de vrije mensen

Started by sacredfour, Mar 16, 2016, 07:26 PM

Previous topic - Next topic

HZHNE

De EVRM wordt toegepast bij de Nederlandse wetgeving.
En toch verliest de soevereine mens rechtszaak op rechtszaak.
Ooit bedacht dat de soevereine mens zowel de EVRM als de wet verkeerd interpreteert.
Of wil je beweren dat de hele Nederlandse Rechtsspraak corrupt is.

QuoteNiemand heeft dit met mij afgesproken! Een systeem waar je verplicht aan deel moet nemen is geen democratie. Ik ben Nederlander, maar geen burger.
Je ouders hebben gekozen je in Nederland op de wereld te zetten. Daarmee maak je onderdeel uit van deze samenleving. Je neemt het dus feitelijk je ouders kwalijk dat ze je in dit systeem in de wereld hebben gezet.

Ik denk dat je je ouders dankbaar mag zijn. Je mag in Nederland je eigen mening hebben. Je heb recht op onderwijs. Recht op ondersteuning als het eventjes niet gaat.

Firestarter

Ik vind het idee wel aardig: je bent het niet eens met wat er gebeurd, dan verenig je samen met andere “soevereine” mensen en dan ben je “vrij”.
Het zou nog kunnen werken ook, op een soortgelijke manier als een piramidefonds: als er maar genoeg “soevereinen” komen, grijpen zij de macht. Dit zou niets minder dan een revolutie zijn.
Dan is de vraag of een wereld waarin de soevereinen de macht zouden grijpen, rechtvaardiger en vrijer zou zijn dan de wereld waarin we nu overleven, in slavernij van de bankiers. Waarschijnlijker zou er dan gewoon een nieuwe onderdrukking komen, die al snel net zo erg is, als wat we nu hebben.

Rechters zijn niet onafhankelijk, komen op voor het “openbaar” belang, net als advocaten en andere ambtenaren. De beweging van de soevereine mens is in strijd met de belangen van de machthebbers, dus in strijd met het “openbaar” belang. Dus is het oneerlijk om af te leiden uit dat de soevereine mensen rechtszaak op rechtszaak verliezen, ze het niet bij het rechte eind hebben.
Er is maar één rechtsmiddel in Nederland tegen onze dictator, die immers op basis van zijn eigen wetten onschendbaar is: het Burgerinitiatief van het Reglement van orde van de tweede kamer in combinatie met GW art. 24: “Het koningschap wordt erfelijk vervuld door de wettige opvolgers van Koning Willem I, Prins van Oranje-Nassau”.
Ik waarschuw er maar voor dat zelfs als je kan bewijzen dat Willem III ons laatste staatshoofd was, dat afstamt van Willem I, dit kansloos is omdat onze grote politieke partijen allemaal ondergeschikt zijn aan de koning.
GW art. 24 was het grote plan van Pim Fortuyn.

sacredfour

QuoteOf wil je beweren dat de hele Nederlandse Rechtsspraak corrupt is.
Ja, dat klopt zoals firestarter al aangaf, het algemeen belang gaat voor. Je vraagt je dan wel af wat dit algemeen belang dan wel is. Het is zeker niet de vrijheid van de burger.

QuoteJe ouders hebben gekozen je in Nederland op de wereld te zetten. Daarmee maak je onderdeel uit van deze samenleving.
Wat een rare veronderstelling. Mijn ouders zijn geboren op het grondgebied Nederland, ik dus ook.  Je maakt pas onderdeel van de samenleving als je daar voor kiest.

Ondertussen telt het leger vrije mensen wereldwijd miljoenen aanhangers. Dit gaat ongetwijfeld een verandering in de samenleving teweeg brengen. 

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Firestarter ik denk niet dat het er zo veel aan toe doet of onze koning wel een wettige opvolger is.
Zeer waarschijnlijk niet!
De koning vervult eigenlijk alleen maar een symbolische rol.

Ik denk dat ik dit liever zie dan een president die steeds maar roept: “God bless Amerika” of “This great country.” Of:  We are going to make this country great again”
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Ha dit is toch een onderwerp wat niet even naar elkaar toe gepraat kan worden en het maken van geld word er ook nog aan vast geplakt maar wat er uit steekt is toch de opmerking dat dit niet op een schulden forum moet als of,  gezien worden als een oplossing voor schulden.

En daar is ieder het toch duidelijk mee eens.

Verder hebben we een gedachte dat het niet over politiek moet gaan, al was het maar dat discussies dan oeverloos dreigen te lijken.

En dit draadje  is wel heel erg politiek hoe we samen verder en dit invullen hoe.

Dus dit draadje mag van mij ook gesloten worden

burningspirit

Ik heb alles meegelezen hier over en het is me nu wel wat duidelijker allemaal. Op die manier ben ik wel blij met dit topic. Maar ik ben het met voorgangers eens dat het niet goed past op dit forum. We spreken hier m.i. over een soort van 'tegen'  beweging in de samenleving. Daar is op zichzelf niks mis mee. Is zelfs noodzaak om dingen niet totaal uit de hand te laten lopen. 
Er is alleen een 'maar'. Als het op de verkeerde manier wordt toegepast en ingezet, door mensen die de kern niet helemaal bevatten is het gevaarlijk.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

sacredfour

Misschien is het goed om te weten dat de incassobrief tot stand is gekomen door een vergelijkende brief die de soevereine mensen in Engeland hadden opgesteld. Mijn acties tegen incassobureaus en banken zijn ge?inspireerd door de soevereine mens en acties die deze genomen hebben, vooral in Engels sprekende landen. Er is dus wel degelijk een topic dat op dit forum thuishoort. Het schuldenprobleem is door de soevereine mensen blootgelegd als een falend bank systeem. Jammer dat er op dit forum nog zo veel mensen zijn die schulden zien als alleen maar hun eigen schuld. Ik heb hier op het forum al met vele topics duidelijk proberen te maken wat de oorzaken zijn en heb mogelijke oplossingen aangedragen. Het is verkeert om de soevereine mens te zien als iemand de misbruik van de samenleving maakt. De soevereine mens gaat buiten de samenleving staan omdat dit de enigste mogelijkheid is om er veranderingen in aan te brengen. Wie gelooft dat er in ons zogenaamd democratisch systeem mogelijkheid is om dit van binnenuit te veranderen leeft in een illusie.  Een goed voorbeeld is de PvdA die samengaat met de VVD. De beloftes die werden gemaakt voor de verkiezingen veranderen met een coalitie. Kamerleden zijn meer ge?interesseerd in een goede baan nadat ze de kamer hebben verlaten en blijven daarom goede maatjes met banken en grote coöperaties. Er zijn alternatieven voor een goede samenleving en de soevereine mensen werken hieraan. Niet alles wat je op Youtube ziet geeft een goede indruk van waar de soevereine mensen voor staan. Ikzelf maak deel uit van de kerngroep van de soevereine mensen en daarom denk ik dat ik uit deze positie wel een oordeel mag geven over de filosofie van onze groep

Xdewit

Er zijn veel varianten te bedenken en natuurlijk bedacht, maar ik werk en denk meestal volgens het BOB cyclus: Beeldvorming â€" Oordeelsvorming â€" Besluitvorming (BOB).
Om te snappen wat SF nu eigenlijk zegt kan je gaan googlen om een beeld te vormen over de soevereine mens en wat zij bedoelen. Probleem vind ik persoonlijk altijd dat op internet vaak de tegenschreeuwers het hardst gehoord worden. Ik ben dus begonnen bij de website van de soevereine mens. De informatie is wat moeilijk te begrijpen maar ok en misschien is de website wat minder toegankelijk. Toen heb ik wat tegengeluiden beluisterd. De tegenargumenten vond ik wel verdacht veel overeenkomen. Het papegaaien effect zeg maar.
Met de informatie van beide kanten in het hoofd heb ik nogmaals SF mails gelezen. SF heeft bij mij natuurlijk een plusje voor want hij heeft toch wel heel veel werk geleverd om mensen op het forum te helpen. Al die mensen die iets gehad hebben aan zijn brieven, manier van aanpak en overige wijze woorden, zouden zich eens af moeten vragen waarom iemand zoveel tijd steekt in het helpen en opzetten en uitvinden van hoe bepaalde zaken in schuldenland nu eigenlijk zitten. Waarom zou iemand dat doen? Kosteloos, in een wereld waar zelfs opstaan geld kost? Als je een beetje doordenkt, zou je je kunnen bedenken dat daar grotere (filosofisch ge?inspireerde) principes achter zitten. Als ik SF goed begrijpt zit hij in de helikopter en overziet beter dan ik de consequenties van de schuldeneconomie die is gecreëerd en waar wij allen vrolijk aan mee doen.
Op het moment dat je je realiseert dat deze schuldensituatie niet een eenmalig iets hoeft te zijn: alles hangt namelijk af van een bepaald inkomen anders kan je niet meekomen in deze maatschappij.  Ik ben persoonlijk een keer buiten de boot gevallen, probeer er nu weer op te klimmen maar realiseer me dat ik net zo makkelijk er weer af kan vallen.
SF vliegt er als ware boven die complexe materie, benoemt de problemen en vervolgens draagt hij oplossingen aan. Je kan het eens of niet eens zijn met wat hij zegt. Nergens wordt gevraagd om je aan te sluiten bij de soevereine mens.

sacredfour

Wonderland moet een voorbeeld worden hoe wij soevereine mensen een betere samenleving kunnen vormen.  Hier brengen we allerlei problemen in de samenleving aan de orde, zoals het geldsysteem, gezondheidszorg, milieu, verzekeringen , belasting en de manier waarop we met elkaar willen omgaan. Ik zou de filosofie van de vrije mensen het beste uitdrukken als ik zeg dat wij een veel socialere samenleving willen, zonder dat het de vrijheid van de individu aantast. We streven een hoger bewustzijn na, zonder dat we dit godsdienst noemen. IK snap dat dit nu nog klinkt als een Utopia, maar als we er niet in geloven gaat het er ook nooit komen.
Het is niet mijn bedoeling om hier reclame te maken voor de vrije mensen. Mijn verwijzing hierna was dan ook eigenlijk alleen voor firestarter bedoelt. Veel van de vrije mensen zijn zich bij ons gaan aansluiten om de ontevredenheid met rechters en overheid die firestarter in zijn draadje ook benoemd. Je moet dit zeker niet doen als je denkt dat de vrije mensen je gaan helpen om onder je schulden uit te komen.  HZHNA is op zijn pad al mensen tegengekomen die hierdoor zwaar zijn teleurgesteld. Ik zal mij dus verder hier op het forum beperken tot hulp bieden bij juridische problemen met schuldeisers.

gewoon

Oke

Maar je komt vaak met bijzonder inzichten en de creatie van geld komt ook in dit draadje terug en pak niet op wat dan de directe link is,  met vrije mensen maar misschien dat ook vrije mensen hier over nadenken.

Lees dat het al 47 jaar geleden is,  in 1969 door Jerome Daly die al een rechtszaak gewonnen heeft  hier over, tegen de bank, dat het geld gecreëerd is,  en het geld geen eigendom van de bank was  en deze zijn huis mocht behouden.

Afsluitend,  in die zaak ;  dat  het  voorbehouden is aan God iets te creëren uit het niets.

sacredfour

QuoteMaar je komt vaak met bijzonder inzichten en de creatie van geld komt ook in dit draadje terug en pak niet op wat dan de directe link is,  met vrije mensen maar misschien dat ook vrije mensen hier over nadenken.
Als ik je goed begrijp vraag je of er een link is tussen mijn ideeën over de geldcreatie en de vrije mensen.  De vrije mensen zijn er met zijn allen over eens dat het huidige geld systeem moet falen.  Ik ben zelf ooit op dit spoor gekomen door iets te lezen op een website over “vrije energie” of ook wel “nulpunt energie” genaamd. De persoon die deze website runde had ook een verhaal op zijn website over de werkwijze, de geldcreatie van de banken. Zover ik weet is de pionier van de vrije mensen beweging Veronica Chapman, met haar bekende boek “Freedom is more than a 7 letter word”
Ik ben voor de vrije mensen bezig met een onderzoek voor een mogelijk alternatief geldsysteem voor Wonderland. Ik ben op het ogenblik erg enthousiast over MPE van Mike Montagne.
Jammer genoeg is de uitspraak die de rechter deed in de zaak van Jerome Daly nooit meer herhaalt in Amerika. Velen hebben dit wel geprobeerd. Rechters zullen dit niet toelaten omdat dan het hele financiële systeem in elkaar klapt.

HZHNE

QuoteDe vrije mensen zijn er met zijn allen over eens dat het huidige geld systeem moet falen.
Ondertussen maken de vrije mensen wel gebruik van het systeem. Ze nemen een hypotheek, ze nemen leningen, maken gebruik van het zorgstelsel en ze nuttigen grotendeels een uitkering van hetzelfde geld systeem.

Onrecht mag je best bestrijden. Maar de dingen die ik van de vrije mens zie op internet en persoonlijk heb meegemaakt,  zijn allemaal zaken waarbij de vrije mens, zelf een afspraak die ze eerder met het huidige geldsysteem hebben gemaakt niet nakomen. Kortom eigenhandig wijzigen ze de regels van de afspraak die ze eerder zijn aangegaan.

Oh nee, dat zie ik natuurlijk weer helemaal verkeerd. Hun natuurlijke persoon is natuurlijk die afspraak aan gegaan.  En daar hebben ze afstand van gedaan. Ik noem dat lekker makkelijk voor je verantwoordelijkheden weglopen.  Wel gek dat ze dan wel weer een uitkering willen nuttigen op naam van hun natuurlijke persoon.

Gelukkig ben ik een echt vrij mens. In het huidige systeem. dat dan wel weer.   

Tot slot,
Wonderland. Prachtig initiatief. Je eigen geld creëren, zelfvoorzienend leven, geen belastingen, (ook geen aanspraak op zorg neem ik aan) Wat dan wel weer tegenstrijdig is dat wil je er onderdeel van uitmaken je moet betalen met euro's. In de vorm van een solidariteitsfonds 

gewoon

Ha NZHNE

Je staat lijn recht op de gedachte die SF oppert en dat was al duidelijk.

Maar je kunt ook zonder dat je in de nadelen duikt die je noemt,  er gewoon over denken wat betekent voor je, zelf word ik er in momenten depri van de gedachte dat het geld systeem ooit zal falen en denk dan aan dingen als pensioen gelden of spaar geld,  en als dit door geprikt het creëren van geld dat al je te goeden ook kunnen verdampen door hyperinflatie die nu verborgen  gehouden word.

En in die gedachte overweeg ik dan bijvoorbeeld om mijn voor te bereiden op een pensioen,  eerder aan energie neutraal gaan wonen,  dat geeft dan ook een rendement per jaar op over gespaarde investeringen en liefst zo dat ik geen aansluiting meer heb op voorzieningen daar die zich al in gedekt hebben met die kosten voor de capaciteit van de aan sluiting om toch te verdienen.

Dat maakt mij dan voor een deel zelfvoorzienend,  zonder er iemand mee te kort te doen met mijn keuze. En geen gebruik maak verder  van de voorzieningen door GEB

Zo kan ik nog even door gaan met het nut van zelfvoorzienend zijn,  en hier op zijn tijd eens bij stil te staan.

nooitmeer

Gewoon,

Onze (en wellicht een hele hoop meer) regering zit helemaal niet te wachten op burgers die zelfvoorzienend zijn. Er wordt nu wel gepromoot dat je zonnepanelen moet nemen en andere producten die energie opleveren of besparen maar dat is enkel gewin voor de regering zelf. Hoe minder gas wij intern gebruiken hoe meer er geëxporteerd kan worden, dat levert gewoon meer op.
Maar wanneer er teveel mensen opeens zelfvoorzienend gaan worden op één of meerdere vlakken, wat heel erg eenvoudig is nu met zonnepanelen, dan zal je zien dat je hele gekke belastingen krijgt zoals zonnepaneel oppervlakte belasting (zoals je vroeger ook raam oppervlakte belasting had).  Nu al betaal je belasting over stroom die je zelf hebt opgebracht.
We gaan nog een heel scala aan nieuwe belastingen krijgen.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

burningspirit

Nog steeds lees ik vol belangstelling mee hier.
De ideologie van de 'vrije mensen' spreekt me al aan vanaf het moment dat ik erover las.
Wat ik zelf probeer te doen is trainen in het zo min mogelijk nodig hebben. In de zin van consumeren, meelopen of meedoen in de maatschappij. Ook probeer ik een zuiver oordeel te krijgen over wat werkelijk nodig en belangrijk is in dit leven.

Het is zeker op dit moment, in mijn situatie, niet mogelijk om in deze context werkelijk vrij te zijn. Ik heb immers die schuld en ik zal er iets mee moeten doen, wil het me niet totaal opvreten straks. Welnu, dan zal ik me tot eind 2018 moeten houden aan de regels van de WSNP. Me moeten blijven realiseren dat dit een mooie mogelijkheid is, om mijn probleem op te lossen. Ik zal moeten accepteren dat het is zoals het is.

Wat dus niet wil zeggen dat mijn vrijheid van denken en van meningsuiting hoeft te worden aangetast.... Ik kan me wel vinden in bepaalde redeneringen van de vrije mensen. En probeer dan ook mijn eigen weggetjes te vinden.
Is het raar om te denken dat ik, door consuminderen, minimaliseren en me tevreden en blij voelen met kleine dingen, mezelf het beste help?  Zonder (zoals gewoon ook zegt) anderen daarmee in problemen te brengen. En daarmee ook anderen misschien op een beter spoor te zetten? In een rustiger vaarwater te brengen?

Mijn grootste luxe is het bad in mijn huis. Als ik daar in lig, komen er de beste ideeën in me naar boven borrelen. Deze week heb ik me daardoor gewenteld in een tweetal mooie fantasieën: studie maken van een aantal geselecteerde wetsgebieden (erfrecht en insolventierecht) en daardoor straks, als ik weer vrij ben om een zelfstandig beroep uit te oefenen, daarmee mijn brood te verdienen en de mensen om me heen te helpen. En me verdiepen in het bewaken en behouden van onze rijke geschiedenis, door onze wijk en de aanbouw ervan te bestuderen, om straks, als de wijk meer dan 50 jaar oud is, één huis opnieuw op te knappen (volgens de stijl waarin het werd gebouwd) en in te richten in de stijl van de jaren zeventig. Daar in te gaan wonen en als één van de museumwoningen in de stad aan de mensen te kunnen laten zien en beleven hoe het leven toen was. Compleet met economische situatie van toen. Komt meteen de vraag oppoppen: wanneer is die geld-ellende eigenlijk precies begonnen?

Dit kan niemand me afnemen. Dit zit in mijn hoofd en gaat er ben ik bang nooit meer helemaal uit.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)