Het probleem zit er in dat zij de boekhoudster was tijdens mijn huwelijk. Op dat moment regelde mijn ex de zakelijke financiën.
Naar mijn weten liet hij het betalen van haar rekeningen gewoon aan haar over.
In 2012 heeft zij mij officieel een brief gestuurd waarin zij aangeeft dat zij wilde dat ik de achterstand ging voldoen in termijnen van 250,- per maand. Op dat moment kon ik dat niet betalen, dat heb ik haar toen gemeld. Een half jaar later kwam er een brief dat als ik dan niet ging betalen, zij een incassobureau zou inzetten. We hebben toen een afspraak gemaakt voor een aflossing van 25,- per maand.
Het probleem zit er in mijn ogen in dat zij mij geen duidelijk overzicht geeft van wat er nog open staat. Toen ik er de laatste keer op doorvroeg kreeg ik te horen dat ik het zelf wel kon uitrekenen. De relatie tussen mij en haar is nu nog alleen zakelijk, dat is ook vanwege het feit dat zij gekozen heeft om mijn ex te steunen en zelfs valsheid in geschriften te plegen voor hem. Zo'n persoon kan ik niet meer een vriendin noemen namelijk.
Ik wil haar dus nu weer om een overzicht vragen, alleen nu op zo'n manier dat er geen twijfel over mogelijk is, dat ik niet akkoord ga met een printje van haar boekhoudpakketje, maar dat ik gewoon een duidelijk overzicht wil. Ik ben alleen niet zo sterk in het opstellen van zakelijke brieven.