twee lenigen te gelijk door slordigheid bank

Started by Kees 2014, May 01, 2016, 09:47 AM

Previous topic - Next topic

joepmel

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Dit zou betekenen dat je bij een incassobureau beter af bent dan bij de kredietverstrekker??

Amy

Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar. Die 2% is de toegestane wettelijke rente op jaarbasis, maar dacht toch dat bij leningen ze ook vast mogen houden aan de bij de lening afgesproken rente? Anders zou je haast gaan denken dat het inderdaad voordeliger is om je lening via een incassobureau te laten lopen (al krijg je dan wel negatieve BKR natuurlijk)
Of wordt die 2% gehanteerd als ze weten dat ze niet voldaan hebben aan de zorgplicht? Ik heb namelijk een soortgelijk iets, waarbij ik 10.000 euro heb kunnen lenen boven de leennorm (totaal bedrag ongeveer 45.000 euro, lening is al opeisbaar gesteld, dus heb al BKR A2). Nu ben ik bij de gemeente toegelaten voor schuldsanering, maar zit te twijfelen of ik niet liever zelf de schuld afbetaal, doe er dan wel plusminus 2 jaar langer over, maar heb wel meer vrijheid en salarisadministratie komt niet achter de problemen (budgetbeheer is verplicht en schuld ontstaan wegens verslavingsproblematiek waarvoor ik inmiddels in behandeling ben, maar heb dat liever niet out in the open zogezegd). Maar dit kan alleen als ze de wettelijke rente hanteren en er niet nog een verborgen rente bijkomt. Iemand die dit weet?

jan

Waarom loop je het traject niet af, hiermee krijg je hulp en heb je een schone lei.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Ha Voor dat je rijk rekent door het te laten aankomen,  dat je lening bij een deurwaarder terecht komt met een mogelijke betere rente,  niet doen ! Er komen veel kosten bij die ook betaalt moeten.

En meestal blijft die rente gewoon wat in je contract staat,  bij deze lening lijkt alles er op dat die is opgekocht.

Kreeg een glimlach van Kees,  of je zomaar een jaar uitstel kon krijgen,  en zie daar is maar mooi gelukt.

Jan, Kees heeft een andere keuze gemaakt,  om voor zich zelf te beginnen en er zo uit te komen door het aan de inkomen kant sterk te verbeteren, en het is fijn te lezen dat het incassobureau hier in mee gaat voor een jaar tegen die E 260,--

Ha Kees het is nu wel zaak,  even voor het jaar voorbij is zelf contact opneemt hoe verder

gewoon

Ook nog,  Kees

Goed gedaan van je een jaar uitstel,  en hoop dat je verwachtingen mogen kloppen over je eigenzaak.

Las je bericht vandaag pas,  maar als nog gefeliciteerd.

En het is het melden waart dat dit je  juist met vesting Finance  gelukt is.