Laptop op afbetaling - BKR registratie

Started by Marcus86, May 04, 2016, 08:44 AM

Previous topic - Next topic

Marcus86

sacredfour

Je moet als rentevoet de maximale toegestane rente rekenen,

Datum   Wettelijke rente   Maximale leenrente
1-1-2015   2 procent   14 procent
1-7-2012   3 procent   15 procent
1-7-2011   4 procent   16 procent
1-1-2010   3 procent   15 procent
1-7-2009   4 procent   16 procent
1-1-2007   6 procent   18 procent
1-1-2004   4 procent   16 procent
1-8-2003   5 procent   17 procent
1-1-2002   7 procent   19 procent
1-1-2001   8 procent   20 procent
1-1-2000   6 procent   18 procent

Doe dit vanaf het begin van de overeenkomst.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Ha had het al door gerekend van de week en het klopte aardig al hoewel het leek dat het sukkels zijn en een jaar kwijt zijn.

En dat zijn ze dus ook........

Op de rente voet van SF kom ik op een bedrag van E 6.169,98 hoofdsom plus rente nu.

De Hoofdsom plus rente vorig jaar bij vonnis E 5.412,26 DE Jong op E 5,432,45 is( E 20,-- te veel.)

Maar deze gaan het afgelopen jaar de fout in en rekenen E 360,-- rente en het  had E 757,72 moeten zijn.

Dus blijven ze steken op E 5.792,45 voor de hoofdsom plus rente tot nu.

Foutje voor De Jong   E 397,72 min jou E 20,-- is E 377,72

( ga uit van een berekening met rente op niet betaalde rente )

Marcus86

Het komt er dus uiteindelijk op neer dat de schuld terecht is en ik gewoon moet betalen? ;)

Wel bedankt voor alle hulp, veel geleerd.

nooitmeer

Terecht of onterecht, je hebt een vonnis op je naam waarin je niet meer tegen in beroep kan gaan mits je kan aantonen dat de dagvaarding en het vonnis nooit aan je zijn uitgereikt.
Het enige wat nog rest is vraagtekens bij de rente zetten.

En als je de voorwaarden goed leest, dan had je wellicht in een zitting nog enige poot om op te staan gehad. Ze pretenderen namelijk een lease product te bieden (zie punt 6 van de algemene voorwaarden) waarbij het product niet eens in je eigendom komt. Maar vervolgens krijg je wel een krediet op persoonlijke titel. En dat zonder het product te bezitten waarvoor je het krediet in eerste instantie afsluit.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

sacredfour

Nooitmeer, er staat zowel in het contract als in de alg. voorwaarden niks over eventuele rente na ingebrekestelling. Er mag dan ook niet meer dan de wettelijke rente in rekening gebracht worden plus de incassokosten. Dat gaat wel een hoop verschil maken!
Het gaat hier over een koop op afbetaling. Het is dus geen krediet. Voor een koop op afbetaling mogen alleen kosten als “schadevergoeding” in rekening gebracht worden. Dit zijn dus incassokosten en wettelijke rente . Ik denk dat dit zo een paar duizend euro scheelt!
Je kan dit allicht aan de deurwaarder melden.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Marcus, ik zou nog niet opgeven. probeer in gesprek te gaan met L'easy. probeer uit te zoeken of de vordering nog bij hun in de boeken staat of dat hij verkocht is. Ze zullen je ongetwijfeld verwijzen naar Lindorff, maar probeer toch een antwoord van Léasy te krijgen. Als je wilt kan ik wel voor je bellen.

sacredfour

Ik heb nog eens zitten rekenen. De bedragen kloppen wel. Er is niet meer dan de wettelijk rente in rekening gebracht voor het vonnis. De rechter heeft echter ten onrechte geoordeeld dat er 14% rente in rekening gebracht mag worden na het vonnis. Dit klopt niet Er mag alleen de wettelijke rente van 4% in rekening gebracht worden.

gewoon

Ha SF als dat zo is, max 4 %

Nu hebben zij na het vonnis geen E 757,72 meer gerekend maar E 360,07 en dit is 6,6 %

Bij 4 % is het dan E 216,49 min die E 360,07 is E 144,58 per jaar te veel.

Dat zou na 5 jaar aflossen een verschil zijn van  E 700,-- maar het probleem is dat De Jong later ook nog eens een her berekening en alsnog komt met die 14 % uit het vonnis,  dan gaat het naar de 540 per jaar plus hier weer rente over word bij 5 jaar aflossen meer dan 3000,-- te veel.

sacredfour

Het bedrag computer is 3110 euro incl. de contractuele rente. na ingebrekestelling komen de incassokosten, 15% van 3110 = 470 euro. totaal 3580 euro.
van 2007 -2015 mogen de wettelijke rente worden gerekend. Zeg dat deze gemiddeld 4% is. Ik heb hier geen exacte berekening van gemaakt, maar het zal zo rond de 1500 euro  aan rente bijkomen. het totaal bedrag is dan 5080. 5432 kan dan wel kloppen. De rente die ze in 2015-2016 mogen rekenen is 2%.  Voor de 14 maanden na vonnis zou je op ongeveer 126 euro moeten uitkomen. De 360 euro klopt dus niet zoals gewoon ook al aangaf. Marcus je wordt ge*****