Huurcompensatie

Started by Bastogne, Mar 03, 2016, 07:14 PM

Previous topic - Next topic

Bastogne

Hallo allemaal, ik zie geen voorsteltopic dus ik val maar meteen met de deur in huis  ;D
Ik woon met mijn zoon van 19 en mijn pleegkind van 16 in een huurhuis. Ik heb een Wajong uitkering, zoon een aangepaste bijstandsuitkering omdat hij in een re-integratietraject zit. In augustus 2014 ben ik toegelaten tot de WSNP.
In de aanloop naar mijn scheiding heb ik voor mijzelf en mijn 3 kinderen dit huis gehuurd. Het is sociale woningbouw en ik krijg de maximale huurtoeslag. Ondertussen wonen 2 kinderen niet meer hier maar heb ik wel sinds half november een pleegkind waar ik hopelijk ooit pleegzorgvergoeding voor ga ontvangen. Bureaucratische molens enzo  :(
Nadat 2 van mijn kinderen hier uitgeschreven waren heeft de WSNP bewindvoerder besloten dat ik een compensatie van â,¬ 50,- per maand moet betalen. Op mijn vraag waarom kreeg ik de volgende reactie: de huur is te hoog en niet marktconform, saniet zou moeten verhuizen dan wel een voorstel voor compensatie moeten doen. Dus bij het aanvaarden van een andere huurwoning letten op de hoogte huur.
Ik heb hier bezwaar tegen aangetekend en ben dat ook moeten gaan uitleggen bij de rechter commissaris. Helaas had ik bij die laatste niet het idee dat hij naar mijn argumenten luisterde en ik moet sindsdien 50 euro compensatie betalen.
Daar heb ik me uiteraard bij neergelegd maar dat bedrag hakt er flink in.
Nu is mijn neefje officieel als pleegkind bij mij, sinds november dus, en nu vind ik dat die compensatie moet vervallen. Tenslotte was de huur eerst geen probleem, pas nadat mijn andere kinderen weg waren is dat een issue geworden.
Zoals verwacht gaat de bewindvoerder hier niet mee akkoord dus ik vrees dat ik weer een date met de rechter commissaris ga krijgen. Nu zou ik graag willen weten hoe dat nou precies zit met die huur. Van zowel de bewindvoerder als de rechter commissaris kreeg ik geen uitleg en google levert ook niks op. In de Recofa richtlijnen lees ik alleen over compensatie in het voordeel van degene die in de WSNP zit. Waarschijnlijk kijk ik niet goed maar kan iemand me dan even op weg helpen?
Bedankt alvast  :)

chapter

ik heb er ook nooit van gehoord maar als huur 700 is bv kan ik me voorstellen dat ze vinden dat je kan verhuizen. als je wel pleegzorg vergoeding krijgt kun je daar met gemak toch de 50 euro van betalen. Nu ben je later toegelaten maar is hetzelfde als mensen die voor oktober 2013 waren toegelaten deze betalen eigen bijdrage bwv daar heb je ook geen last van. Woont zoon in bijstand wel bij je of op zichzelf. Naar rc gaan staat je vrij maar kan het ook nog moeilijker gemaakt worden. je draagt al zo goed als niks af met wajong denk ik. Ga achter de pleegzorgvergoeding aan dat brengt meer soelaas namelijk 500 erbij die niet gekort wordt