schuldeisers niet akkoord minnelijke regeling zelfs verjaarde schulden, wat nu?

Started by Me.Erdal, Apr 26, 2016, 06:47 PM

Previous topic - Next topic

Me.Erdal

Hoi iedereen,
Ik heb een schuldhulp via de gemeente omdat ik nu een uitkering heb, op advies van hulpverlener voor schulden(waarvan  zeker 10 jaren en langer geen contact mee...) die eigenlijk verjaard zijn ook opgenomen als schulden. Nadat de gemeente de eisers een minnelijke regeling aangeboden had gaan exact die eisers waarvan verjaring van sparke is niet akkoord met een minnelijke regeling met als hoofdreden: Er wordt niet voldaan aan de inspanningsplicht. VestingFinance als zowel Lindorff zeggen dit. In 2002 Wsnp ingegaan(ik kreeg een wachtgeldregeling op basis van een gouden handdruk wet/artikel 69 indertijd)in 2005 werd ik niet toegelaten tot Wsnp maar wel failliet verklaard vermeld in krant.. vanaf 2005 tot recentelijk heb ik totaal niets meer vernomen van betreffende eisers, maar door tussenkomst van de gemeentelijke schuldhulp kreeg ik een brief op mijn huidige adres een brief waarvan de naam van mijn ex is dus niet mijn naam. Ik had de gemeentelijke schuldhulpverleners destijds opsomming van   schulden wel duidelijk gemaakt dat sommige eisers verjaard zijn, Omdat ik reeds 2 van de eisers telefonisch had gesproken nu is het zo dat  als desbetreffende eisers waarvan verjaring sprake van is bewezen kan worden  ik gwn een hulpverlening in kan ipv die o zo lange weg van Wsnp..wat nu..!!  alvast bedankt iedereen!

burningspirit

Eerlijk gezegd begrijp ik dit niet goed, ben ik bang.
In de Wsnp gegaan in 2002, in 2005 niet toegelaten tot Wsnp.... Failliet verklaard maar nu toch weer bij de gemeentelijke schuldhulpverlening...? Schulden die verjaard zijn maar door diezelfde schuldeisers wordt op de naam van jouw ex bij jou geclaimd? Gemeentelijke schuldhulpverlening neemt dit mee in de hulp aan jou?
Misschien mis ik hier iets? Voor mij is het iets te chaotisch om er een zinnig woord over te zeggen.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

gewoon

Ben een beetje bezorgd dat die schulden niet meer verjaard zijn, omdat je zelf met een nieuw betaal voorstel te komen door middel van die schuldhulpverlener zijn deze weer erkent door jou.

Deze hadden afgeschreven moeten worden als verjaard,  en hier een bevestiging te krijgen.

Wat een gemiste kans dit,  maar je had dit duidelijk aangegeven aan de schuldhulpverlener en nu je er weer zelf voor staat zou ik dit toch vast houden dat je al aan het begin aan gegeven hebt op schrift aan die hulpverlener dat die schulden verjaard waren en je die niet meer actueel wilde maken door een voorstel, aan dit incassobureau te doen, en je eerst een bewijs van stuiting wil zien van deze.

Edwin

Quote from: gewoon on Apr 26, 2016, 09:19 PM
Ben een beetje bezorgd dat die schulden niet meer verjaard zijn, omdat je zelf met een nieuw betaal voorstel te komen door middel van die schuldhulpverlener zijn deze weer erkent door jou.

Deze hadden afgeschreven moeten worden als verjaard,  en hier een bevestiging te krijgen.

Voor zover die schulden vielen onder het faillissement, is de slotuitdelingslijst een executoriale titel. Gevolg daarvan is dat het pas na twintig jaar verjaart.

Edwin

Quote from: burningspirit on Apr 26, 2016, 08:59 PM
Eerlijk gezegd begrijp ik dit niet goed, ben ik bang.
In de Wsnp gegaan in 2002, in 2005 niet toegelaten tot Wsnp.... Failliet verklaard maar nu toch weer bij de gemeentelijke schuldhulpverlening...? S

Ik vermoed dat de Wsnp niet met een schone lei is afgerond en dat - dat kon toen nog - ambtshalve faillissement is uitgesproken, ten gevolge waarvan schuldeisers dus (zie vorige bericht) een executoriale titel hebben.

Feit is wel dat de Wsnp langer dan tien jaar geleden is en dat TS dus - als aan de rest voldaan wordt - een nieuw verzoek tot toelating Wsnp kan doen.