uitstel van executie

Started by sacredfour, Mar 06, 2016, 07:13 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Ik heb nu twee keer uitstel van executie gekeken. Wat mij opvalt is dat iedereen behalve de bank bijdraagt. Waarom niet in onderhandeling met de bank voor kwijtschelding? De vorige keer dat ik keek bleef er 7500 euro restschuld over. Ik denk dat als RTL in onderhandeling was gegaan met de bank ze dit makkelijk kwijtgescholden hadden kunnen krijgen. Vreemd! Wat zou hier achter zitten?
IK sprak vorige week iemand die een restschuld van meer dan 200.000 euro was kwijtgescholden, dus het kan wel!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Edwin

Quote from: sacredfour on Mar 06, 2016, 07:13 PM
Ik heb nu twee keer uitstel van executie gekeken. Wat mij opvalt is dat iedereen behalve de bank bijdraagt. Waarom niet in onderhandeling met de bank voor kwijtschelding? De vorige keer dat ik keek bleef er 7500 euro restschuld over. Ik denk dat als RTL in onderhandeling was gegaan met de bank ze dit makkelijk kwijtgescholden hadden kunnen krijgen. Vreemd! Wat zou hier achter zitten?
IK sprak vorige week iemand die een restschuld van meer dan 200.000 euro was kwijtgescholden, dus het kan wel!

Het antwoord lijkt me dat als de bank te gemakkelijk toegeeft VOOR DE TELEVISIE, er een precedentwerking vanuit gaat en dat iedereen denkt er "makkelijk" mee weg te komen. Schuldeisers als banken, maar ook deurwaarders (denk aan "Betalen of leeghalen"), doen zich voor de camera's harder voor dan dat ze in werkelijkheid zijn, puur om schuldigen angst aan te jagen vooral over de brug te komen.

jan

Het gaat alleen om de kijkcijfers, de schuldenaar, moet lijden en de bank geeft geen verlossing.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Marjan12

Quote from: jan on Apr 27, 2016, 11:51 PM
Het gaat alleen om de kijkcijfers, de schuldenaar, moet lijden en de bank geeft geen verlossing.

Je ziet wel veel reclame van sloop de crisus.

Dick

Het zijn bedrijven, met het oogmerk om winst te maken. De schuldig is voor hun een object, dit is de kille werkelijkheid.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

peter

Ik kijk regelmatig naar dit soort programma's, het is vermaak, maar ook een waarschuwing om ht niet zover te laten komen.
Peter
Administrator Forum

Stil-verdriet

Het is lang geleden dat ik heb gereageerd op een bericht. Uitstel van executie is gericht op de kijker en de producent wordt er beter van. Wij hebben ons ooit ook opgegeven voor zo'n programma en voordat de opnames starten, zijn we eruit gestapt. De reden voor ons om te stoppen is dat heel je prive leven op staat ligt. Uit gesprekken bleek dat het e.a. ook amusement waarde moet hebben. Je wordt hierdoor als dom neergezet.

jan

Hoi Stil-verdriet, wederom welkom. Alleen de producent wordt er altijd beter van en de deelnemers staan met hun broek op de enkels, publiekelijk te kijk.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator