VVD en PvdA botsen over adempauze voor mensen met schulden

Started by peter, Jun 03, 2016, 02:59 PM

Previous topic - Next topic

jan

Van de regen in de drup en van astje naar de muur...
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Voelde de bui al hangen.........

Daarom mijn berichtje dat dit meer helpt dan dat Rutte roept, koop eens dat nieuwe bankstel.

Was zeker geen oproep van Rutte om  schulden te maken,  wel een breed lachende belofte er te zijn met meedenken als het hier en daar,  tot zorgen komt.

En weer lukt het haar niet

jan

Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Stil-verdriet

Dus wel stoere praat. Een paar jaar terug had je idd nog Leen van de DSB/Frisia. Bedrijven van Jan Scheringa . De VVD zat toen ook in de regering............

jan

Een gedeelte van de schulden wordt veroorzaakt door slechte voorlichting. En niet te vergeten het gebrek aan controle van de kredietverstrekkers. Saldodipjes bestaan nog steeds.

Op scholen moeten leerlingen voorlichting krijgen over schulden.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Dick

Op scholen, moet idd betere voorlichting komen en leerlingen moet leren omgaan met hun budget. Maar ze nu al niet kunnen rekenen hoe gaat het verder met hun ontwikkeling.

En dan de overheid, deze moet de creditverstrekking beter bewaken, dit behoort tot hun takenpakket. Het kan toch niet waar zijn, dat creditverstrekkers onbetaalbare schulden veroorzaken. Uiteindelijk betaalt de maatschappij voor deze schulden.

En voor de slachtoffers tot nu toe, is een adempauze een prima middel om eruit te kunnen komen.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Marjan12

Waarom steekt de politiek zijn hoofd in het zand? De problemen worden zo alleen maar groter.

Stil-verdriet

Quote from: Marjan12 on Jun 04, 2016, 12:08 PM
Waarom steekt de politiek zijn hoofd in het zand? De problemen worden zo alleen maar groter.

Misschien wordt het tijd dat er andere partijen aan de macht komen. Misschien moeten we massaal op de SP of de PVV stemmen.

jan

Gelukkig heeft de VVD geen meerderheid in de tweede (en eerste) kamer. V.w.b. stemmen moet je goed nadenken over de gevolgen van jou stem. Stel je voor dat de PVV de grootste wordt, dan krijg je een onbestuurbaar land, vol met ruzie.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

Dick

Quote from: jan on Jun 04, 2016, 02:14 PM
Gelukkig heeft de VVD geen meerderheid in de tweede (en eerste) kamer. V.w.b. stemmen moet je goed nadenken over de gevolgen van jou stem. Stel je voor dat de PVV de grootste wordt, dan krijg je een onbestuurbaar land, vol met ruzie.

Er is onvrede in Nederland, deze wordt geuit in het stemhokje. Elke keuze heeft gevolgen.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info