Wat ik hier over meen te weten is, dat het mogelijk is om tijdens de WSNP een aanbod finale kwijting te doen. Alles in goed overleg natuurlijk met alle partijen. De finale kwijting vervangt dan de schone lei. En een finale kwijting is in die zin gunstig, dat dan in elk geval elke schuldeiser deze finale kwijting heeft bevestigd, dus is het ietsjes eenvoudiger om ze na het traject van je lijf te houden. Maar als het goed is moet dat met die schone lei ook gewoon lukken, tenzij er iets mis is gegaan tijdens het WSNP traject, waardoor je die schone lei weer kwijtraakt, eventueel pas op later datum. Ik heb wel eens gehoord van mensen die dit overkwam door na-berekeningen van de belastingdienst.Finale kwijting is dus een iets zekerder document en niet terug te draaien in tegenstelling tot een schone lei.
Maar ik kan me ook in het andere commentaar hier wel vinden. Ik vraag me af wat voor goede reden je hebt om dit nu, nu je bijna aan het einde bent, nog even op die manier op te willen lossen? Als je het traject gewoon uitloopt, dan heb je straks gewoon je spaargeld nog..... tenzij .... bijvoorbeeld blijkt dat je ten onrechte spaargeld hebt ...? Deze actie (aanbod finale kwijting)kan volgens mij alleen als je het spaargeld uit je vtlb hebt gespaard. Als je het ergens anders uit wil betalen moet je er rekening mee houden dat er gecheckt wordt hoe je aan dat geld komt en als ze maar half denken dat dit in de boedel had gemoeten, dan heb je een probleem volgens mij.
Nu ja, ik begrijp gewoon niet zo goed waarom je dit nu zou willen?