Laptop op afbetaling - BKR registratie

Started by Marcus86, May 04, 2016, 08:44 AM

Previous topic - Next topic

Marcus86

Dit is trouwens de laatste correspondentie van MG de Jong.

sacredfour

Behalve een kopie van het EXPLOOT VAN DE BETEKENING VAN HET VONNIS, moet je ook vragen naar de bevoegdheid van de Jong om voor Léasy te handelen.
je kan beter eigenlijk maar gewoon de incassobrief sturen. Stop met betalen totdat je antwoord hebt gekregen op al je vragen.
In het geval van verhuizing zal de deurwaarder het bevolkingsregister raadplegen. Sta je daar niet vermeld dan wordt er openbaar betekend.
Als er sprake is van een onbekende woon- of verblijfplaats moet er openbaar worden betekend. De openbare betekening bestaat uit twee stappen: de daadwerkelijke betekening en bekendmaking daarvan.
Betekening vindt plaats aan het parket van de ambtenaar van het Openbaar Ministerie of - in het geval van cassatie - aan het parket van de procureur Generaal van de Hoge Raad.
Bekendmaking vindt plaats door een publicatie in een landelijk of regionaal dagblad. De kosten voor deze bekendmaking zijn aanzienlijk. Gemiddeld kost deze wijze van bekendmaking 244 euro. Deze kosten moeten worden betaald door degene in wiens naam de dagvaarding of het vonnis wordt betekend. (mag tegenwoordig ook in de digitale Staatscourant.)
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Ik kijk zo naar die laatste brief en dan weet ik dat het bij die jongens gaat om halve waarheden verkopen, zo dat het net geen liegen is.

NERGENS staat dat dit de gemaakte kosten zijn.

Wel proforma.................

Voor......
Voor......
Voor.....

gewoon

Hee geen bijval, kan het dat je zelf ( Marcus ) die ... voor ... voor de bedragen hebt gezet en dit dus niet zo in de mail,  van het incassobureau geschreven staat.

Marcus86

@ gewoon: Ik heb niks zelf aangepast aan de berichtgeving..

Marcus86

Bijgaand de opgevraagde documenten

- Dagvaarding
- Vonnis
- Betekenis en bevel

sacredfour

Marcus, woonde je toen nog op dit adres? heb je dit exploot dan nooit ontvangen?
Kan je navragen of de deurwaarder op het stempel(Amstelveen) de exploot ook daadwerkelijk door de brievenbus heeft gedaan.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Marcus86

@SF Ja ik woonde op dit adres.. Heb dit ook ontvangen vorig jaar

sacredfour

Dan ben ik bang dat je er nog maar weinig aan kan doen. probeer contact op te nemen met Léasy. Je moet dit buiten de Jong doen en vragen of het bedrag van de vordering wel klopt. vraag Léasy of de vordering aan Lindorff is verkocht d.m.v. cessie.

sacredfour

heb je de alg. voorwaarden voor akkoord getekend?

Marcus86

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen... Opvragen?

sacredfour

sacredfour

De rente die voor het vonnis gevorderd wordt is trouwens te hoog. Ook hier had de rechter moeten kijken of de geëiste bedragen wel klopte. Je kan dit zelf uitrekenen en in mindering brengen. De deurwaarder moet hier aan meewerken.

Marjan12

Kan je dit zomaar in mindering brengen?

Marcus86

Zie hieronder de algemene voorwaarden.
Deze zouden op de achterkant van het contract staan volgens Laesy.