Laptop op afbetaling - BKR registratie

Started by Marcus86, May 04, 2016, 08:44 AM

Previous topic - Next topic

Marcus86

Goedemiddag,

Ik heb bijgaande documenten ontvangen van de eiser.
- Koopcontract
- Kosten opbouw incassobureau
- Dagvaarding 1+2

Ik moet wel onderstaand bericht aanpassen. De hoofdsom was EUR 2000 ipv EUR 1000.
Openstaande bedrag nu is EUR 6528,17 en er is al EUR 300 afgelost.

Is dit nou rechtvaardig of kan ik er nog iets aan doen?

bedankt voor jullie hulp!

Marcus86

gewoon

Ha Marcus schatte dat het niet meer kon zijn als rond de drieduizend maar nu blijkt dat de hoofdsom geen duizend was maar twee duizend euro,  heb de rente doorgerekend op het in het contract genoemde 18 % en dan klopt de hoofdsom.

En er zijn verder ook geen incassokosten opgevoerd wat Dick dacht voorwerk 2 omdat het blijkt te gaan om een credit.

Ook is het netjes gehouden op die lening van 1.980,-- plus rente tot nu heb het wel eens erger gezien dat de in dat contract genoemde termijnen volledig opeisbaar worden en dan had het begonnen met die 3.067,20 die naar het incassobureau gaat en dat is je wel bespaard gebleven.

Blijft wel een verschrikking hoe veel en snel dit bedrag gegroeid is.

jan

Dit is groot bedrag, het lastige van alles is, dat er een vonnis is. Wat je zou kunnen doen is, deze schuld aflossen met spaargeld en/of een lening. Ik ben sterk tegen lenen, maar dit is in dit geval wel een oplossing. De BKR notering blijft dan nog wel staan, 2 jaar dacht ik.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

sacredfour

De rente op een gefinancierde  aankoop mag niet doorberekend worden nadat de schuldenaar in gebreke is gesteld. Er mag alleen de wettelijke rente in rekening gebracht worden. 
De zaak waar ik eerder over berichte was ook van deurwaarder de Jong, De zaak waar we kwijtschelding hadden gekregen. De Jong deurwaarders samen met haar handlangers Lindorff zijn niet te vertyrouwen

Waar is het vonnis?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Wat in de dagvaarding staat doet niet ter zake. Trouwens in de dagvaarding werd maar een bedrag van 2003 euro gevorderd. Alleen in de bijlage stonden andere bedragen. Deze hebben echter niks met de dagvaarding te maken!!!!
Marcus86 als je de dagvaarding niet hebt, vraag de Jong voor een kopie.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

En er is nog iets hoe kan het dat je eerst zo duidelijk sprak over een bedrag van E 1010 wat veel meer nu blijkt te zijn,  dat koop contract is geen origineel het heeft een datum van 5 jaar later dus kan evengoed mee gerommeld zijn.

gewoon

Ha Marcus SF schrijft dit in grote letters het kan heel goed dat je voorgelogen word is dat vermeende vonnis ook betekend,... een deurwaarder die dit vonnis aan jou in persoon heeft gegeven aan de deur.

sacredfour

Een paar goede opmerkingen van gewoon.
Als het vonnis niet is betekend dat moet je in beroep gaan tegen het verstek vonnis.
Doe een verzoek aan de deurwaarder voor een kopie exploot van de betekening van het vonnis.
Het totaal te betalen bedrag volgens het contract is 3.109.84 Marcus is vergeten de contractuele rente aan de koopsom toe te voegen. De computer kost dus geen 2000 euro maar 3000 euro! Hierboven mag alleen de wettelijke rente van 4% in rekening worden gebracht. Marcus, wat studeerde jij?, het was zeker geen economie!
De datum boven het contract van het jaar 2011 klopt niet met de datum bij de handtekening. Ik zou hier ook een verklaring voor vragen. Kan je ook nog de alg. voorwaarden bij het contract op de site zetten?

nooitmeer

Quote from: sacredfour on May 10, 2016, 04:22 PM
Een paar goede opmerkingen van gewoon.
Als het vonnis niet is betekend dat moet je in beroep gaan tegen het verstek vonnis.
Doe een verzoek aan de deurwaarder voor een kopie exploot van de betekening van het vonnis.
Het totaal te betalen bedrag volgens het contract is 3.109.84 Marcus is vergeten de contractuele rente aan de koopsom toe te voegen. De computer kost dus geen 2000 euro maar 3000 euro! Hierboven mag alleen de wettelijke rente van 4% in rekening worden gebracht. Marcus, wat studeerde jij?, het was zeker geen economie!
De datum boven het contract van het jaar 2011 klopt niet met de datum bij de handtekening. Ik zou hier ook een verklaring voor vragen. Kan je ook nog de alg. voorwaarden bij het contract op de site zetten?

Nou er staat 07-05-11
Dus contract opgemaakt op 11 mei 2007 en ondertekent op 24 mei 2007? Het zou zomaar een engelse datum notatie kunnen zijn, niet geheel ongebruikelijk bij dit soort clubs.

Maar dat verklaart de andere posten totaal niet. Dit lijkt op een mobiel abonnement inclusief telefoon.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

gewoon

Leasy heeft nu een iets andere naam L' EASY

En de voorwaarden van het koop contracten zijn goed te vinden.

(    Over de rente dat dit 18 % is voor de lening,  en mocht het zover komen dat wij een ingebrekestelling sturen dan rekenen wij van af die datum een vertragingsrente ter hoogte van de maximale wettelijke rente op jaar basis.    )

!!!!

En leasy is niet meer actief in Nederland met verkoop, dus waar is de debiteurenadministratie gebleven

sacredfour

Marcus, ik hoop dat je mijn opmerking over studie economie niet al te serieus opvat. Het is niet hatelijk bedoeld. Ik neem aan dat je nu inziet hoeveel extra geld jouw deze computer gekost heeft, ook al voordat er betalingsproblemen waren.

sacredfour

Gewoon, er moet een door Marcus getekende kopie van de alg. voorwaarden zijn, anders zijn deze niet geldig. In het contract is er geen verwijzing naar de alg. voorwaarden.

jan

Het vonnis moet dus worden opgevraagd.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marcus86

Bedankt voor alle aandacht mensen!
SF ik heb inderdaad geen economie gestudeerd haha..
Ik ga graven naar de voorwaarden en het vonnis opvragen.

Kom hier zo snel mogelijk mee terug.
Ik weet wel dat ik de dagvaarding per post heb gekregen en niet is ondertekend voor ontvangst.