de vrije mensen

Started by sacredfour, Mar 16, 2016, 07:26 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

HZHNA,
Waarom zouden de soevereine mensen de UVRM niet als universeel aanvaarde code voor de mensheid mogen beschouwen? Omdat het niet boven de Nederlandse wet staat? Nederland heeft wel ondertekend. Heb je je wel eens afgevraagd wat er met art 1 van het UVRM gebeurt is? Het is niet meer opgenomen in het EVRM die vrijwel alle artikelen 1 op 1 heeft overgenomen. Art 1 van het UVRM zegt eigenlijk alles waar de soevereine mensen voor staan:
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen.
Dit is het in een “nutshell”waar de vrije mensen voor staan.  Hoe komt het dat als ik als mens met gelijke rechten als ieder ander bevelen moet opvolgen en een systeem moet aanvaarden waar ik niet voor getekend heb? Ik ben op een grondgebied geboren, ook wel Nederland genaamd, maar maakt mij dit automatisch onderdaan?  Hoezo ben ik vrij, als ik niet de keus heb om dit systeem dat mij niet bevalt te verlaten? Nee, dit betekend niet dat ik Nederland zou moeten verlaten. Ik heb net zo veel recht om op dit stukje grond te wonen als iemand die zich burger verklaart.
Misschien heb je het Kamerdebat vandaag kunnen volgen dat ging over de geldcreatie van de banken. Het is onder meer door de inzet van de vrije mensen wereldwijd dat dit probleem nu zelfs in de kamer behandelt wordt.
Jammer genoeg mag ik over het volgende niet te veel zeggen, maar een van de kerngroep van de vrije mensen was uitgenodigd om samen met hoge rechters en andere invloedrijke mensen uit onze samenleving over het probleem “de boze burger”te discussiëren. 
Er zijn veel plaatsen in de samenleving waar de vrije mensen voor verandering gaan zorgen, bv onze vrijstaat Wonderland.  In Duitsland zijn er al meer dan een miljoen vrije mensen en ze blijven groeien. We bouwen aan een betere samenleving.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Ha zat er in dat je hier op terug zou komen maar ik zie de waarschuwing van HZNNE

Gemaakt voor die mensen die extreme schulden hebben,  en hier het risico lopen nog veel verder van huis te raken,  het dus geen strohalm voor hen is.

En zeker mee moeten in de stroom of op weg naar schuldhulp en dat kan in Nederland samen met elkaar.

Je zelf zelfstandig verklaren is voor een andere doelgroep die sterk in de schoenen zal moeten staan.

Noem het ook zelfstandig verklaren omdat vrij of soeverein iets te veel belooft te zijn.

Iets als je met een bijl,  het bos in rent in Alaska en roept dat je vrij bent, word na een boompje of wat op zetten,  een huis en daar ben je niet vrij in maar was nodig om zelfstandig te zijn.

xara

Inderdaad, niet in zee gaan met dit soort mensen. Uit ervaring weet ik dat je alleen maar meer in de problemen komt. Als je gewoon logisch nadenkt (en dus niet 'wakker' wordt - zoals die mensen beweren) is dit enkel koekwaus.

Zelfredzaamheid of met gesloten beurzen werken, is prima. Maar dit soort mensen willen alleen profiteren van andere mensen en gaan direct in slachtofferrol zitten als ze hun hypotheek niet meer kunnen betalen of andere dingen..

sacredfour

Xara, ik denk dat je een volkomen verkeert beeld hebt van de vrije mensen. Wij zijn diegene die vraagtekens zetten bij de manier waarop de huidige samenleving opereert. Inderdaad, je moet sterk in je schoenen staan als je kritiek hebt op het establishment. Wij zijn de pioniers voor een nieuwe samenleving en dit gaat ongetwijfeld te paard met persoonlijke tegenslagen, maar ook met overwinningen. Het Kamerdebat vandaag is er zo een. Ik zelf ben al jaren bezig mensen attent te maken van ons falend financieel systeem en de bijdrage die de banken hier aan hebben. Ook weten wij haarfijn te vertellen waar het verkeert gaat met de rechtelijke macht. Maar verwacht niet dat je als vrije mens een makkelijk leventje tegemoet gaat. Wij zijn voortdurend in strijd met de hogere machten. Persoonlijk vind ik deze strijd heerlijk, ik zou niet anders willen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

jan

Ieder zo zijn mening, maar jullie zijn wel heel abstract.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

sacredfour

Gewoon,
Het is niet de bedoeling dat je je aansluit bij de vrije mensen omdat je grote schulden hebt. Dit gaat je waarschijnlijk niet helpen! Je sluit je aan bij de vrije mensen omdat je hun denkwijze omarmt.

Carol

Laatst was ik getuige van een discussie die steeds interessanter werd. M.a.w. zat gewoon luistervink te spelen.
Het ging over de “vrije mens” oftewel de “soevereine mens”.

De persoon die het hoogste woord had was aardig, vriendelijk, dominant, alternatief, hippie-achtig, leeftijd tussen de 30 en 45 maar kan het ook totaal mis hebben.
De meest in het oorspringende opmerking die ik begreep “je zit niet meer in hun systeem”.

Thuisgekomen kan ik het dan niet laten om even te “googlen”, misschien hebben ze wel een punt, toch.

Wat heb ik zoal gevonden:
Tekst, hele lappen tekst, filmpjes op You Tube etc.
Zoals ik de tekst lees wordt je voorgespiegeld dat je als “vrije mens” niets meer gemaakt kan worden door schuldeisers of justitie omdat je “niet meer in hun systeem zou zitten”.

Het “niet meer in hun systeem zitten” is natuurlijk totale onzin!
Nog even los van het feit dat de meeste “vrije mensen” dankbaar gebruik maken van uitkeringen en allerlei toeslagen.
Lekker consequent. Wel de lusten, maar niet de lasten.

Deze “vrije mensen” worden nog steeds uit hun huis gezet wegens huurachterstand of de auto wordt door de politie afgevoerd omdat de “vrije mens” deze naar een zelf verzonnen land had “geëxporteerd”.
Dit uiteraard om de wegenbelasting, verzekering en CJIB-boetes te ontlopen.
De huisuitzetting en in beslagname wordt dan gefilmd en belanden op het WWW.

Al tijden spreekt deze organisatie/beweging over juridische stappen tegen de elite waar flinke schadeclaims zullen worden behaald.
Op het internet ben ik er nog geen 1 tegengekomen, hetgeen ook door ex-leden wordt geconstateerd.
Helaas zijn deze ex-leden dan nog veel verder en dieper in de financiële problemen gekomen.

Ik vind dit een gevaarlijke organisatie/beweging voor degene die het op dit moment financieel zwaar hebben.

sacredfour

QuoteHet “niet meer in hun systeem zitten” is natuurlijk totale onzin!
Nog even los van het feit dat de meeste “vrije mensen” dankbaar gebruik maken van uitkeringen en allerlei toeslagen.
DE soevereine mens stapt uit het systeem. Of laat ik het beter formuleren, hij ziet in dat zijn deelname aan het systeem vrijwillig is. 
Ik ken genoeg soevereine mensen die geen uitkering claimen.  Ook als soevereine mens heb je recht op bepaalde uitkeringen als je er je hele leven voor hebt gewerkt. Omdat je geboren bent op het grondgebied Nederland mag je ook deelnemen aan de opbrengsten van bv de aardgaswinning.  Je kan de Staat der Nederlanden een verzoek doen om een verrekening als je je soevereiniteit claimt.  Daarna mogen ze stoppen met alle uitkeringen.

Ik ken een soeverein die al een paar keer is gestopt door de politie omdat hij met Wonderland kentekenplaten rondreed, maar toch mocht doorrijden. Geen verzekering!  Er bestaat ook een Youtube filmpje hierover. 

Maar zoals gewoon al schreef, soevereiniteit is geen manier om van je schulden af te komen
Ook zonder je soevereiniteit te claimen kan je dat!
Het klopt dat we hier niet altijd succes hebben en dat sommige mensen hierdoor zwaar in de problemen gekomen zijn. (Bea v Kessel) Maar ook zij wist van te voren goed wat de risico’s waren van haar acties.

De meeste soevereine mensen die ik ken zijn niet anti sociaal, maar juist het tegenovergestelde, het zijn mensen met een hoog moraal die de samenleving willen verbeteren.

burningspirit

SF,  begrijp ik het nu goed dat die Soeverein met zijn Wonderland kenteken niet verzekerd was?
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

gewoon

Ha die is wel verzekerd bij een eigen verzekering voor auto,s met een buitenlands kenteken

Misschien is dit wat voor de gene die in een midlife crises zitten....

Er is 1 bij die het kenteken 2 SEXY 4U op zijn auto geplakt heeft.

HA je laat ze vrij..

HZHNE

De soevereine mens heeft totaal geen grond.
Je kunt namelijk niet je natuurlijke persoon opgeven.
Ook niet als je een brief naar de koning stuurt

Het is al eerder beschreven. Wel de lusten niet de lasten.
Wel een auto, maar geen wegenbelasting willen betalen.
De wegen zijn ook voor hun aangelegd

Wel een auto, maar geen verzekering.
Waar zit je dan met je verstand.
Ik zou niet door zo'n laffe soeverein aangereden willen worden
Geen verzekering nemen heeft geen fuck te maken soevereiniteit.

Wel een uitkering profiteren, maar geen belasting willen betalen.
Want oh oh. ik ben een vrij mens die noot voor dit systeem heeft gekozen.

En maar procederen en procederen,, en guess what ze winnen 0,0% van de zaken.
Wonderland is de zoveelste luchtbel. Net als de e-gulden waar je nergens mee kunt betalen.

O dan nog even te vergeten dat de soevereinen helemaal geen schulden heeft. Ze betalen alles met een zogenoemde promissory note. Een briefje waar op staat dat ze hebben betaald, maar in Nederland en welk land er buiten geen enkele waarde heeft. Simpelweg om dat het geen betaalmiddel is.

Tot slot
Ik vind de soevereiniteit een klucht. Al ben ik het met sommige dingen echt wel eens. Een onvoorwaardelijk basisinkomen juich ik alleen maar toe. Het wordt tijd dat we arbeid anders gaan waarderen. Nu tel je pas mee als je betaald werk hebt. Terwijl er zat mensen zijn die door wat dan ook niet kunnen werken, maar met hun vrijwilligerswerk waardevolle dingen doen. Deze groepen verdienen een volwaardig inkomen.  Jammer dat de soevereine mens zich hier niet harder voor maakt. De roep om een basisinkomen wordt door anderen gedaan. Zij delen enkel.

HZHNE

Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen.

Ik ben een mens en ik ben vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. In het land Nederland. Ik heb in dit land de zelfde rechten (en plichten) als mijn buurvrouw en mijn buurman en ieder ander mens op deze aarde. Ik ben begeven met verstand en geweten en ik leef met de ander in broederschap.

Ook met dit artikel kan en ben ik gewoon een vrij mens. Zonder dat ik me bij een clubje moet scharen die zich soeverein verklaren. Ik houd me aan de wetten die in Nederland gelden. Deze staan boven de UVRM en de EVRM (dit zijn verdragen en geen wetten)

Maar ieder zijn of haar ding. Als jij in een sprookje wil geloven moet je dat vooral doen.

Overigens vind ik dit niet echt op het forum thuishoren.  Dit is een forum over schulden en niet over de soevereine mens.

Ik vind het gevaarlijk SF dat je mensen hier naar door verwijst.

marco

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening , maar dit onderwerp vind echt onzin.
Marco en Bianca

nooitmeer

Quote from: sacredfour on Mar 16, 2016, 07:26 PM
Hoe komt het dat als ik als mens met gelijke rechten als ieder ander bevelen moet opvolgen en een systeem moet aanvaarden waar ik niet voor getekend heb? Ik ben op een grondgebied geboren, ook wel Nederland genaamd, maar maakt mij dit automatisch onderdaan?  Hoezo ben ik vrij, als ik niet de keus heb om dit systeem dat mij niet bevalt te verlaten? Nee, dit betekend niet dat ik Nederland zou moeten verlaten. Ik heb net zo veel recht om op dit stukje grond te wonen als iemand die zich burger verklaart.

Omdat de vrije Nederlanders, deze noemen ze ook wel eens burgers of electoraat, dit  met elkaar hebben afgesproken. Dit noemen ze democratie. Maar zoals in elke democratie kan je niet iedereen tevreden houden.

Verhaaltjes over geld creatie, wat overigens 95% van onze welvaart tot op vandaag heeft gebracht, hebben niets met democratie te maken maar meer met (te)vrije marktwerking.
De clubjes trekken uiteindelijk enkel een aantal fanatiekelingen aan en vervolgens ook iedereen die zijn of haar verplichtingen probeert te ontlopen. Dan worden er opeens ook voor deze clubjes regels gemaakt (door hen zelf) en voordat je het weet zijn het opeens geen vrije mensen meer maar mensen onder het juk van meerdere regels. Volgens mij zijn de meeste communistische partijen ooit zo begonnen.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

sacredfour

Verhaaltjes over geldcreatie…. Nooitmeer, wordt wakker. https://www.youtube.com/watch?v=-_N8YAskCls&feature=youtu.be&t=6m58s
QuoteOmdat de vrije Nederlanders, deze noemen ze ook wel eens burgers of electoraat, dit  met elkaar hebben afgesproken.
Niemand heeft dit met mij afgesproken! Een systeem waar je verplicht aan deel moet nemen is geen democratie. Ik ben Nederlander, maar geen burger.

HZHNE, het EVRM als internationaal verdrag staat wel boven de Nederlandse wet.