Kan ik een auto kopen?

Started by TheDudee, Dec 03, 2015, 09:23 AM

Previous topic - Next topic

TheDudee

Hallo,

Eigenlijk heb ik een vrij simpele vraag waar ik op het internet geen goed antwoord op kan vinden.

Over een maandje wil ik een 2e hands auto gaan kopen. Ik heb hier geld voor en hoef dus niks te lenen.
Nu attendeerde een vriend van mij erop dat ik moest opletten met het overschrijven van de auto op mijn naam omdat ik in het verleden schulden heb gehad bij verschillende instanties.

Deze schulden (op mijn studie schuld na) zijn allemaal afgelost. Is het nu zo dat ik geen auto op mijn naam kan laten zetten? Ik kom online veel verhalen over oude schulden bij de belastingdienst tegen echter heb ik hier nooit schulden gehad.

Als iemand mij wat meer info zou kunnen geven zou ik dat zeer op prijs stellen.

sacredfour

Alleen schulden wegenbelasting kunnen je stoppen om een auto op jouw naam te zetten.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

TheDudee

Bedankt voor je snelle reactie. Op zoiets hoopte ik al!

Aangezien ik nog nooit een auto hebt gehad zal dat voor mij dus geen probleem moeten zijn.

Top!

TheDudee

Telt dat trouwens alleen voor wegenbelasting of ook andere schulden bij de belastingdienst?
Die vriend van mij heeft wel ooit schulden gehad voor gemeente belasting maar geen wegenbelasting als ik hem mag geloven.

sacredfour

zover ik weet alleen wegenbelasting
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Ha The Dudee

Het is denk ik het beste nog eens goed de schulden uit te zoeken die je vroeger had en of er zaken zijn die zijn blijven liggen op de plank ergens.

Dit neemt een stuk onzekerheid weg, en je kunt wel een auto kopen maar als inderdaad oude schulden hebt bij de gemeente dat kan het zomaar gebeuren dat er een wiel klem geplaatst word op de auto.

Je kunt toch contact opnemen met de gemeente of er schulden zijn, zelf heb ik eens een euro overgemaakt in de verwachting dat deze met een vraagteken terug zo komen, dit is niet gebeurd maar werd in dank aangenomen omdat er 1 euro open stond volgens de gemeente van 3 jaar eerder welke aldus de gemeente net op het punt stond om uithanden gegeven te worden.

De belastingdienst daar kun je het zelfde mee doen info vragen.

En CJIB

gewoon

O ja nog,als je de gemeente en  belasting, CJIB hebt gecontroleerd ben je er al bijna uit.

En blijft er je te feliciteren met je eerste auto,  daar heb je hard voor gewerkt met uit de schulden te raken en zeker zonder lening,  is dat toch een heel bezit.

chapter

wat wel kan is als je schulden bij verzekering hebt gehad je moielijker aan goedkope verzekering komt

TheDudee

Ik heb wel een flinke schuld bij mijn zorgverzekeraar gehad dus daar moet ik even opletten! Bedankt voor de tip.

Iedereen bedankt voor de uitgebreide reacties ik voel me al een stuk meer gerustgesteld. Ik ga vandaag de bovengenoemde instanties even bellen om 100% zeker te zijn dat alles straks soepel verloopt.
Ik heb jullie info ook doorgespeeld aan die vriend van mij. Hij kon geen auto op zijn naam laten zetten vandaar dat dit balletje ging rollen (we zitten een beetje in hetzelfde schuitje). Ook hij is jullie dankbaar en gaat er achteraan bellen.

Top forum!

gerdsan

Als je de instanties belt waar je nog schulden heb staan dan maak je ze ook wakker, wachten ze gewoon een maand of 2 dat je die auto gekocht heb en daarna leggen ze er beslag op .

De schulden zullen de tenaamstelling niet in de weg staan