Ik ben 58 jaar, heb een baan met 6 uren vast en de rest flex, Kan maximaal 15 uur per week worden.
Ik moet er in de schuldsanering (WSNP) minimaal 19 uur werk bij vinden of aantonen dat ik serieus mijn best doe minimaal 36 uur in de week werk te krijgen. Het werk wat ik altijd deed, in een branche waarin ik ook een eigen bedrijf heb gehad, kan ik niet meer doen. Verschillende banen gehad in dit beroep, nadat mijn eigen bedrijf verloren ging; dit toonde aan dat dit em niet meer gaat worden.
Als je schuldeisers wilt tevreden stellen zul je een plan moeten overleggen dat vertrouwen wekt bij hen. Ik ken jouw schuldeisers niet, weet niet om welk bedrag het gaat, maar dat hoeft voor mij ook niet. Jouw bewindvoerder onder wiens vlag je stabiliteit hebt bereikt, zegt niet voor de lol dat je met een inschrijving bij de KvK geen schuldsanering zult krijgen. Vraag je bwv wat hij/zij precies bedoelt, alvorens je naar een rechter stapt.
Misschien is er een ander schuldtraject te bewandelen, misschien is jouw plan voor jouw 'toko' wel te vaag. Ik weet dat niet.
Maar erg realistisch klinkt het me niet in de oren als je zegt dat je je coachingsbedrijf als een soort scholing ziet en je het meerdere malen 'een baan' noemt. Een eigen bedrijf is geen baan en het is ook geen scholing. Van coaching-bedrijven zijn er al een hele boel overigens. Wat kun jij voor iets speciaals aanbieden waardoor je van inkomen wordt voorzien in de toekomst? Wie zegt dat er überhaupt iets verdient gaat worden?
Sorry ik speel nu even een beetje advocaat van de duivel, maar zulk soort vragen kun je verwachten.
Een eigen bedrijf is iets waarvoor je een goed doortimmerd plan moet hebben en dat een massa verplichtingen met zich mee brengt. Heb je wel eens gehoord van kleine ondernemers die een giga belastingaanslag kregen omdat de belastingdienst het 'vermoeden' heeft,dat er veel meer werd verdiend dan werd gezegd en zich ijskoud bediende van de 'omgekeerde bewijslast'? Dat is één van de risico's.
Overleg gewoon goed met je bwv voor je stappen gaat zetten!