Na 7 jaar brief op de mat hoist lening

Started by bama, Dec 02, 2015, 10:45 PM

Previous topic - Next topic

bama

Hallo mensen,

Het gaat hier om een lening die ik in 2007 heb afgesloten 10 000 euro hierbij heb ik ook een verzekering afgesloten die in geval van onvrijwillige werkeloosheid de termijnen van de lening zouden voldoen dit was althans mijn veronderstelling.

na een half jaar werkeloos geworden de kredietverstrekker gebeld de situatie uitgelegd en verteld dat ik aanspraak wil gaan maken op die verzekering.  bij verdere vragen zouden ze nog contact met mij opnemen.

ik heb de maand erna een aanmaningsbrief gekregen deze genegeerd en vanaf die dag tot de dag van gister helemaal nooit meer is vernomen

Gisteren was het zo ver een brief op de mat van een deurwaarder of ik 19.000 binnen 5 dagen wil betalen verwijzend naar een vonnis dat nooit aan mij betekend is of waar ik voor ben gedagvaard.

ze zeggen dat de deurwaarder toen der tijd het in de bus heeft achtergelaten omdat er niemand thuis zou zijn, in die tijd kreeg ik ook een uithuiszetting voor huurachterstand. dat heeft de dagvaarding misschien gekruid of de deurwaarder in kwestie heeft hem nooit afgeleverd of in een verkeerde brievenbus gestopt hoe dan ook betreffende deurwaarderskantoor heeft nooit contact met mij gehad of post verstuurd
Hoist heeft deze vordering overgekocht van de bank schijnt hier heb ik ook nooit bericht overgehad aar die willen nu na 7 jaar het bedrag terug vorderen met alle renten tot de dag van volledig aflossen.

ik heb contact gehad met de deurwaarder waar de vordering nu terecht is gekomen hoe het kan dat als ik een vonnis gekregen zou hebben bij verstek waarom ze die nooit aan mij betekend hebben en nu 7 jaar later hier mee komen aan zetten zonder mij ook in de gelegenheid te hebben gesteld om dit op een andere manier op te lossen.

ik heb nu de stukken gekregen van de DW. en daar zit een dagvaarding met  2 verschillende datums bij en een vonnis van de rechtbank.   heb ik nu omdat het vonnis mij nu pas bekend maar nog steeds niet betekend is mogelijkheid hier nog verweer te voeren. zo ja tegen wie moet ik het verweer voeren hoist is nu de eigenaar van de vordering hier voor ibm financiering het deurwaarders kantoor die mij de dagvaarding zouden overhandigen bestaan niet meer.

kan iemand mij vertellen wat ik hier nog mee kan doen.

Met vriendelijke groet.

Bama

sacredfour

Ja je kan nog verzet aantekenen tegen een verstekvonnis als de betekening nu pas aan jouw bekent is geworden. Dat het nu pas aan jouw bekend is geworden moet dan niet jouw schuld zijn.
het is nu zaak om snel te handelen! het termijn om te reageren is 4 weken na betekening vonnis.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

1. De gedaagde die bij verstek is veroordeeld, kan tegen dat verstekvonnis verzet instellen (art. 143 lid 1 Rv). De verzettermijn vangt aan: (i) door de betekening van het verstekvonnis in persoon (art. 143 lid 2 Rv), (ii) door een door de bij verstek veroordeelde in persoon gepleegde daad van bekendheid met het verstekvonnis of de aangevangen tenuitvoerlegging (art. 143 lid 2 Rv), of (iii) op de dag waarop het verstekvonnis ten uitvoer is gelegd (art. 143 lid 3 Rv). De verzettermijn bedraagt vier weken voor in Nederland
wonende of verblijvende gedaagden en acht weken voor in het buitenland wonende of verblijvende gedaagden (art. 143 lid 2 Rv).
2. Bij betekening in persoon dient het verstekvonnis door een deurwaarder te zijn betekend aan de gedaagde in persoon. Indien een gedaagde zich schuilhoudt, zal betekening in persoon onmogelijk zijn. Houdt de gedaagde zich niet schuil, maar weigert hij het afschrift van het verstekvonnis in ontvangst te nemen, dan wordt dit aangemerkt als betekening in persoon (zie art. 46 lid 3 Rv).

bama,
Je moet hier verzet instellen! Dit kan je minimaal 9000 euro aan rentekosten schelen. Het verzet moet ingediend worden bij de rechtbank die eerder het vonnis heeft gewezen. Ga een advocaat zoeken of ga naar het juridisch loket als je minder vermogend bent.
De eiser moet worden gedagvaard (door jouw of je advocaat) dit is nu Hoist
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

bama

Bedankt voor de informatie.

ik heb dinsdag as een afspraak met een advocaat.
heb hem het hele verhaal uitgelegd en hij is van mening dat we misschien nog iets kunnen doet met verjaring omdat er nooit een dagvaarding is ingesteld zonder mij daarvan op de hoogte te stellen dan wel beroep doen op rechtsverwerking.

Ik zal het verloop van dit hele gebeuren hier bijhouden hopelijk heeft iemand anders hier dan nog iets aan mocht hem haar zoiets ook overkomen.

sacredfour

Ja bama, hou ons op de hoogte.
succes!

chapter

sf kan dat ook als vonnis wel in bus is gedaan maar degene een uitzetting heeft gehad rond zelfde tijdstip?
zover ik weet heb je zelf ook de plicht te laten weten dat je verhuisd