3000 euro in 5 minuten

Started by sacredfour, Jun 09, 2016, 01:24 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Ik kan vandaag weer een leuk succesverhaal melden. Dit is het snelste resultaat dat ik ooit behaald heb. 3000 euro voor 5 minuten werk! Ik kreeg via de vrije mensen een verzoek voor hulp. Een vordering van de deurwaarder voor meer dan 3000 euro. Ik had deze persoon al een mail gestuurd dat ik waarschijnlijk weinig kon doen omdat er al een vonnis was. Ik heb hem gevraagd of hij mij wilde machtigen zodat ik de deurwaarder kon bellen voor meer informatie. De melding aan de deurwaarder dat ik gemachtigd was, was schijnbaar al genoeg  voor de deurwaarder om de zaak af te blazen met de melding dat de schuldeiser zich had teruggetrokken. Rare zaak, als je weet dat ze al een vonnis hadden. Ik moet er wel bij vermelden dat deze persoon een aangepaste versie van de incassobrief had verstuurd nadat hij het vonnis ontvangen had. Normaal gesproken heeft deze brief geen enkele werking meer als er al een vonnis ligt. Wel krijgt de deurwaarder het vermoeden dat deze persoon mogelijk hulp heeft van iemand met enige juridische kennis. Ik heb toch de deurwaarder gebeld met de vraag waarom de schuldeiser zich had teruggetrokken. Hierop kreeg ik geen antwoord. Op mijn vraag of ze mij een telefoonnummer kon geven zodat ik zelf de schuldeiser kon bellen, kreeg ik ook geen antwoord, maar er werd mij wel verteld dat ze deze opdracht hadden gekregen van een tussenpersoon: Trust Krediet Beheer. De originele schuldeiser was een bouwbedrijf.  De deurwaarder vertelde mij wel dat zij het vonnis gehaald hadden en op naam van het bouwbedrijf. Nu begrijp ik wat er aan de hand is. Omdat de incassobrief ook iets zegt over cessie en de deurwaarder en Trust Krediet beheer weten dat het vonnis waarschijnlijk onwettig is omdat er in naam van een rechtspersoon is geprocedeerd die niet meer de eigenaar was van de vordering en omdat ze niet de moeite hebben genomen de akte van cessie te registreren hebben ze eieren voor hun geld gekozen. Altijd weer die cessie!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Incasso_deskundige

Ik dacht dat TKB geen vordering kocht hoor... Weet dus niet of het wel met cessie te maken heeft...
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

sacredfour

Wat zou dan de reden kunnen zijn inccasso_deskundige?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Bruceke

Geweldig dit !!
Goed gedaan Sacredfour.. :)

nooitmeer

Ahh TKB doet "no cure no pay". Wat als het bouwbedrijf zelf in de financiële penarie zit?

De kans kan dan natuurlijk bestaan dat er een curator om de hoek komt kijken.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

sacredfour

Het is een bouwbedrijf met vele vestigingen in Nederland. Er is geen sprake van financiële problemen.
Het kan zijn dan Het bouwbedrijf de vordering niet heeft verkocht aan TKB maar aan het laatste incassobureau/deurwaarder die ook heeft gedagvaard.

Bruceke

hoi Gerhard

jammer dat je niet meer hebt gereageerd op mijn sms en email.

maar goed.. de stand van zaken is zo op dit moment.

ik heb contact gehad met PAL die ook in de compensatie onderhandelingen hebben gezeten.
Die wist mij te vertellen als geen opt out heb gestuurd ik vast zit aan de compensatie en alle rechten heb verloren.
dat de rechtszaak kansloos aan het worden is.
blijft securisatie over ... de strop wordt strakker aangetrokken ... kutzooi.

Hallo Ruud,

De Opt out procedure staat vermeld in het vonnis van het Gerechtshof Amsterdam van 4 november 2014 Hier de link :
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHAMS:2014:4560

In punt 6 wordt de Opt out besproken.
Geen Opt out ingediend betekent dat je gebonden bent aan de Compensatieregeling.
Hierdoor ben je ook automatisch al je rechten jegens DSB kwijt.
De rechtszaak doorzetten kost je hierdoor alleen maar extra geld.

Gr Ruud