Schulden die ik zelf niet veroorzaakt heb

Started by Miss_Redheadzz, Jun 30, 2016, 05:59 PM

Previous topic - Next topic

Miss_Redheadzz

Hallo, ik wil graag mijn verhaal kwijt over schulden die ik zelf niet gemaakt heb.
Nou komt de vraagtekens met HUH? hoe kan je zelf geen schulden veroorzaken.

Ik ben iemand met een lichte beperking in aanmerking gekomen met professionele zorg. Dit gebeurde tijdens me puber tijd. Ik kreeg om zorg in te kunnen PGB de meeste weten wel wat het is (persoons gebonden budget) Destijds is mijn PGB in 2012 stop gezet omdat er iets fout is gegaan. De meeste weten vast wel hoe streng het zorgkantoor kan zijn als het om zorg gaat!

Mijn moeder en haar partner hadden destijds mijn PGB in beheer, ze regelde ook mijn financien en kreeg per 2 weken 30 euro om deo te halen en rokerswaren ect. Nou was ik mijn woonplek niet kwijt geraakt gelukkig want alles was optijd omgezet naar ZIN (zorg in natura) Er is ook nooit verklaard wat er gebeurt was in die tijd met mijn PGB.

In 2014 kreeg ik eerst te maken met het CJIB (centraal justitieel incasso bureau)
Mijn zorg verzekering was niet betaald en er was beslag gelegd op mijn uitkering ect. Kortom kreeg niks meer. Nadat alles afbetaald was (wat mijn ouders dus deden) kreeg ik een boete van â,¬1060.- omdat ik als wanbetaler was aangemeld.

Nu nog aan het afbetalen. 26/05/2015 is mijn lieve moeder overleden aan asbestkanker, ik ga een bittere tijd tegenmoet. Want als 21 jarige dochter is dit niet niks. September 2015 kreeg ik een brief van het CAK. We wisten dat de eigen bijdrage aan de zorg omhoog zou gaan maar we kregen geen brief. Pas in september kreeg ik een brief. Daar stond in dat ze binnen 14 dagen â,¬995 wouden hebben gestord op hun rekening.

(hoe idioot kan je zijn om een half jaar geen brieven te sturen en dan in 1 keer de bijdrages vanaf januari tot augustus terug te vragen)

Prima ik moest het betalen en na het overlijden van me moeder had ik mijn eigen financien in beheer en deed ik alles keurig zoals het moest. (rekeningen betalen ect.) Ben ook het CAK nu nog aan het afbetalen.

2 weken geleden lag er een brief van GGN in de brievenbus. Deze mensen eiste dat ik â,¬21000 binnen 5 werkdagen te storten op hun rekening. Dit is natuurlijk absurd! Samen met mijn begeleiding zijn we alles is even wezen uitzoeken. We zijn er achter gekomen dat mijn ouders dus misbruik hadden gemaakt van mijn PGB en dat ze het hele bedrag terug willen hebben.

Ik had contact gehad met de voormalige partner van me moeder. Ik zag hem als vader van mij maar op dat moment was dat beeld zeker wel verdwenen. Ik wou uitleg en hij was eerlijk geweest over wat er gebeurd was met het geld. 1 pech heb ik. Hij was niet getrouwd met mijn moeder, er stond niks op papier dat hij me PGB in beheer had destijds. Ik kan kortom niks tegen hem beginnen.

Nu moet ik als 22 jarige meid die het al zwaar had met dingen betalen deze schuld ook betalen. Binnenkort intake gesprek met de schuldsanering want dat is mijn enigste optie.

Hoe kan dit? zoveel vragen maar kan moeielijk me moeder vragen wat er mee gebeurt is. Ik ga de sanering in voor schulden die ik niet gemaakt heb. Ik betaal alles netjes, regel me zaken zelf en dan krijg je dit... me leven kan niet erger op zo'n jong leeftijd ik baal!

Liefs

jan

Hoi, welkom Miss_Redheadzz,

Dit is niet niets wat je hebt meegemaakt. Je zou kunnen overwegen om een sociaal raadsman te raadplegen. Degene die jou PGB hebben beheerd hebben dit voor jou gedaan, hadden hun zeggenschap over jouw geld?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Miss_Redheadzz

Ja hun hadden de verantwoording over mijn PGB.
Alleen alles stond op mijn moeders naam maar die is er helaas niet meer.
En als er wat gebeurd met je PGB dan komen ze bij jou aan de deur omdat het op jou naam staat ongeacht wie het verantwoorde.

(zorgkantoor is echt keihard betreft dat soort dingen)

En we hebben overwogen om iemand te raadplegen voor advies zoals een advocaat maar er is gewoon geen bewijs.

jan

Maak een afspraak met een sociaal randsman/vrouw en leg hun je probleem voor. Je bent geen dader maar een slachtoffer.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Miss_Redheadzz

Oke ik zal het meenemen en er volgende  week mee bezig gaan.

Ik weet wel dat als de sanering niet akkoord gaat dat we naar de rechtbank gaan.

jan

Quote from: Miss_Redheadzz on Jun 30, 2016, 10:28 PM
Oke ik zal het meenemen en er volgende  week mee bezig gaan.

Ik weet wel dat als de sanering niet akkoord gaat dat we naar de rechtbank gaan.

Waarom gaan ze er niet mee akkoord. Een vraag je, hoe woon je nu?
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Miss_Redheadzz

Ik woon nu in een rijtjes woning samen met m'n partner. Enigste voordeel die ik heb is dat ik een belachelijke lage huur betaal om dat het huis van de zorginstelling is.

Ik woon vrij groot en heb wel een goed leven.. me partner en ik komen nu rond van â,¬80.- in de week

Als dit de antwoord op je vraag is teminste..

jan

Ja, ik  vroeg mij af hoe je nu woonde. Gelukkig heb je een dak boven je hoofd. Ga naar de sociaal raadsman.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator