bank zet ons buitenspel

Started by Vlinder1980, Jan 22, 2016, 09:32 AM

Previous topic - Next topic

Vlinder1980

wij hadden een aanvraag ingediend bij schuldhulp.. maar we hebben 2 koophuizen.. 1 werd verhuurd nu niet meer in de andere wonen we nu..

schuldhulp zei dat we eerst 1 huis moesten verkopen (hij staat al 4 jaar te koop voor een veel de hoog bedrag)
dus ze zeiden tegen ons betaal de hypotheek niet meer en laat het afhangen van de bank zo kan je ze onder druk zetten..
koe wij uitgevoerd en alleen ons hypotheek betaald waar we wonen ..
maar nu.. ze leggen gewoon loonbeslag op de hypotheek achterstand (we kunnen echt de 2e hypotheek niet meer opbrengen) maar we blijven er dan voor altijd in.. ik kan van mijn leven nooit 3x hypotheek betalen .. 1 loonbeslag 1 oude huis hypotheek en 1 ons huidige huis 3x .. toestemming om hem voor een veel lager verkoop prijs te verkopen krijgen we niet .. gewoon weg omdat ze nu dus geld van ons gaan ontvangen wat natuurlijk veel oplevert gewoon de achterstand maar van de huidige maand kan ik dus niet betalen dus je blijft in dat cirkeltje rond gaan..
ze zetten ons nu letterlijk met onze rug tegen de muur... zit een hypotheek op van 160 hij staat voor 155 te koop en lager willen ze gewoon niet hebben gewoon weg omdat de woning markt weer aantrekt zeggen ze en ze weten ook gewoon dat we dan de schuldhulp in gaan...
maar dat gaat nu dus niet lukken.. en moeten wij met een groot gezin leven van een klein inkomen maar al onze betalingsregelingen vervallen hiermee die kan ik gewoon niet meer betalen en dat ging zo goed.. veel was al bijna afbetaald en ik hou me er ook aan elke maand weer..
maar nu wat moet ik nu doen.. we hadden eigenlijk de stille hoop dat we hem flink onder de vraag prijs kunnen te verkopen of desnoods executie veiling maar dat allemaal willen ze voorkomen.. de bank wijst nu met zijn vingertje naar de deurwaarder en de deurwaarder wijst nu met z/n vingertje naar de bank... we kunnen geen kant op omdat ze hun geld nu toch krijgen zeggen ze gewoon letterlijk tegen ons.. ze hebben zelfs gezegd " had je maar geen kinderen moeten nemen" 

ik ben echt radeloos... we krijgen dus nu echt geen hulp van niks en niemand en de bank zorgt er nu voor dat het echt een uitzichtloze situatie voor ons gaat worden...

heeft iemand misschien tips ideeën ? om de bank misschien onder druk te zetten.. zolang ze geld gaan krijgen hebben wij het nakijken met een woning in ons mik...

sacredfour

Je kan het recht op je huis te verkopen eventueel afdwingen bij de rechter. Je moet dan naar de voorzieningsrechter stappen. Je zou de bank ook een brief kunnen schrijven waarin je de bank beschuldigd van bv de geldcreatie. Maar dan nog zal je de voorzieningsrechter nodig hebben om de beslaglegging te laten stoppen. Je kan ook verhuren zonder de bank zijn toestemming. Wat kan de bank dan doen, executeren?
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

ollie bollie

Is het misschien een optie om met kleine, goedkope aanpassingen de prijs van het huis te verhogen? Dan kan het misschien wel voor de juiste prijs verkocht worden.
Carpe diem!