Wie kan me helpen?

Started by Chrissie, Apr 16, 2016, 08:33 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Kom net uit het ziekenhuis vandaan heb afscheid genomen van een moeder van een collega van mijn man.
Ze stelde me wat vragen waar ik helaas geen antwoord op had hoop dat jullie me kunnen helpen.

Het gaat om het volgende:
Haar vader heeft dementie, net zoals mijn vader, woont ook in een verpleeghuis ze vroeg hoe het in het werk ging als ze komt te overlijden, er zijn nog twee broers maar die willen er niets mee te maken hebben zijn ook nog nooit bij hun vader geweest. Ze heeft een machtiging van de rekening van haar vader maar deze is dus niet meer wilsbekwaam om een ander persoon aan te wijzen.
Nu is ze bang dat alles op haar man aankomt die is voor twee weken terug net zijn vader verloren en verliest hij zijn vrouw en ze wil voorkomen dat hij er aan kapot gaat ze maakt zich hele grote zorgen om haar man.
Ze kan zelf nergens meer heen ze ligt alleen maar op bed.

Wie weet hoe het gaat als ze komt te overlijden?
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

jan

Chrissie, dit is heel erg naar voor je, om dit mee te maken. Als ze komt te overlijden, vervallen alle machtigingen op haar naam. Je kan ook een notaris vragen hoe het e.a. kan worden opgelost. Er kan een bewindvoerder voor haar vader worden aangewezen. Als ze lid is van een kerk kan ze vragen om pastorale hulp.

Dit is verschrikkelijk voor deze vrouw, ik wou dat ik je kon helpen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

burningspirit

Wat een vreselijk verhaal Chrissie!
Als de vader niet wilsbekwaam is, heeft hij dan niet al een bewindvoerder / curator? Als dat zo is is er volgens mij ook altijd een toeziend bwv / curator aangewezen. Als dit niet zo is zou het goed zijn als dit wel snel gebeurd, zoals Jan zegt. Wat je voor haar kunt doen is dit voor haar uitzoeken. Sterkte meisje!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Chrissie

Ik moest jullie heel hartelijk bedanken van de familie er viel een last van hun schouders.

jan

Gelukkig maar, zo'n periode is al moeilijk genoeg voor iedereen. Dan wil je maar een ding en dat is rust.
Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

Verdrietig nieuws, de moeder van mijn man zijn collega is vanmorgen overleden.

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de adviezen, bedankt allemaal

chapter

Dt is nel gegaan chrissie.
Heel veel sterkte blijft altijd naar.
Op mijn werk ook cliënt overleden waar ik enorme clik mee had. Werk als invaller en op 1 of andere manier ben ik zo blij dat lot soms mee bepaald. Collega werd ziek en hadden dus zaterdag iemand nodig. Ik wist niet dat cliënt in ziekenhuis lag dat hoorde ik toen en collega zei zou jij willen gaan denk dat hij dat super leuk vind als zijn zuster clivia op bezoek komt. Ben geweest met 2 cliënten en gisteren is hij overleden. Ik had het super rot gevonden als ik het niet had geweten en niet was geweest.

Marjan12

Chrissie gecondoleerd en heel veel sterkte.

Dick

Gecondoleerd, met dit verlies. Sterkte voor jullie toegewenst.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

jan

Gecondoleerd Chrissie, denk ook aan jezelf.
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator

peter

Chrissie, nog gecondoleerd en sterkte voor jullie. Je hebt haar goed geholpen.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Chapter het is veel te snel gegaan, voor nog geen maand terug wist niemand van iets, zakt ze in een winkel in elkaar komt ze in het ziekenhuis terecht komen ze er achter wat er aan de hand is... zo'n rot ziekte kanker de rest weet je. Sorry ben aan het zeuren.

Wat fijn dat je voor dat je hebt afscheid hebt mogen nemen ben zo blij voor jou. het is zo belangrijk om goed afscheid te nemen. Wij wilden gisteravond nog heen maar het was helaas te laat.
Voor jou ook gecondoleerd Chapter!

Chrissie

Dank jullie wel allemaal.

chapter

jeetje dat is wel heel snel zeg. Rot ziekte ook.

Ik ben er wel rustig onder in de zin dat ik altijd wel een professionele afstand hou. ga wel naar befravenis mede voor andere clienten en collega's.

Chrissie

Ik maak me hele erge zorgen om mijn man op zijn werk kunnen ze het allemaal niet bevatten de laatste twee jaar kwam ze elke dag even aanschuiven, ze zijn allemaal van slag mijn man kent haar al heel lang, ik ken haar al  zolang ik samen bij mijn man ben dat is al 25 jaar, maar andersom heeft hij het naar mij ik heb de laatste al zoveel vaak naar een begrafenis gemoeten ben de laatste keer alleen naar een begrafenis geweest dat was nog geen twee maand terug hij knijpt hem als het met mijn eigen vader gaat gebeuren. ( die gaat ook zo hard achteruit)