Mijn verhaal

Started by kaatje1973, Mar 09, 2016, 08:53 AM

Previous topic - Next topic

kaatje1973

Goedendag,

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen,ik lig in de clinch..jaja,lindorff,DSB,MG de jong(1 vordering)

DSB schijnt op mij een vordering te hebben,dit kreeg ik pas te horen november 2015,gewoon een brief in de brievenbus ,geen exploit,gewoon een deurwaarder,schrok me kapot,de lening van 1000â,¬ is het schijnt in 2003 afgesloten,inmiddels 5200â,¬ er is overigens geen vonnis,maar kreeg wel een brief van de deurwaarder dat lindorff iets wil voor de DSB.
Ik had me al beroept op verjaring,en de lening betwist,ik weet zelf zeker dat ik niet heb getekend op contract,terwijl ik er als 2de persoon getekend schijn te hebben,ex is 1ste en vertrokken naar een buurland,in die periode had ik wel aangifte gedaan van vermissing ID,maar die heb ik na zoveel jaar niet meer,en de politie heeft ook niets meer

Dus op jullie advies ,wat ik gelezen had op jullie forum,vraag ik alles op ,inclusief de akte van sessie
1ste instantie kreeg ik aanlevering van de deurwaarder met alleen de bewijzen dat het volgens hun niet is verjaard,terwijl ik de laatste uit 2010 als de vorige nooit heb ontvangen,maar er wel woonde,terwijl er op 1 van de brieven (inspectrum)aangetekend opstond 2008,2009 niemand in mijn huis had het ontvangen.

Verder geen uitleg hoe iets is ontstaan,waarschijnlijk veel te veel rente berekend,noem maar op.

Graag wil ik weten of dit een stille sessie of openbare sessie is,en waar een akte sessie aan moet voldoen,dat staat hier eigenlijk niet echt duidelijk op het forum,het is een Engelse akte van sessie.

De acte van sessie had ik op gevragen,hadden ze niet...mooi dacht ik,dan ook geen vordering.
Totdat ik een brief kreeg dat ze me wilde dagvaarden(dec2015),en heb een advocaat ingeschakeld.
Deze vroeg de akte van sessie en kreeg hem,agreement of purchase and assignment gedateerd 2012 juni,ondertekend door de curatoren en lindorff purchase B.v(die laatste bestaat geloof ik niet meer)
Ook mis ik een aantal bladzijdes,maar er zit wel een roluitdraai bij uit februari 2012,met alle contracten van debiteuren,het zogenaamde contract van mij hebben ze er ook bijgevoegd maar geen voorwaarden of eventueel bewijs dat ik het wel ben,zoiets copie van legitimatie,hoe kunnen ze nu weten dat het mij toebehoord?,knap!maar dat nummer op de rol van alle debiteuren staat dezelfde als op het contract.

Ik heb zelf nooit geweten van deze schuld,totdat ik dus ook een BKR uitdraai had aangevragen in december 2015 er Staat A2 2003 geregistreerd 2008 meer niet.dit weet ik dus allemaal sinds december.

Dit is zover wat ik al heb ondernomen,en o ja,ik heb natuurlijk alles schriftelijk gedaan.

Graag wil ik dan ook weten waar een akte van sessie aan moet voldoen,omdat er in mijn ogen iets niet van klopt?en wat moeten ze nog meer aanleveren,wat ik dus ook echt niet heb.

Ik heb nu dan wel een advocaat,maar ik wil toch weten wat mijn kansen in deze nog zijn,ivm rechtzaak.

Ik weet dat sacredfour goed is in uitpluizen van akte van sessie,maar ik houd me warm aanbevolen door medeforum gebruikers

Met vriendelijke groet,

Kaatje1973  ;)

ollie bollie

Als jij nooit voor die lening getekend hebt, gaan ze sowieso een probleem krijgen bij de rechter. Zover ik kan lezen, is er nog geen rechtzaak geweest. Dat zou betekenen dat er dus ook geen executoriale titel is. Zonder executoriale titel is beslag niet mogelijk, vandaar dat je dus ook geen exploit hebt gekregen, maar alleen een brief.

Natuurlijk kunnen ze het zo proberen en veel mensen zullen van schrik ook betalen, maar zonder een door jou ondertekend contract hebben ze geen poot om op te staan bij een eventuele rechtzaak. Ik ben dan ook van mening dat die rechtzaak er niet gaat komen.

