Schulden en verslaving overwinnen

Started by Nielz29, Dec 21, 2015, 04:59 PM

Previous topic - Next topic

Nielz29

Lang verslaafd geweest en nog altijd maar het onder controle. Een verslaafde blijft altijd een verslaafde in mijn ogen. Door een gokverslaving vele schulden gehad. Toch al een behoorlijk deel afbetaald. Momenteel alles aardig op orde met nog een schuld van 13.000 euro. Een baan waar ik gemiddeld 1800 euro verdien per maand. Mijn huur 500 euro maar heb even geen auto. Met de kerst ontvang ik een bedrag van 4000 euro dus heb ik wat meer ruimte, misschien wel voor een autootje.

Ik vind het erg zwaar allemaal in onze maatschappij. Je bent altijd met de verschrikkelijke geld bezig. Ik wordt daar echt niet vrolijk van.. Was het maar anders. Ik weet ook wel dat er gewerkt moet worden en dat het niet aan komt waaien maar een aantal jaren geleden heb ik mijzelf veer problemen bezorgd waar ik nu nog vaak last van heb, helaas..

Soms denk ik dat ik een moeilijk bestaan heb maar als ik het dan weer vergelijk met mensen die het minder hebben (geen baan, schulden, ziek zijn) dan valt het vaak ook allemaal wel weer mee..

Wat vinden jullie..?

Groet,

ollie bollie

Ik vind leven met een verslaving veel vermoeiender dan een leven waarin ik weinig heb, maar wel een solide afbetalingsplan met licht aan het eind van de tunnel. Wanneer je elke maand je vaste lasten en een stukje afbetaling hebt betaald, geeft dat toch weer een fijn gevoel. Geen stress meer! Ik kan nu ook veel meer genieten van de kleine dingen in het leven, terwijl je vroeger alleen maar voor je verslaving werkte.
Carpe diem!

Marjan12

Zonder geld kun je niet leven, zonder geld zou de maatschappij niet kunnen bestaan.

sacredfour

QuoteZonder geld kun je niet leven, zonder geld zou de maatschappij niet kunnen bestaan.

Een maatschappij zonder geld zou heel goed kunnen bestaan! Michael Tellinger in Zuid Afrika is bezig met zo,n sisteem. Primitieve stammen deden het ook zonder geld. In onze maatschappij is dat natuurlijk een ander verhaal. Geld als ruilmiddel is niet weg te denken. Het huidige geld sisteem waar de banken aan geldcreatie doen is echter wel goed te vervangen door een eerlijkere manier van geldcreatie bv met eenvoudige schuldbekentenissen. (IOU)
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Meelezertje

Wat een eerlijk verhaal. En je bent al heel ver gekomen. Knap!

Weet je wat het is? Ik kijk ook weleens naar mensen die maar van alles lijken te kunnen doen en kopen.  En dan voel ik me soms jaloers. Maar je kunt niet achter de deur kijken. Voor mezelf heb ik zoiets dat een eenvoudig overzichtelijk leven goed genoeg is. Niet alles kan, maar het geeft een goed gevoel dat je keuzes en prioriteiten kunt stellen en daarvoor gaan.  En verder is een beetje liefde en een redelijke gezondheid iets wat met geen geld te betalen is. De beste dingen in het leven zijn met geen geld te koop.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Katniss

Wat het meeste rust geeft is het onder controle hebben van de financiën.

Je bent al heel ver gekomen. Zorg dat je de naast het afbetalen van je schulden ook altijd een beetje spaart. Je hebt een baan en een overzichtelijke schuld (tenminste in mijn ogen...) Zodra je deze volledig hebt afbetaald heb je meer mogelijkheden.

Heel veel sterkte met alles!
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

choices

Goeie topic

Ik, ook verslaafd aan softdrugs, alleenstaand ben per week ongeveer 60eu
kwijt incl. sigaretten.
Heb een vaste baan
De schulden en vaste lasten worden gelijk betaalt eind van de maand.
Daarna de boodschappen en als laatst de dope.
Iedere maand weer kom ik gewoon niet aan toe om te sparen.
Heb versch illende keren de huisarts aan de oor getrokken
hierover maar er lijkt niet echt hulp te zijn tenzij je wat hebt gespaard
of een vip zorgverzekerings pakket hebt.
Ik zie wel vooruitgang bij de schulden,  maar de verslaving?
Kom er niet makkelijk van af.
Heb t laats geprobeerd he. Zoooo
Slapeloosheid sweet enz. Wens ik niemand echtwaar.
Wat zou het toch fijn zijn weer de controle over jezelf hebben
Ipv de maatschappelijke druk dag in dag uit uitblazen wat ook nog eens
bakken vol geld kost.
Maar aan de andere kant ben ik blij dat ik geen harddrugs of alcohol gebruik.
In combinatie met een rijbewijs?
Khoop iedere dag op verbetering en geef vooral niet op.
Waar een wil is, is een weg.

ollie bollie

Hey choices,

Jouw verhaal komt me bekend voor. Die slapeloosheid houdt na 2 weken wel op. Vooral geen koffie drinken in die 2 weken, tenminste niet 's avonds, en dan is het goed te doen. Sigaretten zijn een stuk lastiger, dat is me nog niet gelukt...
Carpe diem!

choices

Zoo, wat een dag zeg
Maar er is nog steeds hoop
Nu afwachten op salaris en dan begint alles weer
Oud op Nieuw
Met in me achterhoofd,  minder roken, beginnen bij om de twee uur
En verder naar drie uur, vier en verder opbouwen in stress of drukke momenten
En veder meer bewegen,  eten en creatief bezig blijven met wat je graag doet
Dan komt het verde vanzelf wel weer goed
All the best 4 2016

Marjan12

Het stoppen met roken is al een hele prestatie, het gevaar is dat hier een snoep verslaving voor terugkomt.

choices

Snoepverslaving? ;D
Dat geloof ik best.
Het is wel een goedkopere hobby maar niet minder gezond. :D

Wil je wel verslaafd zijn, waar wil je aan verslaafd zijn, wat heb je er voor over en is `t het waard of verdien je het wel? ::)

Wil je van je verslaving af, welke van ze bij meerdere dingen, wat heb je er voor over en is `t het waard of verdien je het wel?  ::)