Help!

Started by Studente, Feb 16, 2016, 08:04 PM

Previous topic - Next topic

Studente

Hallo Allemaal,

Vandaag kreeg ik uit het niets een envelop van een deurwaarder in mijn brievenbus. Het gaat hier om een telefoon rekening van KPN uit 2007. Ik schijn zelfs voor de rechter hebben moeten verschijnen hiervoor, en is  er een vonnis geweest. Ik weet serieus helemaal nergens iets vanaf!! Ik kan mij vaag herinneren dat ik een abonnement heb afgesloten, en die eigenlijk niet kon betalen (Jong en onverstandig) vanaf dag 1 dus niet betaald. Ik heb daarvoor een brief gehad toendertijd dat ze het door zouden sturen naar een deurwaarder. Ik heb er nooit meer iets van gehoord, tot vandaag. Ik ben hier heel erg van geschrokken! Heb huilend gebeld met het incassobureau. Kpn schijnt het eerst hebben doorgegeven aan GGN, Daarna is het overgenomen door Hoist krediet, en nu heeft Van Lith het dus overgekocht?? Ik snap helaas niets van die dure teksten op papier. Tevens zitten er twee formulieren bij waarin ik al mijn gegevens dien in te vullen. inkomen en uitgaven etc. Ik heb gebeld en ze wilde direct een betalingsregeling regelen. Heb gezegd dat ik dit eerst wil uitzoeken gezien het een bedrag is van 1600 euro!!!!

Wie kan mij stap voor stap uitleggen wat ik kan doen hiermee?
Alvast heel erg bedankt!

gewoon

ha Studente

Als zij direct op een betaling,s regeling aan sturen,  is de eerste verdachte dat het een verjaarde schuld betreft.

Even niet doen want dan gaat er een nieuwe termijn in van 5 jaar omdat je zelf de schuld erkent nu opeens.

De eerste stap is of je vindbaar was van af,  2007 tot nu,  en er post had moeten zijn over een vonnis toen,  en later brieven om verjaring te stuiten.

ollie bollie

Er is een vonnis geweest, gewoon, dat betekent helaas een verjaringstermijn van 20 jaar.  :(

@ Studente

1. Als de schuld is overgekocht, hebben ze een akte van cessie nodig. Vraag eerst of ze die in bezit hebben aan Van Lith.

2. Heb je werk, stufie of een uitkering? Kijk dan even hoe hoog je inkomen is en of jouw inkomen onder de beslagvrije voet valt. https://www.kbvg.nl/beslagvrijevoet

3. Wel even je inkomsten en uitgaven opsturen, anders zijn ze gemachtigd om de helft van de beslagvrije voet aan te houden.

4. Vraag hoe ze aan de 1600 euro komen. Bewijs van contract, welke rentevoet en welke kosten voeren ze op?

Eerst maar eens deze 4 puntjes doen, dan even verder kijken.

Succes! :)
Carpe diem!

gewoon

Ha Ollie Bollie

Als er een vonnis is geweest moeten ze dat wel laten zien, heb dit jaar ook een herinnering gehad door Vesting Finance die gewoon beweerden dan er een vonnis was en dit uit hun duim zogen.

sacredfour

Het zal hier gaan om een verstekvonnis. Je kan alsnog in bezwaar gaan tegen dit vonnis, als ze geen bewijs hebben dat dit vonnis ooit in het verleden aan jouw betekend was. Vraag voor dit bewijs!!!
Als dit bewijs er niet is moet je snel handelen!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Studente

Bedankt voor jullie reacties!

Ze hebben mij gister alleen de uitspraak gemaild van het vonnis. Verder niets. Ik kan me niets herinneren van een uitnodiging voor de rechter...

ik ga jullie antwoorden samenvoegen in een email..

Studente

Ik heb een voorbeeldbrief van hier gepakt en ga ze het volgende mailen... is dit correct?

Geachte heer, mevrouw,

Er is geen mededeling gedaan van cessie of vertegenwoordigingsbevoegdheid door  eiseres.

Ik verzoek u om mij in deze zaak uitsluitend schriftelijk mededelingen te doen. Ik geef uw organisatie geen toestemming om mij per telefoon te benaderen. Mocht u ondanks deze waarschuwing dit verzaken, dan kan ik niks anders dan dit zien als bedreiging,  intimidatie en afpersing,  met de bedoeling mij psychisch nadeel toe te brengen.  In dat geval zal ik stappen moeten ondernemen om u strafrechtelijk te laten vervolgen, ( Art.285b) en een procedure starten voor schadevergoeding (art 6:106 BW ). Daarbij zal ik de publiciteit zoeken teneinde verdere ruchtbaarheid te geven aan uw handelswijze.

In het geval dat er een vordering is die ik wettig schuldig ben, dan zou ik deze graag willen voldoen zodra er duidelijkheid is hierover en zodra ik de volgende document(en) van u ontvangen heb:

Met kennisgeving:
dat ik de volgende stuk(ken) van u wens te ontvangen:

1 Een kopie van een wettelijk bindend contract van u en eiseres, n.l. de authentieke - of onderhandse acte waaruit onomstotelijk blijkt dat eiseres deze vordering heeft gecedeerd.
Door de akte dient de daarbij te leveren vordering voldoende te zijn bepaald.
In het geval van meerdere cessionarissen, bewijs van “the perfected chain of title”.

