BKR American Express, terecht of niet?

Started by joepmel, Nov 30, 2015, 09:36 PM

Previous topic - Next topic

joepmel

Hopelijk is er iemand op dit forum die mij kan vertellen of de BKR die ik heb gekregen terecht is of niet.

De situatie is als volgt, ongeveer een jaar geleden heb ik een creditcard van American Express genomen. Helaas kon ik na een paar maanden niet meer aan mijn verplichtingen voldoen vanwege het verlies van mijn baan. Dit heb ik direct de eerste maand aangeven bij AMEX, echter kon men niet direct wat betekenen. Bij het missen van een incasso betaald je namelijk een fee, en dit moest 3x gebeuren voordat er over een betalingsregeling kon worden gesproken.

Vervolgens weer contact opgenomen. Er was maar 1 regeling mogelijk, de schuld binnen een jaar aflossen. Hier ben ik mee akkoord gegaan, voorwaarde van hun kant geen BKR melding aangezien er een regeling loopt en dit nog binnen 3 maanden was van de BKR termijn.

2 termijnbetalingen gingen voorbij, echter daarna toch een BKR melding (fout Amex). Dit leverde mij problemen op tijdens een hypotheekaanvraag (inmiddels weer baan). Amex maakte excuses en verwijderde de BKR. Echter zat ik met kosten en mistte ik een maandbetaling. Gebeld met Amex en aangeven de volgende maand er 2 te kunnen overmaken, men ging niet akkoord, lag al bij een incassobureau.

Op dit moment loopt daar een regeling, los ik maandelijks iets af, en zit ik met een BKR A codering. Dit wordt uiteindelijk een H, maar ik kan nu geen hypotheek afsluiten hierdoor. Inmiddels weer een goed betalende baan. Iemand tips?