacties!

Nee ik heb geen ADHD alleen een lichte angstoornis voor de rest normaal.
De FROEM FROEM komt door de begeleiding zelf die dit regelen voor me.. die zijn een haastige beslissing gaan nemen zonder dat ik het zelf door had denk dat hun diagnose wel ADHD zal zijn hahaha

Eigenlijks vraag ik me wel af en dat ga ik ze maandag  vragen.. waarom zijn we niet direct naar de rechtbank gegaan.. want ben tenslotte slachtoffer en geen dader..

En kan ik iemand aanklagen waar geen bewijs voor is... (niet aangetrouwd met moeder ect.)

chapter

denk naar partner moeder je niet kan

en nogmaals je kan niet zomaar even naar de rechtbank daar denk je toch echt te simpel over. Een traject duurt minimaal 4 maanden maar vaak kost het ons jaren.... Het is niet even naar rechtbank wil in sanering en klaar. Verdiep je daar meer in dan weet je dat het zo simpel niet ligt.

ten eerste moet er eerst sprake zijn van problematische schulden dat is maar de vraag met 1 eiser. Daarnaast moet dan eerst minnelijk geprobeerd en mislukt zijn. Pas na een VOLLEDIG doorlopen minnelijk traject komt rechtbank pas in zicht. het is geen bakker waar je even snel een broodje kunt kopen

Miss_Redheadzz

Bedankt voor je reactie.

Ik denk diep en veel na over wat er speelt en probeer over opties na te denken.
Was het maar inderdaad allemaal maar simpel.. Maar helaas..

Mijn broer zit zelf in de sanering en heeft veel schulden gehad en die weet precies hoelang het kan duren.
Misschien denk ik te simpel.. maar heb wel meer nagedacht dan mn hulpverleners want die hadden gelijk ala minuut gezegd ja beter schuldsanering zonder eerst zelf eens na te denken.

burningspirit

Eerst maar eens uitzoeken of je wel aansprakelijk bent voor deze schuld.
Was jouw moeder jouw bewindvoerder of curator ten tijde van dit PGB?
Sterkte Missy, hou je haaks!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Miss_Redheadzz

Ja mijn moeder was een soort van bewindvoerder.
Zij had mijn inkomen in beheer! alles rondom financien had ze in beheer.

Ik ga inderdaad eerst verder nog uitzoeken. Ik ben opzich blij dat ik haar PGB schuld niet hoeft te betalen omdat we afstand hebben gedaan van de erfenis. Best wel bizar eigenlijks.

Me moeder is in 2012 ook ziek geworden ze kreeg een herseninfarct SVA destijds en na een jaar nog 1. Het scheelt dat ze nog steeds me mama was ondanks de herseninfarcten. Maar wat ik vermoed is dat ze destijds geen PGB kon krijgen en daarom mijn PGB heeft gebruikt. Ik weet nog dat ik haar aansprak dat mijn PGB stop was gezet en dat ik verklaring wou hebben en dat ze vertelde om eigen zorg in te kunnen kopen.

Maar er is geen bewijs dat ze het gedaan heeft om zorg in te kunnen kopen. Misschien dat ze zelf een lul verhaal opzette destijds zodat ik me geen zorgen ging maken en erg boos zou worden. De 1 zegt ja zodat mama haar zorg in kon kopen en de andere zegt ja ze heeft eigen spulletjes gekocht...

Nou moet ik toegeven dat ik wel erg blij ben dat ik alles zelf in beheer heb en me overzichten heb en niet meer een ander. Ik hou ziels veel van me moeder en wil der niet slecht praten natuurlijk.. maar zo zie je maar weer dat zelfs je eigen ouders fouten kunnen maken en misbruik maken van je geld zonder datje het door hebt en pas later de gevolgen moet dragen.

Maar zoals ik al zei ik ga vandaag in gesprek en dan hopelijk luisteren mijn zorgverleners om wat dieper te gaan zoeken over dit probleem.

Liefs.