Wie denkt met me mee

Started by Marie-Louise, Jan 11, 2016, 12:07 PM

Previous topic - Next topic

chapter

wat wel kan zijn is dat je betaald hebt aan kinderopvang direct maar als die minder uren heeft gedeclareerd als betaald of je hebt je eigen bijdrage niet betaald kan wel zijn dat je terug moet betalen. Zou nogmaals in bezwaar gaan

Marie-Louise

Update:
Via mijn contactpersoon bij de gemeente heb ik een wijkcoach gekregen. volgende week woensdag het eerste kennismakingsgesprek.
Tevens heeft ze gebeld met de Stadsbank dat de druk toch echt wel hoog is en er een afspraak gemaakt diende te worden. 11 feb. komt de bewindvoerder bij me thuis langs om, is dat normaal eigenlijk?

burningspirit

Marie Louise
Hopelijk heb je een wijkcoach die weet hoe het in jouw gemeente er aan toe gaat. Ik wil je wel adviseren om zelf ook al het een en ander uit te vogelen. Lees je in en check om te beginnen de site van jouw gemeente. Vaak hebben gemeentelijke info-sites een bepaalde naam, zoals bijvoorbeeld: Zó doen we het in ...<plaatsnaam> . Titels van die strekking. Het is namelijk in elke gemeente weer net een beetje anders.
En probeer ook om zelf al een globaal idee te hebben (met bijbehorende stukken) van je eigen situatie. Zorg voor iemand die je kan ondersteunen tijdens dat eerste gesprek. Wees alert op veronderstellingen van de wijkcoach en zeg het hardop als die niet kloppen volgens jou. Natuurlijk vriendelijk en beleefd blijven, dat spreekt vanzelf. Laat ook merken dat je blij bent dat er een poging gedaan wordt om je te helpen.
Succes en sterkte gewenst.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Marie-Louise

Een enig verlate reactie, excuses.
Ik begreep en begrijp je bovenstaande post eigenlijk niet mbt het uitzoeken in eigen gemeente..

Inmiddels in de bewindvoerder vorige week langs geweest, het is me heel erg meegevallen (ik had de beste man nog nooit gezien, 1x gesproken aan de telefoon). Er lijkt nu een beetje vaart in te zitten.
Mijn schulden bij het CJIB zijn opgevraagd, het is nu de vraag of ze saneerbaar zijn of niet (Dit hoor ik hopelijk deze week). Mocht er niks geks aan de hand zijn, dan doet hij een aanvraag voor het minnelijke traject. Eindelijk  ;D

burningspirit

Beste Marie Louise,

In jouw vorige bericht meldde je dat er een wijkcoach bij je op bezoek kwam. De wijkcoach is onderdeel van de manier waarop jouw gemeente omgaat met problemen bij de burgers. Als de wijkcoach je de verkeerde kant op stuurt, wat heus wel eens gebeurd sinds de werking van de participatie wet, dan raak je van je pad af. Ik vraag me nu af wat die wijkcoach bij jou kwam doen. Je hoeft het mij natuurlijk niet te vertellen, maar ik wilde je alleen waarschuwen, dat je zelf ook een beetje de weg moet zien te vinden en je eigen situatie in kaart brengen voor jezelf. Als je dat zelf niet kunt, laat dan een vertrouwd iemand meekijken.
Helaas zijn niet alle hulpverleners zijn even deskundig. Dat bedoelde ik te zeggen.

Veel succes Marie Louise, fijn dat er nu iets gebeurd in elk geval!

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Marie-Louise

Dank voor de verduidelijking!  :D

Achteraf gezien heb ik best wel spijt dat ze bij het gesprek aanwezig was. Ik had het prima alleen afgekund in het bijzijn van mijn moeder. Ik had het gevoel dat ze heel erg een extra negatieve draai probeerde te geven op hetgeen dat ik destijds allemaal fout gedaan heb.
Ik hoop dat ik vanaf nu op goede voet door kan met de bewindvoerder, totdat een ander de schuldregeling op zich neemt.
Met de wijkcoach ga ik me alleen focussen op het kunnen rondkomen met weinig.