DUO schuld

Started by Nikki, Jan 19, 2016, 10:28 AM

Previous topic - Next topic

Nikki

Goedemorgen dames en heren,

Ik ben nieuw op dit forum. Wij hebben al moet ik het zelf zeggen, de financiën best oké op een rij. Enkel, kregen wij de Duo vanmorgen binnen. We moeten hen 335 euro per maand gaan terugbetalen. Geld dat we niet over hebben, het is berekend op mijn man zijn inkomen en dat van mij meegeteld. Ik betaal daar 2,50 van.
Wij wonen in een huurhuis van 1000 euro per maand, bijna. We kunnen niet goedkoper want te hoog inkomen, en we kunnen niet kopen, want we hebben een studieschuld. Het is de schuld van mijn man, maar dus ook van mij, aangezien we samen een huishouden runnen.
We hebben 3 kinderen, 3 meiden van 9, 7 en bijna 1.
We dachten rond de 150 te moeten gaan betalen, wat we met wat passen en meten wel kunnen missen, maar dit bedrag is wel erg hoog.

Er staat dat we bezwaar kunnen aantekenen, heeft iemand van jullie ervaring hiermee?? Verlaging hebben we al eerder aangevraagd, en daar kwam dit bedrag uit  :o

Ik wil deze week het bezwaar gaan aantekenen maar weet niet zo goed hoe te beginnen...

Bedankt!

sacredfour

1000 euro huur is niet extreem hoog. Ik neem aan dat de berekening van duo op het inkomen en noodzakelijke uitgaven zijn berekend. Is het inkomen niet gelijk aan dat van het peiljaar van DUO dan moet je dat aangeven en is dus er een reden voor bezwaar.

Voor zover je vragen c.q. bezwaar tegen het vastgestelde inkomen hebt, dien je je te wenden tot de Belastingdienst.

Als je googled "bezwaar terugbetalen schuld Duo" dan krijg je meer informatie.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.