Art. 6:37 BW geeft recht op opschorting van betaling als er hier geen duidelijkheid is.

2 Is hier geen sprake van cessie maar van bevoegdheid, dan doe ik hierbij een verzoek voor bewijs van deze, (kopie contract met handtekeningen van beide partijen, of anders schriftelijke melding van eiseres aan mij) zodat ik zonder enige twijfel kan vaststellen dat u gemachtigd bent om voor eiseres te handelen. BW. Artikel 3:71 lid 1

Dit om in een geval van conflict een beroep op art. 3:61 lid 2 BW (gerechtvaardigd vertrouwen) te kunnen doen. (Hoge Raad het arrest ING/Bera Holding (LJN: BK7671))

In het geval dat eiseres niet wil/kan meewerken aan dit redelijk verzoek,  zou er sprake kunnen zijn van:
Schuldeisersverzuim.
(hierbij moet in acht genomen worden dat de schuldenaar niet kan nakomen zonder het  gerechtvaardigd vertrouwen zoals hierboven vermeld)

Gedurende het verzuim van de schuldeiser is deze niet bevoegd maatregelen tot executie te nemen BW. Artikel 6:62

3 Het verzoek (2) houdt ook in, een bewijsstuk waaruit ik kan vaststellen dat u, de vlees en bloed persoon met wie ik deze correspondentie voer, als vertegenwoordiger voor Van Lith Gerechtsdeurwaarders & Incasso handelt en mag tekenen. Hierbij refereer ik weer naar het gerechtvaardigd vertrouwen zoals in (2) vermeld.
In het geval dat u in uw vervolg correspondentie zich niet op de bovenvermeld manier identificeert als medewerker van wordt deze correspondentie door mij gezien als junk mail zonder rechtsgevolg.

4 Om onnodige correspondentie te voorkomen verzoek ik u hierbij ook toe te voegen:
Een heldere specificatie van de zogenaamde schuld, kopieën van alle relevante facturen en  correspondentie van beide partijen die gevoerd is met eiseres in verband met deze vermeende schuld.

5 De mogelijkheid bestaat dat eiser een verzekeringsuitkering heeft ontvangen in het geval de vordering de status “niet invorderbaar” heeft verkregen voor bovenvermelde vordering. In dat geval is nog de cedent nog de cessionaris  gerechtvaardigd de vordering op te eisen of door te verkopen tenzij ze hier expliciet toestemming voor hebben gehad van de verzekeringsgever.  Ook in het geval dat er geen sprake is van cessie, maar bevoegdheid is dit aan de orde. Ik doe hierbij dan ook het verzoek voor een schriftelijke bevestiging dat voor deze vordering geen verzekeringsuitkering is ontvangen. Deze bevestiging moet getekend zijn door een van de bestuurders of gemachtigden van KPN BV. Is er wel een uitkering geweest maar heeft de verzekeringsgever bepaalde bevoegdheden toegekend aan KPN BV, een kopie van dit contract zodat ik er op kan vertrouwen dat de rechtmatige eigenaar gelden zal ontvangen in geval er een schuld zal worden vastgesteld. 

6 Er wordt beweerd dat er een verstekvonnis is geweest, waarin ik niet ben op komen dagen. Ik wil graag een bewijs dat het vonnis aan mij betekend is geweest.

Is er geen overtuigend bewijs van bevoegdheid of cessie, dan zal ik ook moeten concluderen dat eiseres heeft gehandeld in strijd met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Een melding hiervan zal doorgeven worden aan het CBP.

U kunt er ook voor kiezen verder van de zaak af te zien. U hoeft dan niet te reageren.
In het geval dat u deze zaak wil doorzetten verwacht ik dat u de gevraagde documentatie binnen een  termijn van 14 dagen aan mij doet toekomen.

In het geval dat u ondanks mijn verzoek, in alle redelijkheid opgesteld, weigert om buiten rechte tot een oplossing te komen en overgaat tot rauwelijks dagvaarden, in strijd met de beginselen van goede procesorde, (art. 21, 85 en 111 lid 3 Rv) moet u er  rekening mee houden dat ik de rechter zal verzoeken eiseres  niet-ontvankelijk te verklaren in haar vordering, althans dat deze vordering haar zonder meer ontzegd dient te worden.
Eiseres zal in dat geval ook de proceskosten en de eventuele kosten gedaagde moeten dragen.

Kennisgeving aan  Agent/Vertegenwoordiger is kennisgeving aan  Achterman.
Kennisgeving aan de Achterman is kennisgeving aan  Agent/Vertegenwoordiger.

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,

teken ik,

ollie bollie

Ik vraag me af of het zin heeft om het bestekvonnis aan te vechten. Er is namelijk een contract getekend, waardoor het lastig gaat worden om daar vanaf te komen. Wegen de kosten dan op tegen het eventueel verlagen van het bedrag van 1600 euro via een nieuwe rechtzaak? Van belang is dan om een juist beeld te krijgen van waaruit het bedrag van 1600 euro is opgebouwd.
Carpe diem!