Hallo,
Ik heb in mei 2007 een laptop gekocht bij Leasy.
Betalingstermijn van 72 maanden:
Totaal Prijs (incl. BTW): € 950,81 + € 59,50 (verzendkosten incl. toeslag betalen per maand) = € 1.010,31 Betalingsmethode: Per maand
Door financiële problemen toentertijd ontstond er een betalingsachterstand. Door deze betalingsachterstand werd de vordering in februari van 2008 overgedragen aan een incassobureau.
Ik heb meerdere verzoeken gestuurd over het feit dat ik geen acceptgiro's ontving waardoor ik niet kon betalen. Hieraan is geen gehoor gegeven en de vordering werd alsnog in zijn geheel overgedragen aan een incassobureau.
Dit betekende dat de totale som opeisbaar werd terwijl ik met Leasy een contract had afgesloten met een looptijd van 72 maanden.
In maart 2008 heb ik meerdere malen contact gezocht i.v.m. het uitblijven van enig bericht van het incassobureau en de angst dat het gehele bedrag ineens voldaan zou moeten worden.
De enige antwoorden die ik van kreeg waren: "De gehele vordering van uw contract is aan Lindorff overgedragen" en "Dit kunt u met het incassobureau bespreken"
De service die ik toentertijd gekregen heb als klant was dramatisch slecht en de vordering is uiteindelijk veel te snel overgedragen aan een incassobureau. Ik was een student met geldproblemen en na mijn studie ben ik weer verhuisd. Ik heb daarna niks meer vernomen waaruit ik toch kan concluderen dat het incassobureau ook in gebreken is gebleven? Lindorff in dit geval.
Na jarenlang niks meer vernomen te hebben komt er vorig jaar een dagvaarding (7 jaar later).
Het openstaande bedrag is nu EUR 6528,17. Dat is EUR 5517,86 meer dan de oorspronkelijke totaalsom.
Omdat ik vorig jaar nog onder bewind stond ben ik niet bij een rechtzaak aanwezig geweest en wist ik toen niet dat het om deze schuld ging. Nu ben ik inmiddels schuldenvrij op deze grote schuld na.
Ik kan geen hypotheek krijgen doordat deze schuld een negatieve BKR notering heeft.
Is er nog iets wat ik kan doen? Los van het feit dat ik zelf verantwoordelijk ben geweest voor mijn achterstand en schulden is het toch gewoon diefstal om ineens na 7 jaar zo'n groot bedrag te moeten betalen?
Alvast bedankt,
Groetjes Marcus