In deze zaak is de akte van cessie van ondergeschikt belang, aangezien het ontbreken van jouw handtekening dan wel een valse handtekening doorslaggevend zal zijn in een rechtzaak. Dat weet Lindorff ook en ik denk niet dat ze bereid zijn om een rechtzaak aan te gaan, waarvan ze op voorhand al weten dat ze hem gaan verliezen.

Succes!
Carpe diem!

kaatje1973

Thanks ollie bollie,

Idem ik heb altijd betwist dat ik als 2de nooit heb getekend terwijl die handtekening er wel staat.

En ik wijger het gewoon te betalen voor vanwege het bovenstaande,dan gaan ze maar naar de persoon die als 1ste staat met handtekening,dat is me ex die is betrokken met de noorderzon naar de buren(buitenland).

En idem er is nog nooit een vonnis geweest,dat zei de deurwaarder.

Dus laat maar komen,raar eigenlijk dat ze zeggen dat ik dat ben ,maar geen copie van het zogenaamde ID,anders kun je toch nooit geen lening verstrekken,Knap!
Inmiddels heb ik alweer 2x een nieuw ID bewijs gehad in de jaren(om de 5 jaar).

gewoon

Ha denk ook dat er geen rechtszaak van komt als je handtekening is misbruikt.

En dat Lindorff na je weigering niets meer laat horen en het over een paar jaar nog eens probeert dat bij hun de vordering nog open staat,  en doen of ze niet weten waarom je niet betaalt.

Ook kan het zijn dat je opeens een bedankbrief krijgt voor de gemaakte betalingsregeling, en zij de eerste E 50,-- graag tegemoet zien.

Overigens een leuke schrijf fout dat je EX betrokken is met de noorderzon,  kan best kloppen dat die iets heeft met de noorderzon

kaatje1973

Dag gewoon,

Ik zit te wachten,dat ze maar beginnen met een rechtzaak,juridische hulp heb ik al.

Verder snap ik gewoon niet,dat ze dat niet eerder hebben gedaan,of überhaupt gaan doen.

Ze laten lekker de rente oplopen in al die jaren en proberen daarna pas te incasseren,daar zal de rechter ook niet blij mee zijn,want hoe kan dat ..nalatigheid?

Ik had me gefocust op verjaring ,de laatste brief die is verstuurd 18 nov 2010 door inspectrum,(zat bij hun gestuurde documenten die ik had opgevraagd)nog nooit gehad,tussendoor niets,en de brief van deurwaarder de Jong 18 nov 2015 verstuurd,en ik krijg hem 3 dagen later 21 nov 2015,dus de verjaring was er op het moment dat ik hem binnen kreeg(was overigens niet aangetekend,niets),ik loop op het randje,hoe kijkt daar de rechter tegenaan,verder zit er niets bij van lindorff zelf,alleen inspectrum en MG de jong,dus ik ben nog nooit benadert door  lindorff zelf.

De acte van sessie moet overigens toch geregistreerd staan?zo niet dan is lindorff toch nog niet de schuldeiser,of zie ik dat verkeerd?iemand die weet waar de akte van sessie aan moet voldoen?

En tja idem ex doet het beter dan ik,geloof ik haha,die ligt in de zon.

sacredfour

Kaatje1973,
De akte van cessie moet een stempel hebben van de belastingdienst of het moet een geregistreerde akte van een notaris zijn. Kan je anders de akte geanonimiseerd op het forum plaatsen? Ook moet de akte te herleiden zijn naar jouw vordering.

Zover ik kan zien is de vordering verjaard. Een stuitingbrief moet aangetekend verstuurd zijn anders hebben ze geen bewijs dat deze ooit ontvangen is. Je kan bewijs van aantekening opvragen.

Kansloze zaak voor Lindorff! Je hoeft hier ook geen advocaat op te zetten, tenzij deze gratis is.
Lindorff heeft veel van de vorderingen van DSB curatoren overgenomen. Zover ik weet is dit gedaan door stille cessie. Ik zou eigenlijk wel graag zo,n document willen zien.

Je zou nu eigenlijk ook aangifte moeten doen van het vervalsen van jouw handtekening.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

kaatje1973

Goedemorgen sacredfour,

Dank je wel voor jou bericht,dat wilde ik dus weten,er zit geen stempel op de akte van sessie,dus volgens mij niet geregistreerd,en zoals jij al steld,een stille sessie moet geregistreerd zijn bij de belasting,ook verwijst de sessie niet naar het dossier,alleen 2 pagina's van debiteuren met dossiernummers er op waar dus die zogenaamde van mij en me ex op staan.

Jij vraagt mij of ik die sessie eens toevallig wil  sturen,leg mij maar even uit hoe ik dat doe,krijg je hem van mij,alle ogen zijn welkom.

