Even voorstellen en mijn verhaal

Started by Suusje, Feb 29, 2016, 09:56 PM

Previous topic - Next topic

Suusje

Hallo allemaal,

In het kort mijn verhaal ( hoewel ik er eigenlijk een heel boek over kan schrijven)
Een heel klassiek verhaal, ik was een alleenstaande moeder van 4, kwam weer een leuke man tegen, getrouwd, kindje erbij.
Nadat mijn jongste was geboren ben ik depressief geworden en heb ik alle vaste lasten betaald maar al het extra er om heen laten lopen, kop in het zand gestoken en de boel de boel gelaten.

Mijn man was de hele week van huis, wist van niets want ik zorgde er wel voor dat hij daar niet mee ' belast'  werd. Wat ik in een ander bericht las was bij mij ook zo: ik hield de gordijnen dicht ( vond ik gezelliger omdat we dan echt ' samen'  waren als hij thuis was ... huhuh ) en gooide de brieven weg, een paar keer ( alsof je het voelt ) een cruciale brief open gemaakt en beslagleggingen kunnen voorkomen. Ik sliep niet meer en liep hele dagen te piekeren hoe ik alles op moest lossen. Na 2jr brak ik en heb ik hem alles verteld. We hebben toen een aanvraag voor de schuldsanering gedaan, is 2jr overheen gegaan voor we überhaupt voor de rechter konden komen ( in die 2jr was er constant wisseling van casemanagers )  in die 2jr hebben we budget beheer gehad en kwamen we rond van 80 per week met 6 personen.
Na die 2 jaar, toen we eindelijk voor de rechter kwamen werd het keihard afgewezen, in hoger beroep gegaan, advocaat erbij en weer een afwijzing. We hadden er niet genoeg aan gedaan om eruit te komen. Op mijn vraag of we van die 80 per week dan ook nog hadden moeten aflossen was het antwoord : Ja.

Vlak daarna werd er beslag gelegd op het loon van mijn man ivm zijn schuld en na ruim een jaar waren we daar vanaf. Een half jaar later was hij weg en bleef ik achter met de andere schulden ( op huwelijkse voorwaarden getrouwd en dit gedeelte stond op mijn naam )

Alles op alles gezet om zelf regelingen te treffen met de schuldeisers en sinds 1.5 jr heb ik bij iedereen een afspraak lopen en lopen de regelingen zonder tussenkomst van de schuldhulp. Tot .. de belasting ingreep. Zij willen 11.000 van mij terug , verrekening op verrekening . Een kinderopvang toeslag die ik betaald heb aan de oppas , maar omdat zij niet aangesloten was bij een professionele opvang (in die tijd was net die overgang van kracht waarin de opvang professioneel moet zijn )  is het niet geldig en moet ik ruim 9.000 terug betalen ( terwijl ik de afschriften heb waarmee ik kan bewijzen dat het naar haar is gegaan. )

Maar goed, lang verhaal kort, de belasting legt al een aantal maanden beslag op mijn kindgebonden budget en heeft vorige maand en deze maand beslag gelegd op mijn rekening waardoor na het storten van mijn loon nog 0.18 op mijn bank heb voor de rest van de maand.
Ik ben naar maatschappelijk werk gegaan en alles laten zien, zij prees mij met de manier waarop ik de regelingen had getroffen maar raad me toch aan de schuldsanering in te gaan omdat ik er met de belasting niet uit ga komen.

Ik baal hier vreselijk van  want alles liep, over 1.5jr zou ik van 80% van mijn schulden af zijn en nu begin ik weer aan een traject van 3jr  :(
Maar goed .. ik ga het doen en ook nu kom ik er wel! Ik werk gemiddeld 50-60 uur per week dus dat moet lukken.

(zoals mijn kinderen allemaal zeggen: wij zijn rijk mams , want wij hebben elkaar ) en daar hou ik met dan maar aan vast.
~ Ik ben rijk want ik heb de liefde van mijn kinderen!  ~

chapter

wat een situatie
Heb je goed in beeld wat de exacte schuld is.
Ga langs belasting kantoor en vraag een bvv aan daar werken ze vaak wel aan mee.
Ik had ook veel toeslagschuld 35.000 bij aanvraag en werd daar steeds weer op afgewezen ook al was schuld niet terecht. ieder jaar heb ik hetzelfde issue. nu kreeg ik november weer 2 beschikkingen van geen recht. na bezwaar bellen enz nu wel recht gezet maar oh wat slecht voor hart.

sacredfour

Je kan bij de belastingdienst ook een verzoek indienen voor kwijtschelding.  Hoe slechter je financiële situatie hoe groter de kans van slagen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Ha suusje welkom op het forum

Ook ik denk dat je nog eens met de belastingdienst moet gaan praten,  heb vandaag gelezen dat je bij een geregistreerde opvang bij LRKP moet zijn om recht te hebben op de toeslag.

Maar er is misschien iets van coulance mogelijk,  bij de belastingdienst je moet het dan terug betalen maar lees dat je niet zwart hebt betaalt aan de oppas dus komt er via een omweg toch 36% inkomsten belasting terug bij de belastingdienst door je oppas. ( je hebt betalingsbewijzen )

Misschien een deel kwijtschelding

Suusje

ik heb verschillende keren geprobeerd om dit met de belasting te regelen maar kreeg / krijg steeds nul op rekest  :-\

Heb vorige week maar gelijk de koe bij de horens gevat en schuldsanering en een bewindvoerder waar ik goeie verhalen over hoorde gebeld. Morgen komt hij langs en ga ik het wel horen.

Ben er gewoon zo moe van, 1.5jr loopt alles goed, heb ik overal voor geknokt ik heb er geen puf meer voor.
Misschien dat de bewindvoerder morgen nog iets weet. Ik hou jullie op de hoogte.

( bedankt voor jullie adviezen in ieder geval ) 

Xdewit

Suusje

Gesprek was heel prettig. De bewindvoerder vroeg zich af waarom hij mij in vredesnaam moest helpen  omdat ik alles overzichtelijk op een rijtje had en alles goed liep. Tja .. belasting, is echt mijn bottelneck.
Alles doorgesproken en hij gaat zich er over buigen, gaat contact opnemen met de belasting. Wel alles ingevuld en ingeleverd dat zodra ook hij bot vangt toch het hele traject in werking gezet kan worden.

Moet zeggen dat ik vannacht voor het eerst weer normaal doorgeslapen heb.

Xdewit

kijk... goed gedaan!
Om met Barry Stevens' bekende woorden te spreken: gewoon doorgaan!

gewoon

X

Vooral, door gaan !!!

Gewoon

Moet er even uit,  ha ben me der eentje,  gewoon doorgaan komt te dicht bij mij.

Maar nu weer met ernst.

Suusje wat fijn dat je een prettig contact hebt met  deze bewindvoerder, kan veel goeds uit komen ook met een gesprek aan gaan voor jou,  met de belastingdienst kan wel eens het verschil gaan maken.

Suusje

Hahaha bedankt allemaal voor de lieve reacties.
Ondertussen heb ik al bericht van de rechtbank. Vrijdag 25 maart mag ik voor de rechter verschijnen ivm de vrijwillige bewindvoering.
Gaat een leuke ' optreden'  worden gezien ik de dag er voor naar de kaakchirurg mag om 2 kiezen te laten ' uitsnijden'   ::)