Laptop op afbetaling - BKR registratie

Started by Marcus86, May 04, 2016, 08:44 AM

Previous topic - Next topic

Marcus86

Hallo,

Ik heb in mei 2007 een laptop gekocht bij Leasy.
Betalingstermijn van 72 maanden:
Totaal Prijs (incl. BTW): â,¬ 950,81 + â,¬ 59,50 (verzendkosten incl. toeslag betalen per maand) = â,¬ 1.010,31 Betalingsmethode: Per maand

Door financiële problemen toentertijd ontstond er een betalingsachterstand. Door deze betalingsachterstand werd de vordering in februari van 2008 overgedragen aan een incassobureau.

Ik heb meerdere verzoeken gestuurd over het feit dat ik geen acceptgiro's ontving waardoor ik niet kon betalen. Hieraan is geen gehoor gegeven en de vordering werd alsnog in zijn geheel overgedragen aan een incassobureau.
Dit betekende dat de totale som opeisbaar werd terwijl ik met Leasy een contract had afgesloten met een looptijd van 72 maanden.

In maart 2008 heb ik meerdere malen contact gezocht i.v.m. het uitblijven van enig bericht van het incassobureau en de angst dat het gehele bedrag ineens voldaan zou moeten worden.
De enige antwoorden die ik van kreeg waren: "De gehele vordering van uw contract is aan Lindorff overgedragen" en "Dit kunt u met het incassobureau bespreken"

De service die ik toentertijd gekregen heb als klant was dramatisch slecht en de vordering is uiteindelijk veel te snel overgedragen aan een incassobureau. Ik was een student met geldproblemen en na mijn studie ben ik weer verhuisd. Ik heb daarna niks meer vernomen waaruit ik toch kan concluderen dat het incassobureau ook in gebreken is gebleven? Lindorff in dit geval.

Na jarenlang niks meer vernomen te hebben komt er vorig jaar een dagvaarding (7 jaar later).
Het openstaande bedrag is nu EUR 6528,17. Dat is  EUR 5517,86 meer dan de oorspronkelijke totaalsom.

Omdat ik vorig jaar nog onder bewind stond ben ik niet bij een rechtzaak aanwezig geweest en wist ik toen niet dat het om deze schuld ging. Nu ben ik inmiddels schuldenvrij op deze grote schuld na.
Ik kan geen hypotheek krijgen doordat deze schuld een negatieve BKR notering heeft.

Is er nog iets wat ik kan doen? Los van het feit dat ik zelf verantwoordelijk ben geweest voor mijn achterstand en schulden is het toch gewoon diefstal om ineens na 7 jaar zo'n groot bedrag te moeten betalen?

Alvast bedankt,

Groetjes Marcus

Dick

Kun je aangeven waarui dit bedrag is opgebouwd?j
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

gewoon

Ha Marcus

Het klinkt als een veel te hoog bedrag zelfs met 20 % rente en kosten kom ik niet verder dan 3000 dus er lijkt iets niet te kloppen.

Was je die 7 jaar wel te vinden door dat je een nieuw adres opgegeven had aan Lindorff ?

gewoon

SF een paar weken terug had je een link geplaatst op het draadje van Jiske over een gewonnen zaak

Ook daar werd gesproken dat het misbruik van recht was om zoveel jaren later en opgevoerde rente boven op het oorspronkelijk bedrag nog eens te dagvaarden.

Is hier ook geen sprake van misbruik

sacredfour

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Dat het verstek vonnis welke Lindorff probeerde te incasseren van ooit 5000 nu opeens 10678,75 is met een niet toegestane rente van 23,9 %

Beslist word dat het slechts E 750,-- word met termijnen van E 15,-- per maand

Zie het draadje van JIske 1 pagina terug

Marcus86

Ik ben zelf nalatig geweest met het doorgeven van verhuizingen.
Alle brieven die bij de dagvaarding zaten heb ik ontvangen op datums waarop ik al verhuisd was.
Zoals ik het nu bekijk is er elk jaar EUR 1000 bijgekomen.

Ik heb met een rechtswinkel gebeld en deze geeft mij weinig kans vanwege het feit dat ik zelf verantwoordelijk ben voor adreswijzigingen en daarnaast ben ik bij verstek veroordeeld.
Door deze veroordeling valt er weinig meer terug te draaien volgens werd mij verteld.

Ik zal me er dus gewoon bij neer moeten leggen en bijna 7000 euro moeten betalen?

burningspirit

Jeetje Marcus!
Wat is dit zonde zeg! Ik zat er over na te denken en vroeg me af of je inmiddels wel je zaken goed op een rijtje hebt en contact onderhoudt met schuldeiser(s)?
Misschien is het een goed idee om iemand bij je financiën te betrekken, die jou op die manier behoedt voor nog meer van dit soort ellende? Al was het maar alleen om een planning en overzicht te maken. Misschien doe je dat al en is mijn opmerking een beetje overbodig. Maar ik wilde het toch even gezegd hebben.
Hou je haaks Marcus! Liefs van mij
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Marcus86

@burningspirit Ik heb er tijdens mijn studieperiode 8/10 jaar geleden een enorme bende van gemaakt van mijn financien. Ik heb 5 jaar bij een bewindvoerder gezeten en in totaal 30.000 euro aan schulden afbetaald. Nu regel ik zelf mijn financien en dat gaat prima. Dit is de laatst overgebleven schuld. Erg spijtig want deze schuld brengt ook een negatieve BKR notering met zich mee waardoor ik geen hypotheek kan aflsuiten :( Veel spijt dus van mijn acties vroeger....

burningspirit

Sorry Marcus, dat wist ik allemaal niet.
Jouw verhaal is helaas een heel bekend verhaal. Ik kan begrijpen dat je spijt hebt, maar je hebt het nu wel op orde en daar mag je best trots op zijn. Deze laatste horde ga je ook nemen. En een dak boven je hoofd kun je ook hebben zonder hypotheek, al is het natuurlijk jammer dat je niks kunt kopen voorlopig. Het feit dat je deze harde lessen hebt moeten leren geeft je wel vaardigheden om een goed plan voor je toekomst te maken.
En anderen kunnen veel van jou verhaal leren ook. Nogmaals veel succes gewenst, Marcus.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Dick

Mvgr

Dick

Marcus86

Ik heb een overzicht opgevraagd bij het incassobureau.
Kom erop terug

sacredfour

Kan je ook een kopie van het vonnis (geanonimiseerd) plaatsen?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Dick

Rapport voorwerk 2 is op deze zaak van toepassing.
Mvgr

Dick

Marjan12

Wat vervelend voor je, ik vind het wel raar dat de schuld bijna vertienvoudig is. Is dit niet een nieuwe vorm van mensen, helemaal uitkleden?