En idem de allerlaatste brief inspectrum  uit 18 nov 2010 was niet aangetekend verstuurd,terwijl ik op dat adres dus wel woonde.2009 staat er met dik gedrukte letters ..aangetekend verstuurd,terwijl dat nooit is gebeurt,dit was overigens ook inspectrum....niets van lindorff.

Ik heb overigens een advocaat ingeschakeld omdat ik gewoon niet krijg waar ik om vraag,zoals jullie benoemen in dit forum,en dat was ik zat,maar ze blijven je wel achtervolgen,terwijl zei stellen ,maar niet met de juiste bewijzen komen.

Deze advocaat is een advocaat en goede kennis van me,dus die kijkt met me mee en schrijft de nodige brieven onder zijn kantoor,,tegen een kleine vergoeding,goede afspraken over gemaakt.

Ik zelf probeer ook de juiste informatie in te winnen,zodat we een sterke zaak krijgen, als ze beginnen,ik ben deze lui heel graag voor,alle voorwerk is geen halfwees maar goed werk.

Uhm ..wat betreft aangifte doen ging volgens de politie niet meer  en zeker niet uit 2003.

Mvg kaatje1973

sacredfour

QuoteUhm ..wat betreft aangifte doen ging volgens de politie niet meer  en zeker niet uit 2003.
Als je er van overtuigt bent dat de handtekening een vervalsing is dat MOET JE AANGIFTE DOEN. De aangifte doe je zodra je van het strafbare feit op de hoogte bent, en dat is nu pas omdat je nu pas een kopie van de overeenkomst te zien gekregen hebt. 
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Lindorff webcare

Geachte heer, mevrouw,

U heeft een bericht geplaatst betreffende een vordering van de DSB Bank bij Lindorff of een gerechtsdeurwaarder.

Graag zou ik hierover met u in contact komen en kijken of ik u kan voorzien van antwoorden op uw vragen c.q. uw betwisting kan afhandelen.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om contact met mij op te nemen via klachten.nl@lindorff.com?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet.

Dhr. P. van der Zee
Lindorff B.V.

kaatje1973

Dank je sacredfour,

Je hebt overigens een privémail gehad van me.

Mvg kaatje1973

kaatje1973

Geachte Dhr van der Zee van Lindorff,

Wat ik nu niet snap,en niet om moeilijk te doen,maar ik moet alles per deurwaarder doen,en nu gaat lindorff het weer terug overnemen,omdat u met mij in contact wil komen,dat mag ,maar nu via schriftelijke correspondentie en via onderstaande.

Ik kan het even niet volgen,overigens alles is schriftelijk gedaan,en dat blijft dus ook zo,met tussenkomst van mijn advocaat en MG de Jong.

Kom eerst maar eens met de juiste stukken.en ik ga volgende week even aangifte doen.

Wel vaag allemaal ,geen vonnis en wel een deurwaarder..procedure foutje na zo veel jaar,en wat dacht je van verjaring?en al die tijd betwisting.

Mvg kaatje1973

jan

@kaatje1973 je hebt een reactie gehad van Lindoff, kun je contact met hun opnemen, via email.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

kaatje1973

Hoi jan,

Ik zag het,maar ik vind het nu meest tactische om het wel via de weg te doen die ik nu volg,en dat is via de advocaat,dit omdat hij nog betere wegen weet,dan ik ,ik weet natuurlijk ook niet alles,en ik werk uitsluitend natuurlijk alles schriftelijk,

als ze contacten hebben met MG de Jong hebben ze alle gegevens om met mij in contact te komen,want alles loop via MG de Jong inzake 498114,en ik krijg de stukken ook via MG de Jong aangeleverd via mijn advocaat.

Sacredfour heeft via mail mijn stukken gehad,om deze te bestuderen.

Dit forum gebruik ik natuurlijk informatief,en de ideeën die medeforum
Leden aanbrengen,om me nu sterker op te stellen...wie eist bewijst!

kaatje1973

Uhm Jan,

Ik heb met mijn eigenwijsheid toch even Dhr P van der Zee een mail gestuurd,ik doe immers alles zwart op wit.

Ik kom immers voor advies op dit forum,dus bij deze,ik volg jullie/jou advies.

Ik houd iedereen op de hoogte.

Mvg kaatje1973

sacredfour

Lindorff Webcare is een manier voor Lindorff om slechte publiciteit enigszins te beperken. je kan het beste hun reactie ignoreren. Laat ze maar INHOUDELIJK antwoorden op de brieven die we ze sturen.