Afhandeling tusssentijdse be?indiging WSNP

Started by Xander, Feb 23, 2016, 07:24 PM

Previous topic - Next topic

Xander

Hallo allemaal

Wie o wie kan mij verder helpen.
Ik ben de WSNP regeling uitgegooid (met dank aan de bewindvoerder) maar ik wil toch alles op alles zetten om te kijken of ik er met de schuldeisers die er zijn uit kan komen.
De WSNP is bij uitspraak op 01-12-2015 beƫindigd en ik zit nu op bericht van bewindvoerder te wachten, maar die laat niets weten. Wel weet ik van enkele schuldeisers die wel tot een regeling willen komen dat zij helemaal niets vernomen hebben van mijn bewindvoerder.

Hoe lang mag dit duren voordat dit afgehandeld is? Zijn daar termijnen voor?

ollie bollie

Heb je zelf ook een overzicht van je schuldeisers? Dan zou ik gewoon zelf het heft in handen nemen en niet wachten op de bewindvoerder. Ik weet niet welke termijnen er voor staan voor het afhandelen, maar daar zou ik niet op gaan wachten. Dat zullen je schuldeisers ook niet gaan doen en dan loopt het snel weer op.
Carpe diem!

gewoon

Volgens mij is hier geen termijn voor,  en moet je met de grootste spoed zelf weer beschikken over je gegevens, voordat je schuld eisers wakker worden en weer kosten gaan maken.

En wat een ramp dat je dit meemaakt,  hier op het forum doen we alles om het mislukken te voorkomen van een wsnp

Je zat daar niet voor niets in

chapter

als aan bwv lag waarom niet in hoger beroep.
Over algemeen zijn we zelf debet aan wel of niet slagen van wsnp bv schulden weer maken niet solliciteren etc. Loopt hoger beroep nog dan ligt uitbetaling stil.
Als dat niet is gedaan gaan uit wat in boedel zit eerst kosten van bwv eraf wat best hoog is.
Dan komt er een schrijven wat bij rechtbank wordt gedeponeerd ter inzage wat iedere schuldeiser krijgt. Ieder deel van boedel naar evenredigheid dus dat kost wel even tijd en belastingdienst is preferent en krijgt  dubbel.
Persoonlijk denk ik dat je van schuldeiser niet veel hoeft te verwachten en er zo snel als ze kunnen weer beslag wordt gelegd.
In hun ogen ben je geen betrouwbare partij als schuldenaar met een mislukt trajext wat rechter toetst.
Maak een goed plan waar je je ook aan kan houden dan kun je mogelijk een beslag voorkomen maar ligt ook aan hoeveelheid eisers.
Hou er ook rekening mee dat ze met terugwerkende kracht van start wsnp rente erop mogen doen.
mogelijk als je geen budgetbeheer hebt is dat een optie als schulden heel hoog zijn want eerste 10 jaar zit over het algemeen een traject als wsnp er niet meer in en moet je het op eigen kracht doen wat inspanning vraagt maar ook motivatie en doorzettingsvermogen zeker op momenten dat het heel moielijk zal zijn met loonbeslag bv en je jaren van mimum moet leven
maak als eerste een budgetplan zodat je precies weet wat er over blijft na vaste lasten leefgeld etc

burningspirit

Hoi Xander,
wat een narigheid zeg
je zat niet voor niets in de wsnp
maar zoals chapter zegt: waarom niet de bwv verantwoordelijk stellen en tegen de uitspraak in beroep gaan?
wat is de reden dat je er uit bent gegooid dan?
ik griezel een beetje van dit soort berichten, zit zelf ook in de wsnp en begin net een beetje vertrouwen te krijgen in het positieve verloop ervan dus ja.... ben wel benieuwd wat er is gebeurd bij jou  :-\
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Xander

Allereerst is het idd mijn schuld dat ik in de WSNP ben gekomen en dat is gewoon een feit.
De bewindvoerder die we hadden bleek ineens ziek te zijn en later overleden en daar heeft kantoor waar hij werkte niet eens iets van laten weten. Zo van u heeft een ander persoon door omstandigheden, wij dachten het goed te doen maar dat bleek niet zo te zijn.
Tevens zaten er fouten in hun gegevens en berekeningen, het hoger beroep is er geweest maar de rechters waren niet van plan om te luisteren.
Ik heb de schuldeisers al benaderd en nu in onderhandeling tot afhandeling.

Inmiddels wel een civiele zaak gestart tegen de bwv, die gaat het zwaar krijgen.

Chrissie

Sorry  Xander dat ik even je draadje vervuil hoop dat je het me niet kwalijk neemt.

BS ik begrijp jou gevoelens heel goed zou dat ook hebben na zo'n bericht maar het hoeft niet te betekenen dat het voor jou ook  slecht afloopt. Blijf het gewoon door doen zoals je nu doet dan doe je het goed heb vertrouwen in jezelf en je bewindvoerder. ( komt goed schatje ;))
Ik heb er wel alle vertrouwen in dat het goed gaat bij jou!

dikke knuffel  :-*

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

burningspirit

Dank je Chrissie. Ik ben niet in paniek hoor en heb er ook nog wel steeds vertrouwen in.
Af en toe komt nog wel de angst van 'vroeger' de kop even opsteken. Vandaar mijn vraag hier.
En Xander, ik hoop voor jou dat bij de civiele zaak het recht zal zegevieren. Als jullie niks verkeerd hebben gedaan en het ligt aan die bwv, dan hoort dat rechtgetrokken te worden.
Sterkte ermee Xander!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Chrissie

Dat is heel logisch @bs maar jou " angst" houdt jou volgens mij scherp want jij wil graag die schone lei behalen vandaar dat hij af en toe even weer de kop op steekt. Zie dat totaal niet als paniek heb dat ook vaak gehad die "angst" misschien zijn er nog wel meer mensen die het herkennen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.