Geld lenen voor schulden?

Started by schaapje, Dec 04, 2015, 08:01 PM

Previous topic - Next topic

schaapje

Hallo,
Allereerst wat fijn om te ontdekken dat dit forum bestaat waar mensen elkaar kunnen helpen en je je verhaal kwijt kan.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het nemen van een persoonlijke lening of doorlopend krediet? Wat zijn hier de voordelen en nadelen van en wat zijn de beste manieren om er mee om te gaan. Ik heb een schuld van zo'n 3000 euro. Deze moet weg, en wel zo snel mogelijk, mijn slapeloze nachten blijven komen en komen. Als ik nu niet betaal blijft de schuld stijgen. Ik kan 150 p/m kwijt aan het aflossen. Mijn verhaal is vergelijkbaar met dat van het topic "Help" van Charlotte, een paar maanden terug. Hierin las ik verschillende reacties over een PL en DK. Graag meer info hierover.. Ik heb er geen ervaring mee.
Alvast bedankt.

gewoon

Ha Schaap een lening nemen kost je ook geld aan rente, en je noemt dat de kosten maar toenemen van die E 3000,-- heb je al uit gezocht of daar betaal afspraken mee kunt maken, of met een deel hiervan.

Met 150,-- per maand aflossen moet er toch wat te doen zijn om de kosten te beperken tot rente.

Probeer geen mini leningen te nemen of rood standen op betaalrekeningen te krijgen en of credit kaarten.

sacredfour

schaapje, niet doen! Een doorlopend krediet kost je alleen maar geld, zoals gewoon je ook al liet weten. Laat ons weten waar je schulden hebt en laten wij hier op het forum samen met jouw kijken wat de beste oplossing is.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

ollie bollie

Wanneer je 150 euro per maand af kan lossen, ben je er in 20 maanden vanaf. Ik denk niet dat een schuldeiser daar moeilijk over gaat doen. Als je hiervoor een lening af gaat sluiten, betaal je minimaal 10 % extra, per jaar...
Carpe diem!