Minnelijke regeling en de belastingdienst

Started by FritsH, May 22, 2016, 11:54 AM

Previous topic - Next topic

FritsH

Ik sta op het punt om een minnelijke regeling op te starten.
Schulden zijn ontstaan doordat ik ernstig ziek ben.

Crediteuren:

bank     200.000 euro  ivm verkoopverlies woning agv ziekte
bank       60.000 euro  ivm opgezegd zakelijk krediet waar ik prive op heb meegetekend
belastingdienst  20.000 euro   ivm loonbelasting zakelijk uit bv
belastingdienst  30.000 euro  ivm inkomstenbelasting 2013/2014 ivm ontvangen voorlopige teruggaaf

Mijn vraag

Stel dat de belastingdienst moeilijk gaat doen cq niet akkoord gaat en het minnelijk akkoord mislukt....

Wat moet ik dan daarna doen?

Kan ik, als ik dat zou willen, de belastingdienst betalen en dan daarna wsnp aanvragen?

De reden hiervoor is dat als ik dat niet doe, een rechter misschein ook wsnp afwijst en dan sta ik met lege handen.

sacredfour

Frits, je kan aan de belastingdienst kwijtschelding aan vragen. Gezien de omvang van je schulden zou dit niet onmogelijk moeten zijn.  Heeft de bank de restschuld van de hypotheek met titel al betekend?  Je kan ook in gesprek gaan met de bank. Ik ben bekent met een geval waar de bank een zakelijke schuld van meer dan 200.000 euro heeft kwijtgescholden.  Heb je nog wat geld  dan zou je kunnen proberen om een eenmalige betaling te doen tegen finale kwijting.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.