Buffertje

Started by Jiske, Feb 06, 2016, 07:13 PM

Previous topic - Next topic

Jiske

Na hetgeen wat ik heb meegemaakt ga ik overal op letten en zit ik over mss iets heel onnozels te piekeren.

Mijn buffertje voor reserveringen, en heb ik per week wat over dan pin ik de week daarna wat minder, dat zet ik op mijn spaarrekening.

Doordat ik de oorlog ga verklaren aan GGN en RABOBANK en al een loonbeslag heb, ga ik me toch maar voorbereiden op het ergste scenario. Je weet maar nooit.

Daarom de volgende vraag:

Hebben jullie je buffertje/reserveringen thuis in een "ouwe sok" of hebben jullie dat op een spaarrekening of gewoon op de betaalrekening staan?
Het zijn bij mij geen kapitalen, maar als je fanatiek budgetteerd en zuinig bent loopt het toch al gauw per jaar op tot een leuk bedrag.

gewoon

Ha Jiske

Heb gewoon een privé rekening waar ik geld op zetten kan omdat ik niet te veel in huis wil hebben.

Wat ik in huis heb is genoeg voor als een storing is bij de bank, of een pasje niet meer werkt.

Advies daar voor is iets van E 100,-- dat is al genoeg.

Maar heb dan ook niet te vrezen voor een bank beslag dat maakt wel een groot verschil.

Plus de rente die je krijgt op een rekening is bijna nihil, dus er is niks mis met een beetje sparen thuis.

Wat er toe doet is,  DAT  je bezig bent met een kleine buffer.

Chrissie

Hoi Jiske,

Ik heb alleen het kleingeld wat ik zondags in de portemonnee overhoudt gooi dat er uit doe het in een  blik , heb dit sinds kort weer in ere hersteld.

Wat ik al jaren doe is dat ik wel van het huishoudgeld, benzinegeld voor de scooter van mijn man en nog meerdere dingen onderverdeeld heb over een doosje met vakjes daar staan stickers op met de namen.
Heb een ook een hele tijd in groente potjes gehad en je kan het ook in envelopjes doen.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.