Gemeente Den Haag koopt schulden van jongeren op

Started by peter, Jun 03, 2016, 03:01 PM

Previous topic - Next topic

peter

De gemeente Den Haag gaat schulden van jongeren opkopen. In ruil daarvoor moeten die serieus werk maken van hun toekomst.
De jongeren moeten bijvoorbeeld een opleiding gaan volgen, een baan zoeken, in combinatie met vrijwilligerswerk.De gemeente zegt daarmee de eerste in Nederland te zijn.

http://www.nu.nl/geldzaken/4266917/gemeente-haag-koopt-schulden-van-jongeren.html
Peter
Administrator Forum

Dick

Dit is een zeer goed initatief, dit is actief omgaan met probleem.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Marjan12

Als je niet bij de jeugd aanpakt, wat zijn de latere gevolgen. Schulden is een groot probleem en het is moeilijk om eruit te komen.

Chrissie

Het mes snijdt zo aan twee kanten sta hier helemaal achter.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Stil-verdriet

Ik ben het hier ook mee eens. In Den Haag alleen al 18000 jongeren, maar hoe zit dit dan, over geheel Nederland. In Utrecht, Rotterdam, Groningen, Almere enz. hebben ze deze problemen toch ook. Als dit lukt, waarom dan geen landelijk beleid?

Carol

Ik ben van mening dat je deze jongeren een verkeerd signaal geeft op deze manier.

Ach, als het effe niet gaat, schrijven we ons in bij een opleiding, sturen een paar sollicitatiebrieven en gaan effe borden wassen in een verzorgingshuis en mijn schulden worden (gedeeltelijk) kwijtgescholden.

Dick

Er zullen altijd mensen zijn, die hier misbruik van proberen te maken. Het risico anders is dat de maatschappij niets aan hun heeft als ze ouder worden.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Marjan12

Quote from: Carol on Jun 04, 2016, 08:00 PM
Ik ben van mening dat je deze jongeren een verkeerd signaal geeft op deze manier.

Ach, als het effe niet gaat, schrijven we ons in bij een opleiding, sturen een paar sollicitatiebrieven en gaan effe borden wassen in een verzorgingshuis en mijn schulden worden (gedeeltelijk) kwijtgescholden.

Zijn er alternatieven, om deze jongeren te helpen? Als het goed lees, is het een gedeelte van de schuld. En je wordt ook gek gemaakt met reclames. Koop nu, betaal achteraf. En ook ik, ben in dit soort reclames getrapt met alle gevolgen van dien.

jan

QuoteZijn er alternatieven, om deze jongeren te helpen? Als het goed lees, is het een gedeelte van de schuld. En je wordt ook gek gemaakt met reclames. Koop nu, betaal achteraf. En ook ik, ben in dit soort reclames getrapt met alle gevolgen van dien.

Het alternatief is, dat ze hun leven beginnen met een schuld, waar moeilijk uit is te komen. Ik zie het als een soort van jong WNSP.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator