Voorbereiding WSNP; Minnelijke regeling: Wie binnen de Bel. Dienst aan te spreke

Started by Ravenswo, Mar 16, 2016, 03:59 PM

Previous topic - Next topic

Ravenswo

Hallo allemaal.

Na een traject van 4 jaar na mijn scheiding en de daarbij gedwongen verkoop "onder water" van mijn huis ben ik bij het punt gekomen dat ik - met behulp van eventuele sponsoring mijn familie - een minnelijk traject met mijn schuldeisers kan starten om van mijn financiële ellende door mijn schulden af te komen.

De grootste schuldeisers vormen de SNS Bank (door het onder water verkopen van mijn huis) en de belastingdienst (doordat ik een Stamrecht BV "heb leeg gegeten = het geld heb opgemaakt zonder inkomensbelasting daarover af te dragen).

Met behulp van mijn broer en een bereidwillige medewerker van belastingdienst bestaat er nu inzicht over de belastingdienst die ik daardoor - in privé - heb opgebouwd.

Mijn vraag:

Bij wie / welke afdeling of instantie van de Belastingdienst moet  ik / mijn insolventie advocaat zich melden om in gesprek te gaan over een afkoopsom "tegen finale kwijting"??

Wat gebeurt er als de schuld van een bepaald jaar waarover (voor een afkoopsom) onderhandeld moet worden door de status van "voorlopige aanslag" nog kan veranderen en dus nog niet vast staat?

Is de belastingdienst te dwingen tot een versnelling van de verwerking van aangiftes in het kader van een dergelijke onderhandeling?

ollie bollie

Hi Ravenswo,

Het minnelijk traject zal door de gemeente gedaan worden. Wanneer je zelf tot een afkoopregeling probeert te komen, doe je dat eigenlijk voor niks. De gemeente doet het sowieso allemaal opnieuw, ook al heb je zelf al van alles gedaan. Dat doen ze om geen enkele schuldeiser te benadelen, waar dat misschien wel zou gebeuren als je het zelf doet. Althans, zo is mij verteld door de gemeente.
Carpe diem!