Author Topic: Bewindvoering vragen  (Read 4801 times)

Offline StilleStormen

• Zilver
    • Bipolaire Stoornis met een beetje COPD en een heleboel schulden
Bewindvoering vragen
« on: March 24, 2016, 12:30:07 PM »
Zit al bijna 2 1/2 jaar onder vrijwillige bewindvoering.
(zagen door de vele bomen het bos niet meer en dit was toen de enigste oplossing, dachten we)
Het vertrouwen is al geruime tijd verdwenen.
Ze maakt de ene fout na de andere. Alle communicatie gaat via de email zodat we alles zwart op wit hebben.
Salaris wordt naar beheerrek. gestort en wij krijgen € 50,- weekgeld.

We zijn nu al zo'n 3 maanden bezig om in de schuldsanering te komen maar telkens zijn er weer nieuwe gegevens nodig en de bewindvoering vind het allemaal wel best geloof ik.
Ook zitten we nog een met huis dat verkocht is maar de hyptheek verstrekker wil niet echt mee werken waardoor ik waarschijnlijk in de WSNP terecht ga komen en mijn partner in de gewone schuldsanering.
Dat loopt nu al zo'n 3 maanden.....

Maar nu: er worden oproepen geplaatst om bij deze bewindvoerders weg te gaan. Ze zouden niet handelen volgens de wet en doen hun werk niet.
Ik ben der achter na gegaan en blijkt dat die personen die die oproep plaatsen vele overeenkomsten hebben met onze ervaringen, bv: geen financiële overzichten krijgen, afschriften worden niet gegeven, en weer 'last' van deurwaarders, en er zou geld naar hun prive rek gaan (dit zou na een gerechtelijk bevel naar boven gekomen zijn)

Nu wil ik natuurlijk helemaal weg bij deze bewindvoerders.
Maar we staan (nu al 3 maanden) op de drempel voor gemeentelijke schuldsanering.
Dit zal dan waarschijnlijk gaan vervallen als we weg gaan bij deze bewindvoering?

Begrijp ook uit berichten hier op het forum dat als ik in de WSNP kom, dat ik dan een verzoek kan doen om de relatie met deze bewindvoerder kan stopzetten?

Kan ik de Kredietbank (gemeentelijke schuldhulpverlening) benaderen met dit soort vragen!?

We krijgen niet netjes elke maand een financieel overzicht maar als we erom vragen, krijgen we een heel pakket ineens (met terugwerkende kracht).
We weten nu al wat we met de paasdagen gaan doen: deze financiele overzichten uitpluizen!

Maar help...!? Wat is nou wijsheid??
Ik was al klaar met deze bewindvoerders maar nu helemaal!
« Last Edit: March 24, 2016, 12:45:59 PM by StilleStormen »

Offline Dick

• Dick Moderator
  • Administrator
  • Top Poster
  • Doe maar gewoon
    • Schulden-vrij
Re: Bewindvoering vragen
« Reply #1 on: March 24, 2016, 07:19:33 PM »
Als ik jullie was zou ik schuldhulpmaatje.nl benaderen voor een vraag voor advies.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Schulden Forum

« Reply #1 on: March 24, 2016, 07:19:33 PM »

Offline StilleStormen

• Zilver
« Reply #2 on: March 24, 2016, 09:30:53 PM »
Dank je wel voor de tip Dick.
Ga daar zeker eens kijken

Offline chapter

• Vip Members
  • Top Poster
    • Fecbook groep voor advies bij schulden
« Reply #3 on: March 26, 2016, 09:46:32 AM »
hi stille stormen.
Die verhalen hoor je heel vaak en het is ook goed de overzichten altijd te controleren. Ik had zelf een excel lijst gemaakt en vinkte iedere maand af wat betaald was of niet zo hield ik ook overzicht.
3 maanden voor beginnen regeling is niet abnormaal. Er zijn mensen die zijn van aanmelding tot minnelijk of wsnp 1-2  jaar verder.
Ik heb ook gedaan wat jij benoemde zodra ik was toegelaten het budgetbeheer opgezegd en doe ik het alleen. Ik had geen budgetbeheer via rechtbank weet niet of dat bij jullie is. Dan bepaald rechter.
Ik zou zeker nu niet weg gaan naar ander dat zit je met paar 100 euro afsluitkosten en bij ander aan weer x bedrag opstartkosten wat maakt dat gemeente inkomen te onstabiel vind. Mogelijk worden om die reden dan vaste lasten niet betaald.
Wat bedoel je met hypotheekverstrekker de afrekening wat er nog over blijft na verkoop aan restschuld?
Voor de schuldbemiddeling is het wel fijn dat huis verkocht is en hoeft dat niet nu nog te gebeuren.

Offline StilleStormen

• Zilver
« Reply #4 on: April 04, 2016, 02:52:13 PM »
Eindelijk heeft de hypotheek verstrekker toestemming gegeven met de verkoop!
Vandaag is de overdracht.
Ik weet dat de restschuld wordt meegenomen in de sanering.
Wel het hele bedrag heb ik begrepen. Neem aan dat ze dan (Min.) de  helft van mijn ex weer terug eisen.
Ik had al aangegeven dat ik sinds 2007 niet meer in dat huis woonde en dat er een verrekening plaats moet vinden maar daar gaat de Kredietbank niet op in. Tenminste niet tegen ons.

We zijn nu de financiën allemaal op een rij te zetten.
We hebben wel gezien dat de schuldenpost niet klopt.
A- ze heeft oude facturen (o.a. uit 2011) bij elkaar gegooid en B- sommige zijn dubbel, om een voorbeeld te geven: in April 2012 een herinnering van betaling voor onderwerp A.
In okt 2012 een andere deurwaarder over dezelfde onderwerp A.
Maar de bewindvoerder zet dat beide in een schuldoverzicht......
Dat klopt in mijn ogen dus niet.

Zo heeft ze ook copies gemaakt van de brieven (deurwaarders) en verzonden naar de Kredietbank als mede 'mijn schuldeisers'.
Ook daarin kom ik diverse oude brieven tegen (o.a. uit 2011) en dubbele posten over 1 item.

Dat wordt dus echt uitzoeken denk ik...... maar ben bang voor wat er uit gaat komen....  :-[

Schulden Forum

« Reply #4 on: April 04, 2016, 02:52:13 PM »

Offline gewoon

• VIP-2
  • Top Poster
« Reply #5 on: April 04, 2016, 04:22:29 PM »
Ha Stille stormen

Gefeliciteerd dat het nu eindelijk aan het gebeuren is en de verkoop plaatst vind, lees ook over fouten in de schulden dit is niet zo heel erg als je zelf deze aangeeft en ze er uithaalt.

En je doet het goed om zoveel mogelijk per mail te schrijven over fouten die je gevonden hebt verder maak je geen te grote zorgen hoe het gaan zal je bent immer erg goed bezig.

Offline StilleStormen

• Zilver
« Reply #6 on: April 04, 2016, 05:15:51 PM »
Dank je wel Gewoon. Dat doet een mens goed.

Ja nu dat eindelijk mijn vermoedens worden bevestigt door derden, is de strijd-gevoel weer aangewakkerd.
We hebben te lang 'geslapen' maar we waren echt doodmoe van de strijd die we dagelijks moesten leveren, geloof dat we weer aardig wakker geschud zijn